framtiden :)
Nu går jag i 1:an på Strömma Naturbruksgym. När jag sedan tagit studenten vill och ska jag skaffa mig en b-ponny, en skäck , som jag ska köra och ev tävla med , Ingen aning om kön, vore kul med en hingst, som man också kan avla på, men också ett sto som man sen kan ha som avelsto, eller en valack, har ingen aning om det än :)
Vad hade ni för framtidsplaner när ni var i min ålder? (16år)
När jag var 16 år hade jag precis köpt min första egna shetlandsponny, Stjernens Epus och mina framtidsplaner/drömmar var att få honom godkänd för avel…

Jag ville syssla med hästuppfödning, galopp, hoppning och körning. Det har jag gjort sedan dess.
Jag både har och hade andra mål också, varav flera är uppnådda redan, men hästarna har alltid haft prioritet.
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se

Oj när jag var 16 hade jag redan mina grabbar, Tuffis, Peewee och Korre. Tuffis var min gamla barndoms ponny, Peewee var min ridhäst sedan 3 år tillbaka. Jag flyttade 75 mil ner till växjö där jag började gymnasiet och hade väl inte så mkt mer planer just då. Jag har alltid velat starta eget när jag blir äldre.
När jag var 16 ville jag köra Paris-Dakar och gick fordonstekniska på gymnasiet för att bli bilmekaniker(snacka fel hästkrafter!
)
Kom dock till mina sinnes fulla bruk o bytte linje till Naturbruk med inriktning hästhållning.
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//
När jag var 16 så gick jag på Naturbruksgymnasiet ( Nytorp), vi var första omgången med treårig utbildning och första ggn inriktning häst fanns där.Jag strålades ( efter operation vid 15 , epilepsi)och önskade väl att jag skulle bli frisk först o främst. Samt hade jag min varmblodstravare Malina , ville jobba inom trav men det satte kroppen stopp för, så då fick jag leta nånting annat och ha mina pållar som hobby.
Så roligt är det att läsa andras framtidsplaner ;D
Måste skirva sen när jag gått ur gym. om det blev som jag tänkt mig :)

Vad roligt att läsa!
Jag är 16 nu och mina framtisplaner ser väl ut ungefär så här; köpa ett halvblodsto (ev. fullblod, angloarab, arab) och betäcka för att få en framtida ridhäst, ta emot ponnyer för inkörning till sommaren, köra & tävla par med shettisarna, börja tävla med ridhästen, efter mina tre år på gymnasiet vidarutbilda mig till djursjukskötare & flytta hemifrån.
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
#8 vill också ha ponnyer på inlämning som jag ska köra in :)
Flytta hemifrån ska jag också göra , men kommer troligen att ha min ponny där jag har Dolly nu, hos min syster :D

16 år gammal hade jag köpt min första häst för den sommaren surt förtjänta pengar genom sommarjobb som trappstäderska på ett stort hyresbolag. En varmblodsmärr som var dräktig. Fick henne duktig i ridningen ( hemma/skogsridning ) och hon lade nog grunden till mitt intresse av vad hästar behöver med mat m.m. Framtiden var nog fortfarande en dröm om djursjukvårdare med inriktning häst men hade börjat Social Service, kommunalt vårdbiträde.

16 år då hade jag flyttat 30 mil från min familj och börjat djurvårdarutbildning. Jag sålde lippizanaren som jag hade haft i 5 år och började med travhästar istället. Drömmen var att jobba med hästar och det har jag gjort sedan den dagen jag tog studenten.
Jag gick lantbruksskola och ville jobba som djurvårdare. Blev inte riktigt så men djur har jag alltid haft och ibland jobbat med
.
#6 Jag gick också Nytorp!! Men jag "gamlingen" gick den tvååriga jordbrukslinjen, näst sista klassen innan naturbruksgymnasiet kom. Nytorpare träffar jag lite överallt - KUL! 
#12 Där ser man !
Ja det var ju mest skogskörning /bruks för oss med, på den tiden, nu verkar dom ha vidgat /satsat otroligt mkt på häst där..Man kanske skulle börja plugga igen…
När jag var 16 gick jag på Strömma Naturbruksgymnsium, jordbruksinriktning. Ville jobba med mjölkkor och senare läsa till lantmästare. Hästar och ridning var en hobby, shettisar fanns inte med i bilden då, men väl körning och kallblod.
Jobbar med mjölkkor och har så gjort mer eller mindre sedan jag tog studenten, lantmästare är jag inte ännu, men det är väl inte för sent att börja plugga än?? Tog studenten -98……

#14 Oh nej! Jag har gått flera utbildningar sen gymnasiet och funderar på att gå ytterligare en, så det är definitivt inte för sent att plugga vidare! 
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se

när jag var 16 år köpte jag mig min första ponny, en welsh.
Jag och en kompis flyttade till Skåne med våra hästar och jobbade som hästskötare och instruktörselever på en mindre ridskola där.
Utbildningen (gymnasiet samt fortsättning i ekonomi) tog jag flera år senare…
Jobbade sedan vidare i travstall ett par år och i privatstall som hästskötare och senare skaffade jag mig själv ett stall under ett par år och tog emot inakorderingar i nere i Sthlm.
Första Shetlandsponnyn kom in i mitt liv/ägo 1996. Sedan var jag fast för denna underbara ras.
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se
# 13. Ja, vi hade ju inte häst överhuvudtaget vi.. men däremot skötte jag skolans häst fram tills hon fick sluta sina dagar, stadiga gamla nordsvenska märren Elementa
. Hon bodde i ett gammalt skogsstall utanför lagårn. Ja, nu är det full fart där har jag sett. Nytt stall, bana och ridhus… mmm, inte illa alls!