Några från väst
Hej!
Är det några ifrån väst som skall ställa ut i Linköping 4 nov?
Jag skall dit med en kompis som skall ställa ut.

Jag skall visa min 3-åriga valack i Vreta Kloster 4 november.

Skall ni åka upp på fre eller lör? Vi åker upp på fredag.

Utställningen börjar inte förrän kl. 13, så det räcker att åka på lördagen. Istället blir det sen hemresa.
Har ni hyrt box någonstans?

Vi har hyrt box på Mantorps travbana. Sedan skall vi bo på ett motell i närheten. Vi vill åka upp dagen innan för man vet ju inte vad det är för väder.

Vad bra. Hur långt är det mellan Mantorp och Vreta då?
Hur långt har ni och vad skall ni visa för ponny?

Vet inte riktigt men jag tror att det var ca 3-4 km.
Vi bor i Kode/Stora Höga så vi har ca 4 timmars körning. Hon skall visa sin åring som hon visade i Frillesås. Han fick 40 p guld

Så nära. Det kanske vore idé att hyra en box och åka hem på söndagen istället. Jag har väl 15-18 mil, men jag gillar inte att åka ensam i mörker med hästtransport så här års. Får se om jag kan lura med gubben.

Det motellet vi boade rum på tog för ett dubbelrum 660 kr + frukost 50 kr/ pers.

Vad tar dom i boxhyra på Mantorp då?

Ingen aning. Jag skall kolla med Laila och återkommer med ett svar om en stund.

Hon skulle ringa och kolla. Hon visste inte själv.

Så bråttom är det inte.
Men det kanske är något att fundera på trots allt.

Det hade varit kul om vi vara flera som bode på samma motell och kunde träffas och lära känna varandra.

Skall du till höstmötet på lördag?

Nej! Jag har fyllt år så vi skall ha lite kalas. Sedan har jag fullt upp med ena nsv som skall göra ett kör prov i Älekulla den 21 okt. Så helgerna går att köra henne i skogen

Enligt Eniro är det nästan 3 mil mellan Mantorps travbana och Vreta skolan. Tyckte det lät lite kort med 3-4 km. Då syns vi på Vreta den 4 november. MVH Pernilla

#16 Det var jag som hade uppfattat kompisen fel. Det var mellan motellet och travbanan det var 3-4 km. 

Det stämmer bättre. Smart att åka tidigare och sova över. Vi bor nära och det är kanon skönt. Har "bara" 4 mil ifrån stallet till Vreta.

Då behöver vi inte stressa. Man vet ju inte hur vädret är. Det kan ju vara snor halt och snö……..

#9 Boxen kostar 200 kr
Jag har flera gånger varit och TITTAT på utställningarna i Linköping men utan häst… OM jag hade haft häst med skulle jag nog åkt på semester med dem och stallat upp dem hos mina vänner några mil utanför Linköping… :-)