Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 17-god-morgon
Läst 643 ggr
runas
0

God morgon 3 November!

God morgon!!

Längesen en morgontråd eller är det bara jag?

Jag o hundarna blåste nästan bort på morgonrundan, jösses vad det stormat de senaste dagarna! Tvätten som hängdes ut igår med överdrivet många nypor för att överhuvudtaget hänga kvar torkade på nolltid, härligt. Fick gjort 3 maskiner på förmiddagen o allt var torrt innan lunchFörvånad!!

Idag fortsätter packandet för (ÄNTLIGEN!!) på lördag går flyttlasset till nya huset! Hurra, hurra, hurra!! Men ursch o fy för packning o ändring av adress, telenr etc, etc.

Mitt i allt att vara sjuk, packa o allt så ställde jag in årets sista utställning, första gången det hänt på de 5 år jag ställt, kändes skittrist men men.

Ska slurpa lite te o sen sätta igång igen med packeriet.

Ha en härlig blåsdag på er!

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

Aribigga
0

Morn morn!

Idag blir det jobb jobb och sen blir det James :) Om det nu ska regna hela dagen så blir det nog trickträning i ladan. Annars ska vi plocka fram klippmaskinen, han blir så himla svettig när jag kör så lite päls måste bort…

#0 Vad spännande med flytt :D

lurvponnyn.vimeddjur.se

Hanna-D
0

#0 Och ont i ryggen får man… Har hjälpt min pojkvän att tömma hans lägenhet, många kartonger blev det. Men det är det nog värt när du väl bor i ditt nya hus! Glad

[lindatornerup]
0

#0 Lyck till med nya huset, och visst är det kul med flytt och flyttstädningTungan ute Här regnar det fortfarande lite , men det ska bli bättre framåt dan. Det blev ingen städ igår, konstigt för lusten bara försvannFörvånad Får se om den återkommer i dag! Ska putsa  lite på min nordsvensk Lukas idag , han är en sådan vänlig själ och är mycket trevlig att vara med.  Men även om mina shettisar har mycket tagel , så är det inget mot vad han har! Svansen är så tjock och så har han "korkskruvar" som alltid återkommer , oavsett hur mycket man borstar…men den är så fin . Ha en bra höstdag allihopa!

Mija
0

God morgon på er!

Här somnar man till ruskväder med blåst och regn och vad får man vkna till, jo, blåst och regn, usch, inget roligt alls. Men, hästarna verkar tycka det är upplivande för de springer omkring som tokar i hagen, till och med gammeltanterna rör på fläsketSkrattande.

Idag blir det att åka till Örebro för att träffa narkosläkare oph kirurger inför den stundande operationen, lite nervös är man allt, men det ska nog gå bra.

Nu ska jag skicka lilltösen till skolan och försöka hinna med lite pappersjobb innan man måste iväg.

ha det gött och blött idagFlört

Banshee
0

Inte för att vara sån.. Men här skiner solen! Blåser lite bara.

Fixade stallet och en tömkörning i morse, städningen hemma och så har jag dragit igång tvättmaskinen, så den bör väl vaktas några timmar framöver. Tänkte passa på och blunda en stund på soffan.

Sen är det långpromenad med hunden och kanske ha storkok, så man får lite matlådor till dagar då man har mindre tid över.

Cool