God Morgon 24 oktober
Så var det helg igen ! Tycker att tiden springer iväg och inget får man gjort
Fast i mitt fall så kanske det beror på att jag haft den värsta influensan någonsin!!! Usch, jag hatar att vara så sjuk att jag inte kan göra nåt….men som tur är har jag haft hjälp de värsta dagarna! Idag regnar det lite, men det är inte särskilt kallt så det är ok.Sissel ska sova hos en kompis idag , så det blir att spendera lördags kvällen ensam. Jag fick Älmhults katalogen i går och såg att min Arnim ska gå emot en annan Skäpperödare, Benjamin!! Det ska bli kul att träffa honom och Caroline igen , och denna gång ska vi även gå i ringen ihopa
Det ska bli kul att åka på utställning igen , det var ju ett litet tag sedan sist! Får väl låta hornen och svansen växa ut denna veckan , så man kan vara med och tävla i "bästa utstyrsel"………… Ha en fortsatt trevlig helg allihop!
Go fm.
Sitter o försöker vakna på…går segt, här ramlar det lite snö och det är +-0 ute. Ska strax gå ut o kolla hur damerna ser ut , pysslade med dom till halvtolv inatt
så därför tyckte jag det var ok o ta sovmorgon nu…
Nä nu ska jag plocka ihop allt o lasta bilen så det bara e o åka runt tolv..
Ha en bra dag alla!
God morgon!
Idag gäller det packning, packning, packning, trååkigt! Men lite kul iom att det betyder att jag är på väg att flytta.
Vädret är mulet, blåsigt o det hänger regn i luften, trist men vad göra?
Tjejerna mår fint, finns fortfarande mkt kvar för dom att äta men la ut lite hö igår men det ville de inte ha alls, nåja.
Lycka till alla som visar idag!!
Ha en bra dag!
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

Lugnt på forumet idag! Hoppas det går fint för alla att visa häst, hoppas givetvis på resultatredovisning här också. Vädret är grått, vi har haft vänner med små barn här, så Linnea (vår yngsta) och Benjamin som också är 2 1/2 år, har ridit en stund.
Ikväll ska vi äta marinerade bläckfiskringar och pilgrimsmusslor, det ska bli gott!

Godkväll säger jag då!
Jag var ju på Mullsjö´s utställning idag. Min första shetlandsutställning! Jag har länge varit intresserasd av shetlandsponnyer, men aldrig haft nån. För ett tag sen fick jag chansen som jag tog, en ponny från mitt jobb, passade inte längre in i verksamheten. De sade "lägg ett bud så får du henne". Lade ett "skambud", betalade det mesta, och fick samma dag ett telefonsamtal från chefen. "Vi har funderat, och bestämt oss för att du får Sickan av oss, så du ska ha pengar av oss…"
Där stog jag med hakan hängandes och stammade fram ett tack. Så idag bar det av på vår första utställning. Hade INGA förhoppningar alls, gissade på typ 32-35 poäng, för hon ser inte ut riktigt som shettisar SKA göra enligt mig.
Hon var ju rätt tunn då jag fick henne, så jag har försökt göda upp henne lite.
Hursomhelst, så skrapade min fina lilla Sickan ihop 38 poäng!! Finns väl ingen som nånsin blivit så glad över 38 poäng känns det som!
Men att folk kom fram efteråt och pratade lite och gav tisp och råd (göd upp henne, så blir det guld), (var rädd om henne, finns inte många såna ston), värmer extra mkt!
Hon är ju 14 år i år, och har aldrig visats, så det känns jättekul!
Ska visa i vår/ igen då jag har jobbat fram mer muskler, och bättre hull, så får vi se! Nu blir det till att kolla hingst!!