Läderdelta?
Vart kan jag hitta ett sådant? Behöver ett svart med mässingshakar. Har varit i otaliga ridsportbutiker och frågat men ingen har…
Någon som har något till salu eller vet vart man kan köpa ett (eller tips på om hur man tex kan knixa ihop nåt själv)? Kan ev tänka mig ett mässingskedjedelta men då måste det vara tunnare än de som vanligtvis finns ute på marknaden.
Några tips? 
Kontakta någon som syr efter dina önskemål?

Eller köp en Chetak visningsgrimma (säljs via Globus) och knäpp bort den därifrån.
Fast de har dock spännen och inte hakar…
Här finns, gå in under show tävling och sedan visninsprodukter
Veritas odium paretFörvånad

Min erfarenhet är att deltan som finns i butik är på tok för långa för shettisar, och särskilt för mini. Det kostar inte många kronor att specialbeställa ett i rätt längd från en sadelmakare eller dylikt.
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
Jag kan fixa ett sådant läder delta, skriv bara dina önkemål, så ska vi kunna lösa detta.
MVH Pernilla
Ädelssons Sadelmakeri

Oj då, kom på att jag glömt att läsa i min egna tråd på länge… 
#2 Jag har ju faktiskt en chetakgrimma, smart idé! Dock är den mörkbrun men det kanske ingen märker om jag låtsas som ingenting… 
#5 Tack så mycket för erbjudandet, chetakdeltan får duga tills vidare, men har tänkt beställa nya visningsgrimmor länge så hör kanske av mig till nästa utställningssäsong. 
Jag köpte en tunn och fin variant av kedja med dubbla hakar och en ring för tyglarna på hööks. Sedan gick jag in i grannbutiken som har hundsaker och köpte ett jättefint svart rundsytt koppel som inte är sytt utan spännen och handtag har "flätats" dit (jag hoppas ni förstår vad jag menar).
Jag tog då bara bort den vanliga haken på kopplet och satte dit kedjan från hööks. 120 kr för kedja+grimmskaft = billigt i mina ögon! ^^
Hakuna matata!