Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 1289 ggr
HannaDolly
0

Dollys sår

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Som dom flesta vet skadade Dolly sig i Juli.

**För er som inte vet:
**I somras när jag kom som vanligt ner till hagen och skulle göra iordning henne hade hon som ett jack i hela läppen! Äckligt var det, och jag blev överraskad. Tog in i stallet, gjorde rent och lät det vara i tre dagar, då veterinären skulle komma till våran andra häst i stallet som skulle bli raspad, så tänkte vi att vi väntar för att spara en resekostnad! Veterinären gjorde rent och hon sa att det igentligen var försent att sy, men hon tyckte att vi skulle försöka! Så vi fick en tid, åkte in till Distriksveterinären i Vårgårda två dagar senare, Dolly fick lugnade och hon ramlade en gång ;) men han sydde på, han sydde först fast innehunden i munnen så det skulle hålla ihop där inne, sen sydde han ytterhuden (Se bild på 2Juli)

Vi åkte hem och Dolly fick stå inne i box i 1 vecka och komma ut på promenader 4 ggr/dag. Efter en vecka hade hon kliat upp ytterhuden veterinären hade sytt, men innerhuden var kvar, och tur var det, då blev det bara som ett sår på läppen, ett sår på läppen och inget jack.

Vi gick promenader, och i aug började jag sätta bett i munnen, gick först med henne och sen blev det tömrkörning och hon reagerade inget, sen började jag smått köra och inget hände.

Sen åkte vi på tävling 29 aug, och det var som vanligt , hon var jätteduktig och hon brydde sig inte om såret. Vi vann tömkörningsdressyren med 102p :) Trodde att såret skulle påverka resultat med det gjorde det inte. Men vi ställde in Nossebro utställiningen.

Såret läkte och läker fortfarande super bra! Nu är det endast bara ett litet jack kvar (se bild)

Dolly mår bra och blir riden och körd och tömkörd och massor med ;D
Såret eller jacket som är nu har hon inte ont av och hon lever normalt ;)

Och jag har ingen aning om vad hon kan ha gjort! Hon hade inte såret kvällen innan jag kom till hagen så ngt har hänt under natten.

Men huvudsaken är att hon mår bra och såret blir bra! :D

Kram Hanna*

hermitage
0

va fint det ha läkt

<3Orra..Funiper..Roshems Mylady..Zephir<3

HannaDolly
0

#1 Visst har det! Flört