Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: utställning
Läst 2312 ggr
Jeanette-H
0

utställning Ljusterö 091018

1-åriga ston

Hob Nob´s Greta 38-08-0749

sto f 2008 svart

e. Chicago v.h Woudal RS 300

u.Almnäs Gardenia RS 3884

ue.Jolly Roger of Marswood RS 215

88788=39p RESERV.BIR

Upplundas Nicole 38-08-0021              STRUCKEN

sto f 2008 brunskimmelskäck

e. Upplundas Columbus RS 470

u. Nina RS 6210

ue. Brandij v.d Hoorn RS 234

3-åriga ston

Upplundas Regna 38-06-0069 

sto f 2006 fux ljus man o svans

e.Skäpperöds Jason RS 258

u. Furunäs Mynta RS 5217

ue. Furunäs Sahib RS 243

88888=40P BIR

Kilskogens Gucci 38-06-0043

sto f 2006 svartskäck

e.Stjernens Epus RS 449

u.Almnäs Gazette RS 3885

ue. Jolly Roger of Marswood RS 215

88887=39p

Jeanette-H
0

För fler resultat av övriga raser gå in på roslagens ponnyavels förnings hemsida www.rpaf.se

Cattis
0

Grattis till BIR Jeanette!

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

zettan
0

Stort grattis alla nöjda utställare.

Hade varit kul att vara på plats. Min bästa vän bor just på Hästede gård där utställningen arrangeradesSkrattande

PP
0

Vem dömde? *nyfiken*

Charlotte-Aveback
0

Grattis till BIR Jeanette! Glad

zettan
0

Madeleine Beckman

Annette
0

Blev det domarändring? I proppen står det Elisabet Ljungstorp.

ThiffannyJ
0

Grattis till alla som blev nöjda!

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

icansson
0

GRATTIS alla nöjda

Ahnna
0

Grattis Jeanette! Glad

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

zettan
0

#7 min kompis sa att de var Madeleine Beckman. Men hon kanske missuppfattade?

Hanna-D
0

#11 Det var Elisabeth Ljungstorp.

Grattis Jeanette.

Johanna-Granberg
0

Jättegrattis Jeanette, vad roligt!!!!

Hanna-D
0

Hoppas alla kom loss från åkern. Jag villl egentligen inte klaga men denna utställning var under all kritik - eller så har jag blivit bortskämd med SSS lokalföreningars utställningar, det blir nog inga fler besök på ponnyutställningarna här för vår del tyvärr. Är glad att min bil och släp överlevde…!

zettan
0

ja min kompis erkände att hon nog var lite snurrig =). Så de var Elisabeth som dömde. Hon var väl så nervös när hennes häst visades att hon hlömde bort vem som dömde haha

kicki80
0

Grattis ALLA nöjda med dagens resultatGlad

Jeanette-H
0

Tack för gratulationer! dagen gick över förväntan hade inga förhoppningar , hade inte ens någon lust att åka, hämta hästen i hagen i morse, borsta av lasta o åkte iväg.

vi skulle ha haft 3 med oss från början men av olika anledningar strök jag en efter en.. o var riktigt nära att även stryka Regna men tur var väl det , alltid kul att bli BIR för en gångs skull även om det var få deltagare i just shetland. Regna har annars haft en prenumeration på plac 2 genom åren. :)

#14 jag hade inga problem att varken ta mig dit lr därifrån.

men det är ju alltid lätt bli bortskämd, just shetland har ju så ofantligt många utställningar genom SSS. Och övriga raser som visar på just ponny utställningar är bara glada om det blir nått överhuvudtaget.

Annelie-P
0

Grattis Jeanette och Hanna!

Hanna-D
0

#17 Syftade på arrangemanget och platsval. Det här var under all kritik. När arrangören dessutom, mitt under pågående bedömning ropar över ridbanan "vilken tjock ponny du har Hanna" så undrar jag var seriositeten finns?

Det gick inte att springa och värma upp hästarna för hagen var full med stora högar gödsel och ridbanan under vatten, sekretariatet obemannat både när vi kom och skulle åka, bilar körde fast (inte bara jag) och folk fick lasta ur sina hästar på vägen för att ta sig därifrån. Jag är besviken! Kändes inte som hästarna fick en fair chans. Sorry men jag kan inte hålla tyst Foten i munnen

#18 Tack?

zettan
0

Jag ska framföra detta Hanna till min kompis som bor på gården. Hoppas de blir bättre nästa år om de blir på samma plats igen. Jag vet ju att gården rustas om för fulla muggar oxå även ridbanan. Förstår att de inte var roligt när sånt här händer.

mvh Sandra

Hanna-D
0

#20 Med tanke på det låga deltagarantalet tvivlar jag på att det blir fler men folk kanske visste om detta och valde att inte anmäla, tyvärr visste inte jag detta. Är så besviken!

susanne-s
0

Grattis Jeanette!

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Ahnna
0

#21 Det var ju lika för alla. Jag var inte där, så jag vet inte varför det blev som det blev, men här (inte alltför långt ifrån Roslagen) så har det regnat konstant i flera dygn och ställen som normalt inte står under vatten när det regnar ser ut som simbassänger. Samma sak i Roslagen kanske? Stora mängder vatten och en åker som parkeringsplats låter inte som en bra kombo, men shit happens. Sånt gör ju också att funktionärerna får mer jobb och inte hinner med alla poster som det var tänkt.

Att det blir skit är jäkligt tråkigt, men jag tycker att det är jätteroligt att det finns själar som orkar försöka igen och igen. Kanske kan du komma med förslag till nästa års utställningar vad de kan göra bättre, och kanske rentav hjälpa till som funktionär själv så att det blir en bra utställning?

www.stuteriprecious.se

Hanna-D
0

#23 Shit happens? Lätt att uttala sig när man inte var där.

Om jag skulle anordna en utställning i mitten av oktober skulle det finnas tillgång till ridhus och ordentlig parkering, jag kan köpa att man parkerar på en åker sommartid men det är ingen nyhet att oktober är en regnig månad.

Jag har bl a anordnat en vinterutställning och brukar hjälpa till på utställningar så dina pikar undanber jag mig. Är inte främmande att anordna en utställning igen men i så fall ska det vara i SSS regi.

"Det är inte obligatoriskt att anordna/hjälpa till för att få ha en egen åsikt eller få bli besviken när saker sköts illa."

Ahnna
0

#24 Pikar? Jag har inte pikat dig. Läs igen. Du som har en så gedigen erfarenhet av utställningar har ju kunskap att dela med dig av.

Ja, shit happens! Även med den bästa planeringen, den bästa insikten och den längsta erfarenheten så blir det inte alltid som man har tänkt sig. Kanske hade ett ridhus varit bättre i det här fallet, men kanske gick det inte att ordna? Kanske har oktober aldrig varit så blött som i år (definitivt inte här!) och kanske var det den här platsen eller ingen?

Det är heller inte obligatoristk att vara med på en utställning för att ha åsikter om gnäll på ett interntforum. Jag förstår att du är besviken - det hade jag kanske också varit om jag hade varit där - men gnäll till arrangörerna, inte här!

www.stuteriprecious.se

Hanna-D
0

#25 Kanske kan du komma med förslag till nästa års utställningar vad de kan göra bättre, och kanske rentav hjälpa till som funktionär själv så att det blir en bra utställning?

Vad var då syftet med den meningen? Dessutom, alla är faktiskt inte intresserade av att ta emot hjälp… Jag hjälpte för guds skull t o m till att skaffa sponsor till denna utställning.

Och nej jag håller inte med, med planering och insikt kan det inte bli som igår, oförutsedda saker kan hända javisst men inte som det var igår.

Dyblygiad
0

Hanna, jag blir faktiskt ledsen när du skriver så här på nätet! Vi fick i sista sekund valet att antingen ställa in utställningen el byta plats då vi inte fick någon parkering till ridhuset. Vi slet som små djur med att lägga ut sand på ridbanan dagen innan och det låg INTE vatten någonstans på banan då det inte har regnat på flera dagar hos oss, däremot så var sanden tung o blöt, det känner jag framför allt av i min rygg.

Sekreteriatet var tomt under korta perioder på dagen men jag var där när du kom, vi ringde tom dig men du svarade inte, för att förvarna om att du inte skulle åka upp på vallen utan istället ställa dig på den privata grusvägen som endast hade 3 små vattenhål. Ingen fastnade på vallen utan alla kunde åka därifrån med hästarna i. Vallen är en tätbevuxen gräsvall med sandjord för er som inte var där, den var kort och visst, det fanns högar med skit där men med 1h mark som inte hade ett enda hål i sig så måste man kunnat finna någon plats att springa på!

Jag körde själv med både bil o transport på denna vall under hela dagen och även efter det att alla hade åkt hem, en vanlig sliten volvo med mkt tungt diamant släp, inga problem alls för mig och heller inga skador på bilen.

När du skiver på nätet och anklagar så måste du hålla dig till sanningen. JAG frågade om din ponny var dräktig, inte att den var fet, den tolkningen får stå för dig själv.

Det här är vår 3e höstutställning som vi håller utomhus och vi har aldrig haft några direkta problem med det. Större problem hade vi nog mitt i sommaren på vår jubileumsutställning på Roo Gård då det verkligen var vatten på ridbanan.

Själv är jag luttrad från alla dressyrtävlingar där man i stort sett alltid får parkera på gräsmark. Men så har jag oömtåliga welshar o ridponnier och inte sköra shetlandsponnier som kräver specialbehandlingar…….

Då vi alla gör vårt bästa så kanske det är bättre i dina ögon att vi inte har någon utställning alls  istället för att vi gör det bästa av situationen.

Hanna-D
0

#27 Det var så blött att det gick över mina gympaskor när vi sprang och över kotorna på ponnyn, kalla det vad du vill men vatten var det! Personen framför mig körde fast och fick lasta ut sina två ponnyer för att hennes bil och släp satt fast, du var borta vid sekretariatet och såg säkert inte detta. Vi var fyra bilar + släp som hjälptes åt att backa och hjälpa dom som satt fast. Vet inte vad någon av dessa personer hette men vi var alla väldigt tacksamma för den hjälpen!

Du ringde inte mig, jag ringde dig för att fråga vart vi alla skulle parkera istället. Dessutom vrider du på sanningen i flera påstående ovan.

Synd att du tar det på fel sätt och måste gå till personangrepp samt kalla shetlandsponnyer för otrevliga saker. Och ja, det hade varit bättre om jag sluppit bevista denna utställning men eftersom jag aldrig varit där förut kunde jag inte veta att det inte fanns parkering osv. Som utställningsansvarig tycker jag att man dessutom måste kunna hålla en viss seriositet och ta emot kritik. Du behöver inte oroa dig för i fortsättningen kommer vi inte att deltaga på RPAFs arrangemang - skönt så ni slipper konkurransen?

Fortsättningsvis kan vi ta det här privat då det säkert inte intresserar någon längre.

Kris_J
0

#1 sidan ser väldigt konstig ut, som att bilderna hamnat i lager ovanpå…?

Veritas odium paretFörvånad

Dyblygiad
0

Ett slutord, vi ringde dig från Jeanettes telefon ca 5 min innan du ringde oss……

sanne
0

borde inte ni ta detta utanför detta forum ?

Dyblygiad
0

#29 Det har med kodningen att göra. Vi ha inte löst problemet med nya internet explorers kodning. Öppna upp den i Firefox istället så får du bilderna på rätt plats.

Milla
0

Stort grattis

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

VeronicaP
0

Stort Grattis Jeanette.

Ja jag är också van vid att få parkera på gräs sen hopptävlingar och annat och ingen som har gnällt där inte och tom hade de en gång en traktor i beredskap som fick hjälpa till att dra loss bilar och släp , inte en enda som gnällde.

Bjärsjölagård är tex en utställning där det har regnar, blåst , och varit lervälling bla när man visat men det är faktiskt något man får ta i beaktning när man anmäler sig till utställning och står det inte att man ska vara i ridhus så får manväl visa utomhus eller faktiskt stanna hemm

Tycker ofta att det kan regna mer på sommaren än i oktober månad.

Hastede
0

Hej !

Jag bor på Hästede där utställningen hölls, och när jag läser dessa påhopp utav Hanna så tycker jag att omotiverat dåligt gjort.

Jag tycker att vi som arrangör presterade mer än godkänt då vi som Marie tidigare skrev fixade det sista på banan kvällen före utställningen ihop med nästan allt annat. Flera medlemmar i klubben låg i influensa. I stort sett skötte Marie detta själv ihop med sina barn och viss hjälp utav mig.

Att det var vatten på banan var bulls**t. Hagen består utav gammal sjöbotten med sand, det finns dessutom väl dränerade diken runt om hela f d åkern. Däremot var sanden lite fuktig sen nattens regn. Jag har ALDRIG sett en vattenpöl där, och lär aldrig få se nån heller. Däremot hade min kära svärfar kört med traktor och lassat av sanden så de var lite uppkört precis när man kommer ner till banan från mitt stall sett. Därför stod jag å spånade ut 8 skottkärror med spån på morgonen. Även på backen upp till toaletten för att NI utställare inte skulle bli geggiga om fötterna.

Vet också att de var lite hästskit på parkeringen, då hästarna gick där tills kvällen innan var de inte mkt vi kunde göra åt det innan. Då prioriteringar var tvugna att göras tyckte jag att de var viktigare att hägna in området då vi hade en unghästutställning, än att plocka upp några bajshögar från beteshagen….

Ang begränsad uppvärmningsplats så fanns de drygt 1 hektar mark till att värma upp på, det är mer än vad OS hästarna har, i nån disiplin, så de borde väl räcka åt dig o din shettis?

Det så kallade fastkörningstället då, de var långtifrån illa, de var lite uppkört i ett spår, ett spår som endast bestod utav jord då gräset hade slitits bort. Det var alltså inte ens gyttja där, bara lite kladdigt. Visst kan jag förstå att vissa ekipage hade svårt å komma upp. Men det brukar som Marie sagt tidigare, vara mkt värre på tävlingsplatser.

Jag vill också påpeka att den enda som ljudligt kommenterade din hästs hull var domaren som sa att hästen var för tjock för att kunna bedömmas på ett korrekt sätt då hon inte kunde få under sina bakben och därmed även blev framtung. Jag såg på din blick att det riktigt sved när domaren sa detta. Du fick dock 39 poäng vilket jag tycker är kanon med tanke på att hästens gångarter inte gick att bedöma och att typen då säkert hade flera poäng förlorade.

Om du ska fortsätta att tjura och använda dig utav förtal för att skylla ifrån dig lägger jag mer än gärna ut bilder från både tävlingsdag och från idag på hur ridbanan ser ut efter ett par dagars regnande, hur "uppvärmningsplatsen" och vägen till parkeringen ser ut.

Att skylla ens resultat på nån annan än sig själv tycker jag är förkastligt. Det är som om jag skulle skylla på hon som visade min häst för att Leia drog järnet i galopp med den stackars tjejen åkandes efter på hälarna. Nej, jag vet att det är brist på träning som gjorde det, hästen blev osäker på vad den skulle göra och kände sig inte trygg. Är ändå jättenöjd med mina 40 poäng även om hon för några månader sen fick 42. Hon är min stjärna och vi tar nya tag!

Mycket tråkigt att du inte bara kan ta kritiken om din ponny och satsa på nya tag!

Lycka till i framtiden med visandet, du är välkommen åter!

/Maria

Cattis
0

Nu räcker det med tjafs! Den här tråden har spårat ut totalt! Rynkar på näsan!

Därför låser jag den nu och hoppas att fortsatt personligt tjafs tas privat framöver.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Inlägget är låst för nya kommentarer