God morgon 2009-10-20
God morgon
Kallt och dimma ute, verkar halt också, hoppas man tar sig hem med sommardäck…
Ha en bra dag!
God morgon!
Sitter o försöker väcka barnen, går segt…
Är -4 här o kolsvart än.Idag ska jag laga täcken åt Cissi o Puzzel, har hittat några som bara ska sys in lite så kan Puzz ha dom.Cissi hade massakerat sitt vintertäcke
.
Sen får vi se vad som händer, har ont i kroppen , speciellt armanra
inge kul alls..
God morgon!
Mulet, dimmigt men ljummet ute på nåt sätt, skumt helt enkelt. I dag kl 9 ska jag till tandis
, ser inte fram emot det, fy för tandläkarskräck!
I går lyckades? jag få en talgoxe i min råttfälla ute vid trappen, ursch o fy säger jag bara, inte riktigt vad jag tänkt mig för fångst. Laddar den nog inte dagtid utan bara nattetid, vill inte få fler pippisar…
Annars så mår flickorna fint på nya stället, min hosta är snart ett minne blott fast halsen är ju paj…
Nåja, vad är väl en bal på slottet….
Ha en bra dag!
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

God morgon!!!
Här regnar det nu på morgonen. Har kört Jesper till Ericson där han praktiserar denna veckan. Nu ska jag köra Simon till skolan, sen blir det stallet. I eftermiddag blir det till o slappa.
ha en bra dag allihop!!!

#2 tror inte man får ha slagfällor så att andra djur kan ta skada.
Sätt en stor låda ovanför slagfällan så bara mössen kan gå dit.
Även katter kan få tassen fast i fällan om dom är lite för nyfikna.

Idag är det lite trist väder här.. Ska försöka ta mig till stallet och motionera min shettis.
Var på kliniken igår med islandshästen och fick konstaterat en ligamentskada. Stått sen 9 juli, började sätta igång 17 aug, men hon har inte känts helt fräsch, jag har tagit det OTROLIGT lungt. Vet var ute och kikade och konstaterade en liten hälta, klinken kom fram till ligamenstskadan, så nu är det vila till slutet ev dec. Då hinner jag lägga en massa krut på shettisens inkörning iaf!
Drog däck med lilltjejen i lördags för första gången, gick super!

God kväll!
#0 Sommardäck?? Hoppas du kom hem väl!
Här kom det 5 cm snö inatt, så det är härligt snöigt ute nu. Snart dags för hästarna att börja ploga vägen. På jobbet byggde jag och barnen en liten pulkabacke och dom tyckte det var jätteroligt att åka (i typ 20 minuter…).
Bilder från helgens utställning finns på vår hemsida www.shetlandsponny.eu
Ha en bra kväll!
#6 Japp, här är vintern inte riktigt än men det var en riktigt otäck olycka på väg hem, en stor jeep låg på taket, föraren verkade dock ganska ok!

#7 Usch, så otäckt… Skönt att det verkade ha gått bra.