Stora Hörullar
Ni som använder stora rundbalar med hö till era hästar & ställer ut en sådan direkt i hagen, låter ni "nätet" sitta kvar på rullen & tar bort allt eftersom hästarna äter ur balen ?
Jag tar bort all plast och allt nät direkt. Mina skulle slita sönder nätet, med risk att de får i sig av det (vilket inte är så hälsosamt) när de äter…
Vi tar alltid bort nätet, av samma orsak som #1.

TACK för era svar. 
Jag har aldrig själv låtit nätet vara kvar, men jag vet att andra gör det.
Är liksom #1 livrädd att dom ska få i sej något av nätet.

Vi tar bort allt , men så har vi ju även ensilage hållare ;-)
Skullle aldrig låta nätet sitta kvar, av samma orsak som ovan.
Tycker man att hästarna drar ut för mycket så kan det funka bra med ett spännband eller helt enkelt nåt hemmabygge till höhäck =)
Tar alltid bort nätet..

de kan ju fastna i nätet om inte annat

Vi tar bort nätet
Där jag var installad förut så tog de bara bort locket på hösilagebalarna vilket resulterade i att man fick gå o plocka plast varje dag som hästarna dragit bort, fy! Var alltid livrädd att de skulle få problem o sätta i halsen eller nåt. För innanför plasten var det ju nät som trådades o fanns överallt!
Hade jag storbal skulle jag iaf ta bort allt!!
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

Tar alltid bort nätet runt höbalarna, runt ensilagebalarna lämnar jag enbart en mindre bit undertill för att inte balen ska ligga direkt på backen samt att den håller ihop balen lite.
samma som alla andra, ställde ut en rundbal idag och tar bort nätet annars skulle d sitta fast överallt.
gör likadant som 10 låter en mindre bit undertill sitta kvar på inselagen

Vi har löst det så här…
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se
12 smidigt så slipper man leran å allt, men hur får ni in den?

#13 Ena sidan är öppningsbar, Balen körs in med traktor och all plast och nät tas bort direkt. Här syns spår efter traktorn.
Balen är helt nyöppnad därav att en del rasat ut.
Jag är så nöjd med makens ideér
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se