Föl 2007
Nu när betäckningssäsongen närmar sig slutet för iår, så vad blev det för kombinationer i sommar som förhoppningsvis resulterar i föl 2007?.
Celma och Darth Vader
Carmencita och Slättens Madgic
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Furunäs Fernando - Furunäs Korona
Furunäs Fernando - Morine Schueracker
Charley vd Provincialeweg - Almnäs Gaia

Furunäs Bonzo och följande ston:
Ekskogens Pikachú
Ekskogens Epona
Ekskogens Hedwig
Bellis
Ekskogens Kiara
Furunäs Bonnie
Xenia v. Bunswaard
Jag har inte kollat dem med ultraljud ännu, men kommer att göra det inför vintern.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
Vi har betäckt följande ston:
Furunäs Ponyta konstaterad dräktig med Furunäs Jotex
Kryddgårdens Salvia = Äppelbo Findus
Äppelbo Lätta = Rossmons Jackmani
Hesther v.St Wainum Wisholt = Rossmons Jackmani
Och Daisy kommer snarast att betäckas med Äppelbo Findus för att förhoppningsvis få ett tidigare föl nästa år, hon fölade den 1/8 i år.
Amor vincit omnia 
Älvåsens Jenna + Furunäs Fernando
Ytterhalls Akleja + Furunäs Fernando
Förhoppningsvis får vi ett skäckföl.
Stjernens Epus x Almnäs Gazette
Stjernens Epus x Fixy van Bunswaard
Stjernens Epus x Kilskogens Glamour
Gazette och Glamour är konstaterat dräktiga med ultraljud. Fixy har varit dräktig men resorberat på 30 dygn är ombetäckt men det är för tidigt att kolla än.
Allgunnens Xtan RS 417 har betäckt skäckstona Madame Beatrix och Andrea samt bruna Dreja. Efter Dreja hoppas jag att vi får ett brunt stoföl. De andra hoppas jag på brunskäckar…hihi…
Charmante - Humledals Tie Domi
Flower v. Bunswaard - Watson v. Bunswaard
Mandy v.d Bloemhof - On The Rocks of Marshwood
Ehh…
Hippotekets Cocos har varit hos Cosmos.
Men sannolikt är hon inte dräktig pga sin nedriga äggstockstumör, som vi ska operera bort på onsdag…
Har inte betäckt någon mer shettis - men fullblodsstoet har varit hos Tyreos Storm Buster, welsh sekt C… :D
Cindy vd Vier Hoeven + Atlas af Sörtå
Spektras Thira + Skäpperöds Sebastian

Åkaregårdens Cpirite Of Gold - Skäpperöds Hector
More Than a Feeling - Skäpperöds Hector
Om de är dräktiga återstår att se.

Vi har betäckt följande ston med Furunäs Bonzo i sommar:
- Furunäs Florita
- Furunäs Fergie
- Furunäs Joybell
- Furunäs Muzette
- Furunäs Nicolita
Vi har ännu inte dräktighetsundersökt dem men tänkte göra det om några veckor.

Rianne-Hiske fan Kobunderhuzen - Rossmons Jackmanii -konst. dräkt
Annelunds Silke - Äppelbo Findus - ska kollas i slutet av veckan
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Moflos Majblomma o Moflos Mirakel är betäckta med Tiger RS 457. Båda konstaterat dräktiga.

Penelope af Jäboruder - Tunstas Domingo
Lisa v.h Veen - Atlas af Sörtå
Whimsy of Clibberwick - Harm v Keizershof
Birchwood Iced Lemon - Unst of Brindister
På Hamra ser kombinationerna ut så här för år 2007:
Hamras Electra - Charley vd Provincialeweg
Hamras Amorosa - Almnäs Flis
Hamras Grizzla - Furunäs Fernando
#9 Blir XX och Welsh Svensk Ridponny eller Welsh-partbreed?
#9 + 17. Vad en korsning xx/welsh blir kan ju uppfödaren faktiskt själv välja. Du kan förslagsvis registrera den med pass hos ASRP och sedan få en welsh partbred-stämpel i passet genom SWF. Med en sådan stämpel blir ponnyn/hästen blir berättigad att delta på alla av SWF arrangerade aktiviteter + t ex de lokala ponnyavelsföreningarnas utställningar, treårstester osv.

vi har betäckt följande ston
- Dalsgårds Marielle-Dalsgårds Favorit
- Slättens Lina-Slättens Madgic
- Slättens Corint-Slättens Madgic
- Dingla-Slättens Madgic
Har även betäckt mitt welsh sto med Paddock Camargue
Har inte ultrat någon ännu men har iof sig inte sett några brunster heller.
Jag har betäckt mitt sto Amorina med Gunhults Pedro och hon är konstanterat dräktig med ultra ljud.Blir ett föl i april.
Blåklockansstuteri har betäckt följande ston
Boccia - Zorry
Felicia - Watson v Bunsvaard
Almnäs Erotica - Zorry
Amitza - Zorry

Hej Anna Norling
Jag har inte sett någon brunst på Vanity v. Bunswaard och hon är helt ointresserad av min unghingst.
Så förhoppningsvis blir det…
Vanity v Bunswaard - Furunäs Fernando nästa år!
Stort Tack för i år!
Mvh Josefina Åslund
Hej Josefina Åslund! 
Vad skoj!…då håller jag tummarna
för ett litet Fernandoföl till sommaren.

Manilla och Skogmyrens Sofi är betäckta med Allgunnens Sorro. Hoppas bara dom har tagit sej, är inte kollade ännu.

Vi betäckte inte våra iår, Kärvskogs Celicia och Kärvskogs Selina,
Däremot nästa år ska dom åter få träffa Sir Douglas.
Vi är så nöjda med den kombinationen, så vi gör om den! Sir Douglas är förresten såld till Anna Manberger i Vallentuna.
#17 & #18
xx + welsh sekt C blir antingen Welsh partbred eller korsningsponny… Eftersom hingsten inte har RPnummer så kan avkomman inte bli "ridponny", däremot om den blir ett sto säkerligen väl emottagen i ridponnyaveln. Fast semt C är på gränsen ändå, de vill ha sekt B…
Avkomman kommer reggas som welsh partbred.

Vi har bedekt våre 4 hopper med Paradisets Bjarke, og håper at alle er drektige.
Miss-L, Aspera`s Golden Laney, Fjellblesa og Knix FairyTale.
Jeg har også begynt å planlegge neste års bedekninger, men det kan jo forandre seg etterhvert som det kanskje kommer nye hester til.

#14 jag kanske skall komplettera mitt eget inlägg med resterande betäckningar också: Moflos Flinga, Moflos Zunny, Moflos Zamira och Moflos Zerena är betäckta med Moflos Fester - alla konstaterat dräktiga. Moflos Fantasi är betäckt o dräktig med Bostorp Bravad. Moflos Fili och Moflos Facette är betäckta o dräktiga med Moflos Zmirnof. Även Finette är betäckt med Zmirnof men ej kollad. Alla dessa är welsh sek. B. Järvsö Vinta är seminerad med Skaffer Brunen o dräktig. De är kallblodstravare. Vi kan alltså se fram emot 10 (kanske 11) föl 2007 om allt går bra!
#25 Är han? Det har jag missat, vi är ju nästan grannar med Anna med familj. Där får han det kanonbra! 
Samtliga Ston betäckte med Stjernens Patrick
Hedda -
Gomina -
Lina -
Smedjenäs Jamila

Amulette (Epol x Ugglebackens Amanda) är konstaterat dräktig med Linnestofta Darth Vader. Förhoppningsvis föl i slutet på april 

29# Ja,där får Douglas det kanon.Ska snart åka dit och hälsa på "Dogge" och Anna,bor du inte långt därifrån kanske man kunde få komma o se Epus också
?
///Anki Sjödin
#32 Du är så välkommen! Vi bor väl hela 1-1,5 km från Anna 
*putt*

Almnäs Nightfall - Skäpperöds Ulan
Seva Elizabeth - Skäpperöds Ulan
*putt*

Här har vi bara betäckt ett sto i år. Går allt väl väntas föl efter Kålkulla Unnric och Amulett
Det nya sto jag ska hämta så snart jag fått försäkringspengarna efter Cocos är betäckt med Marculix. Vill inte avslöja hennes identitet förrän hon står här på stallplan… Får väl dräktighetskolla henne innan vintern, så jag vet.

Dalsgårds Cassandra betäckt med Flinta af Jäboruder

Dilba är betäckt med Wessel v.d. Amselhof. Hoppas på en lite bäbis. Hon skall ultraljudas ca den 20 okt

Nästa år hoppas vi på
Busebo Anja + Jozo = konst dräktig
Paola v. Ds + Jozo = konst. dräktig
Lillegårns Arizette + Jozo = konst Dräktig
Natasja v. Ramsburg + timothy af Jäboruder ???
Plus att Jozo har haft lite utomstående damer, var av två är konst. dräktiga, så Vi hoppas på många vackra svarta fölisar nästa år.

Fannytösen + Hamras Fridolf. kons. dräktig
och
Dalsgårds Fatima + Linnestofta meat loaf. vej ej än.

Disa + Linnestofta Meat Loaf, dräktig enligt ultraljud.
Bambina - Flinta af Jäboruder