Fallet Granit..
http://bblat.se/nyheter/koping/1.606238?articleRenderMode=default
vem vågar låna ut sin häst på foder när sånt här händer…!?!
MEN alla är inte onda svin TACK och lov….
nej absolut inte..
men man blir ju mer fundersam OCH tack och lov så kanske man kollar upp blivande fodervärdar ännu noggrannare…
Tror inte man kan alltid veta vad för folk man kan få ha att göra med.
Har själv upplevt en händelse. Vi tvingade oss själva att hämta hästen. Fick sen aldrig tillbaka passet på henne. KOsta oss en skön hacka den erfarenheten.
Varför jag är emot detta med att pass ska följa med hästen. En fodervärd eller liknande. Detta påfund med att passen ska följa hästen har visat sig få många obehagliga sidor. Folk är skrämmande finurliga.
Jag gör det lätt för mig och lånar inte ut hästar
Tror många lånar för att slippa det ansvar som ett köp innebär. Lite slit-och-släng mentalitet…

Håller helt med dig där Hanna.
Har även varit med om det motsatta,att inte ägarna håller uppgjorda avtal….

Snälla ni, dra inte alla över en kam. Själv har jag lånat en häst som sällskap till min fånghäst. Ägarna är seriösa, jag är seriös och ibland kan det faktiskt vara en bra lösning för alla. En del vill inte heller sälja sin häst och då kan detta med fodervärd vara ett bra alternativ.
Visst finns det oseriösa människor men för mig är en häst aldrig slit-och-släng. Iofs har jag två egna hästar också så jag vet vilket ansvar det är men som sagt var…ibland kan fodervärd vara en bra lösning.
#6 Samma här….

Samma som #6 och #8, men givetvis de som är trevliga och hjälpsamma också. Att ha/vara fodervärd kan vara en bra lösning både för ägare och fodervärd.
Att ha/vara fodervärd tycker jag är en kano lösning om det behövs o kommer absolut INTE sluta göra det för detta..inget illa ment med min kommentar i inlägget #0
MEN visst blir man bekymrad över att det finns så lusfräcka människor!?!
Har varit med om både positivt/negativt som ägare av häst som varit på foder MEN sen är ju hästen knepig oxå så vad väntade jag mig;-) DOCK sa jag det till dessa människor som lånade honom också..alla kort på bordet där….
Jag lånade ut min lilla Doris till ett ponnylekis i 8mån o det var kanon för oss alla, jag fick henne inriden, inkörd o hon stortrivdes med barnen. Fick hem en busigt glad ponny som fortfarande saknas av fodervärden, vi håller kontakten än i dag snart 2 år senare.
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//