utställninigs fix
När sätter ni i tofsarna i manen? direkt efter bad, med blöt man eller senare när den är torr?
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Direkt efter bad.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

1000 tack, gud så nervöst det här är, premiär, för oss båda, i morgon! Dessutom dunder förkyld. PHU
Min häst har ju lite "trasig" man, vilket anser ni vara bäst…Dela den men då syns det "trasiga" mer eller ha den åt ett håll… jag lutar åt det sista , vad tror ni?
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Beror helt på hur ponnyn ser ut… Jag har nästan alltid delad man då jag tycker det framhäver överlinjen samt ser mkt mer prydligt ut. Men det är en smaksak.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
Lycka till imorgon, Susanne! Jag kommer tyvärr inte dit.
#2 Jag hade samma problem med min 2-åring som hade ganska tunn man till följd av kardborrar hos fodervärden (vi har inte sånt i Värmland… inte hos mina föräldrar iaf) och dessutom lite "taggig". Men jag testade dagen innan och insåg att det funkade och när hon sen var tvättat och manen ordentligt delad så visade det sig att det blir jättefint trots allt. Jag skulle rekommendera dig att dela även om den är lite "trasig", fast du kan ju alltid testa först och se hur det ser ut innan du bestämmer dig.
Jag flätar/delar alltid när manen är blöt. Mycket pälsglans… ;)
# 6 Tog upp det i en annan tråd för ett par dagar sedan. Ring till utställningsansvarig eller domaren och fråga…