Hingstpremiering i Holland - Heja Wille!
Vill hälsa till Ellinor och Thiffanny på Stall Mjälkärr att vi håller alla våra tummar för att det skall gå bra för deras uppfödning I Learned From The Best (även kallad "Wille") på hingstpremieringen i Holland!
Stort lycka till! 

#0 Instämmer
LYCKA TILL!!
#0 Instämmer jag med.
Lycka till!

LYCKA TILL!

Okej, upplys en dum som mig - är han såld till Holland eller ska han bara visas (och förhoppningsvis godkännas) där? Varför?
Lycka till från mig också!
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se

Lycka Till, håller tummarna för att det går bra!
#4 Han är väl bara utlånad.?1 och så har dom lånar en hingst från Holland.

Lycka till!
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Lycka till!!!

Heja Wille & Lycka till hälsar Ulla
Lycka till Wille, från Erika & Hampus!!!

När kommer resenärerna hem igen?

#11: På måndag, tror jag … Premieringen är både fredag och lördag, sedan har de ett stuteribesök planerat på söndag innan de ger sig av hemåt.

#12. Tack, så var det ja. Bunswaard, var väl det stuteribesöket. Nu blir jag ännu mer avundsjuk.

Ja, natten till måndag.

Vi kommer hem tidigt mandag morgon. Wille ar bara utlanad. Vi har fatt se No Fear vd Romer! Vilken KARL! Sa snygg. Han vann saklart sin klass o vi far njuta av honom i morgon ocksa. Vilken skillnad pa visningssatt har, vilka idioter det finns! Men, en riktig upplevelse ar det iaf. Vi har kul iaf o det ar huvudsaken!
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

Jag saknar er redan! Men ha kul och fotografera allt vad ni kan.
#15. Kan tänka mig det. Glöm inte att fota :-))

Håller också tummarna för Wille *ler*
Instämmer i lycka till-andet.
Heja heja
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Ska bli spännande med en rapport!
Cattis kan väl rapportera hur det har gått med Wille, då när han är visad!
TACK!!! For alla halsningar!!
Har inte sett WIlle an, han kommer i morgon, spannande!! Jag ska eventuellt visa honom och bara det ar ju skitnervost!!
Kan ju bara halla med CAttis, No Fear, vilken man!!!! Ar sa glad over min lilla tjej hemma i hagen 
Och fy vad hast vi har sett, sakert runt 300….
Och kan ju btw beratta att sallskapet just har avnjutit en tre ratters med mycket skratt 
Delad glädje är dubbel glädje :)

Det är trevligt att höra av er.
Det låter som den trerätters middagen var bättre än den Holländska födan som beskrevs i en annan tråd.

#23 Det går säkert jättebra om du ska visa honom! Dessutom har du delar av den svenska hejarklacken på plats medan den andra delen sitter här hemma och håller tummarna och väntar med spänning på resultaten ;-) Lycka Till!
HEJJA HEJJA!

Jag hoppas verkligen att Thiffanny skall visa Wille sjalv. Med tanke pa vilka skrackexempal pa visningar vi sett idag.
/Cattis
#27 Visar man på liknande sätt som i sverige annars? OM man bortser från kvalité på visningar….

Oj, vad det är spännande … hoppas att vi snart får höra hur det har gått för Wille idag!
Resultat??

Nu måste de väl påbörjat hemfärden?
Vi får nog vänta på resultatet tills de är hemma. Det har nog varit fullt upp, så de inte har hunnit. Idag var det besök på Bunswaard om jag inte minns fel.
Det stod i nån annan tråd att Wille fick 2 premie vad det nu inenbär…

Hej allesamman. Nu är vi tillbaka i Snapphaneland.
Hoppas resan genom gick bra för Er också.

Tillbaka sedan några timmar, inte dumt att bo i söder ibland ;-)
Mkt att smälta. Tar nog ett tag.

#34 förstår det…ser fram emot att få höra om allt kul ni varit med om..
Svar till #32. Utan att trampa någon på tårna! Så har jag fått lära mig att premierna motsvarar 1:a premie = guld, 2:a premie = silver och 3:de premie = bronskvalite.
#33 Uppstoppad??

#36 Jag tror inte att man kan översätta premierna riktigt så kategoriskt. Tror snarare att det är något liknande detta:
1:a premie = guld med spets
2:a premie = guld
3:e premie = klass I
Fast kan ju inte påstå att detta är något "I know for a fact"…

Jag har för mig att det diskuterades att 1a premie skulle vara över 41 poäng. 2a premie 38 - 41 och 3e under 38.
Men det är inte hela sanningen. Estel v Bunswaard som hade 7 stycken 1a premier fick "bara" 36 poäng då han visades första gången i Sverige. Har också haft en 3 premie som fått 42 poäng.

#33 Kom hem klockan 6 i morse. Lagom avundsjuk på er snapphanar som då redan hunnit sova ex antal timmar i era egna sängar. Så orättvist! :-)
/Cattis

#39 Ja, vad de sedan får om de visas i Sverige kan ju vara något helt annat..!
Vad jag menade var hur jag uppfattade att holländarna själva bedömer sina premier - om man skulle försöka översätta det i svenska termer. De kan väl bli helt utan premie oxå, om de inte anses tillräckligt bra?
Men jag tänker absolut inte säga emot dej, för du vet så klart bättre än jag! 
Daxformen avgör ju poängen, inte vad ponnyn fått på tidigare visning därav de olika poängen o premierna förmodar jag!

#41 Det var väl ngn i helgen som inte fick premie alls? Har för mig det.
/Cattis

#40 Det är därför man bor i Skåne - nära till kontinenten och allt. Medan ni här uppe i "Norrland" har nära till… ja, till Åland ;-)

Jag har åtminstone nära till Grevagården.

#44 När Gruppen har spettat loss Skåne, så kommer ni ha närmare till kontinenten än du anar! :-)
/Cattis

#45 Alltid ngt :-) Och så har du supersnabba Hondan som tar dig hem till datorn fort ;-)

#47. Ja, man får glädjas åt det lilla ;)

Även jag är nu hemma efter en natt i Malmö. Blev utsläppta 06.40, hann med 07.10 tåget och landade i Borås 11.06.
Falskt alarm.. Men ändå tur att vi gjorde som vi gjorde. Tack alla med-människor!!!
# 49 Skönt att höra att det gick bra tänkte mycket på er.

#46 Vi är många som vill spetta loss Skåne från Sverige. Det är därför som Spettets vänner finns. En trevlig förening som träffas och försöker spetta loss Skåne ;-)
Kanske som vi sjunger här uppe "Förena Skåne med Danmark, förena Skåne med Danmark, för då blir spriten fri" ;-)
#48 Så sant, så ;-)

#33 Jag har fått använda jeansen idag
Hoppas allt löste sig för Er
#49 vad hände?
# 52 Mina jeans är trasiga