Nostalgisk
När jag skrev tråden "välja vagn?" så skrev jag ju ut Tuffis 14 år och oj vad det slog mig vad tiden går fort.
Tittade upp på den gamla inramade bilden vi har vid datan, där står jag i overol ca 6-7 år gamal ute i snön och håller i min 1-2 år gamla hingst. Min första häst<3
Tänk 14 år, jag hoppas på minst 14 till. Gick sedan till pappas fotolåda och tittade på bilder. Vad tiden går. Idag är Tuffis en riktig liten show häst med sina tricks, en egentligen väl utbildad ridhäst då han piafferat under ryttare, en underbar kör häst ja allt.
Så tänker man bara på hur det började men en över lycklig 5 år gamal flicka som fick sin första häst, en liten rödvit hingst föle.
Hittade bilder från inkörningen, inridningen, några sommrar när jag rider, bilder när jag börjar bli för stor för att sitta på och njuter på en tur i vagnen istället. Ja massor jag blir alldeles, jag vet inte. Jag blir bara så glad. Tänk 14 år med denna underbara lilla häst.
När jag växte ur honom blev jag rent av arg om någon frågade om jag skulle sälja honom och skaffe en ny ponny jag kunde rida på.
Att dom bara vågade, vem bryr sig om ridningen, det var min Tuffis, min Tuffis som skulle stanna hos mig.
Ja, vad ska man säga, man är lyckligt lottad^^ fler som har någon liknande "histora"?
Jag började ju med shettisar alldeles för sent och tänker ofta på hur kul det vore om man fick möjligheten att hålla på med dom när man var liten och hade storleken att kunna rida dom! :)