Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: utställning
Läst 437 ggr
PetraJ
0

Några från väst

Hej!

Är det några ifrån väst som skall ställa ut i Linköping 4 nov?

Jag skall dit med en kompis som skall ställa ut.

Annette
0

Jag skall visa min 3-åriga valack i Vreta Kloster 4 november.

PetraJ
0

Skall ni åka upp på fre eller lör? Vi åker upp på fredag.

Annette
0

Utställningen börjar inte förrän kl. 13, så det räcker att åka på lördagen. Istället blir det sen hemresa.

Har ni hyrt box någonstans?

PetraJ
0

Vi har hyrt box på Mantorps travbana. Sedan skall vi bo på ett motell i närheten. Vi vill åka upp dagen innan för man vet ju inte vad det är för väder.

Annette
0

Vad bra. Hur långt är det mellan Mantorp och Vreta då?

Hur långt har ni och vad skall ni visa för ponny?

PetraJ
0

Vet inte riktigt men jag tror att det var ca 3-4 km.

Vi bor i Kode/Stora Höga så vi har ca 4 timmars körning. Hon skall visa sin åring som hon visade i Frillesås. Han fick 40 p guld

Annette
0

Så nära. Det kanske vore idé att hyra en box och åka hem på söndagen istället. Jag har väl 15-18 mil, men jag gillar inte att åka ensam i mörker med hästtransport så här års. Får se om jag kan lura med gubben.

PetraJ
0

Det motellet vi boade rum på tog för ett dubbelrum 660 kr + frukost 50 kr/ pers.

Annette
0

Vad tar dom i boxhyra på Mantorp då?

PetraJ
0

Ingen aning. Jag skall kolla med Laila och återkommer med ett svar om en stund.

PetraJ
0

Hon skulle ringa och kolla. Hon visste inte själv.

Annette
0

Så bråttom är det inte.Flört Men det kanske är något att fundera på trots allt.

PetraJ
0

Det hade varit kul om vi vara flera som bode på samma motell och kunde träffas och lära känna varandra.Glad

Annette
0

Skall du till höstmötet på lördag?

PetraJ
0

Nej! Jag har fyllt år så vi skall ha lite kalas. Sedan har jag fullt upp med ena nsv som skall göra ett kör prov i Älekulla den 21 okt. Så helgerna går att köra henne i skogen

Pernilla77
0

Enligt Eniro är det nästan 3 mil mellan Mantorps travbana och Vreta skolan. Tyckte det lät lite kort med 3-4 km. Då syns vi på Vreta den 4 november. MVH Pernilla

PetraJ
0

#16 Det var jag som hade uppfattat kompisen fel. Det var mellan motellet och travbanan det var 3-4 km. Generad

Pernilla77
0

Det stämmer bättre. Smart att åka tidigare och sova över. Vi bor nära och det är kanon skönt. Har "bara" 4 mil ifrån stallet till Vreta.

PetraJ
0

Då behöver vi inte stressa. Man vet ju inte hur vädret är. Det kan ju vara snor halt och snö……..

PetraJ
0

#9 Boxen kostar 200 kr

kacka
0

Jag har flera gånger varit och TITTAT på utställningarna i Linköping men utan häst… OM jag hade haft häst med skulle jag nog åkt på semester med dem och stallat upp dem hos mina vänner några mil utanför Linköping… :-)