Ny tråd: 06:or

Vad fin han ser ut Pernilla.
Här kommer min Miss Marilyn.
e Ytterhalls Mistral - Watson v Bunswaard
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se
#1 Hon ser jättefin ut Susanne, en riktig pärla!

Tack Johanna!
www.gullsmyrastuteri.se

Här kommer Humledals Zdeno Chara
e.Wessel vd Amstelhof
u. Charmante.
har inte mätt men ca runt metern.
och så Mounsiurs Omeega, 86cm hög
e. borax v silbebersee
u. Dita v.h Draadrusplein
#12 Han är verkligen en liten indian!

# 12 Han är jätte läcker.
#13 Vad har hänt med pannlugg och svans?
Kilskogens Gucci
e. Stjernens Epus RS 449
u. Almnäs Gazette RS 3885
Mäter 96 cm.
foto: Josefin Korsbäck
#18 Vilken snygg häst
#14 15 Tack ! Det tycker jag också, hoppas nämnden tycker det i framtiden också …
#17 Hon fick tyvärr lindrigt med regnskollor i höstas , tyvär lite i manen med så vetten rekomenderade o raka bort allt 
..Kändes inge skoj snarare helgerån när jag drog rakapparaten över manen men nu är det bra iaf..Fast det dröjer väl nåt år innan den är ute igen…Så här såg hon ut i sommras..
Glömde ju o säga att det är MÅNGA SNYGGA treåringar här !
#20 När en unghäst jag hade fick löss för ett antal år sedan så tyckte veterinären att det enda effektiva skulle vara att klippa bort all man. Jag tvärvägrade! Det slutade med att vi skulle raka pälsen - men rakapparaten tog inte på hennes ullpäls, så till slut klippte vi bort pälsen med kökssax! Hon såg ut som en röd zebra efteråt, men hon blev en helt annan häst, hur pigg som helst när hon plötsligt blev några hekton lättare. :) Och lössen försvann med etotalbehandling.

#12 häftigt tecknad
#22 Raka manen då ?? Ja det har jag då aldrig hört förr, är ju mest pälsen dom bor i…
Jag ville inte chansa iom att hon hade i man o pannlugg då( krustor) , och det regnade nå fasligt här i höstas = hon blev aldrig riktigt torr iom att hon satte mkt päls tidigt…Är ju mer väsentligt att hon blir frisk. Men synd att jag missar treårspremieringen men det går kanske o visa ändå om man har intyg.
#24 Jag skulle nog väntat tills det växt ut. Det blir en helt annan häst utan man. Det vore synd om hon får usla poäng som domaren kommer ihåg senare. Vår domare här frågar vilka poäng pålle fått tidigare om man ej stamboksför direkt. Alltså visar man igen senare fårgar domaren om poäng och sen får pålle den poängen igen. Trist men så är det här.
#25 fast det är väl lite osjyst det o fråga poäng,jag menar att endel utvecklas ju senare och har dom växt till sig så ska dom väl få poäng därefter eller?? Ja där ser man hur det kan vara..
#26 Jag har visat tre hästar med två olika domare och båda frågade vad pålle fått tidigare. Jag säger inte att det är snällt utan bara vad som kan ske.
#27 Oprofessionella domare i så fall, jag hade inte svarat.
#24 Klart att du ska visa på premieringen även om hon har kortare man! Domaren kan ju faktiskt ha förståelse, och exteriören sitter inte i manen (även om det ändrar intrycket en del) - det vore ju trist om hon annars hade diplomchans att missa det för en petitess. Ta med intyg om det känns bättre, annars kan man ju alltid förklara för domaren.
FÖr övrigt finns det hästar som har kort man (några decimeter) och heller aldrig får längre. Skulle de skippa premieringen för det?
#25 Va? Har aldig varit med om en domare som frågat efter poängen?! De kan man vän ändå inte få göra?! Då kan man ju da i med 43 eller nått 

Delad glädje är dubbel glädje :)
#30 två olika domare har gjort det här. Eller ja två gånger här och en gång i småland då jag visade en pålle. Trist men sant. Ena gången här frågade vi domaren och han sa att han inte kunde sätta högre om hon hade fått den poängen som tvååring- Hon visades sen som femåring och inte som treåring.
#29 Det är skillnad på kort man och ingen man. Det är ju faktiskt förbjudet raka av manen och även om det var tvunget tycker inte jag de ska visas. Har svårt tro att en sådan häst får diplom. Ser ju inte klokt ut.
#32 Fast hon lär ju knappast raka manen igen? Hår växer fort, till i sommar lär den ha hunnit bli en bra bit åtminstone.

#34 Men så vacker ändå…

Ja alla har vi olika smak o tur är väl det, jag tycker ju hon är söt ändå fast hon fick stubb (Omeega)för nu har jag en egen mula ett tag !

#35 Det gäller ju att se det positiva i saker och ting… 

#25 va? det har jag aldrig varit med om, då hade de ju inte ens behövt titta på hästen! Så får det ju inte gå till
#25 Om du råkar ut för något sådant igen är det läge att tillskriva SH.
Veritas odium paretFörvånad

Har aldrig heller varit med om att någon domare har frågat vad hästen har fått för poäng innan.

Det har hänt mig, med ett arabsto förvisso. Hon visades som 3-åring och när jag sedan B-premierade henne stod det i papperna att hon var visad tidigare, men inte poängen, så då frågade domaren (Hans Barkevall). Hon fick samma poängrad båda gångerna…

#18 Jättefin!
#38 Får andra hänga ut domare kan kanske jag också… två gånger Roland Fransson och en gång Arne Emanuelsson. Senaste var 2007, Roland. stoet var visad tidigare med 38p och han frågade vad pålle fått innan och då min vän svarade 38p så sa han att ja då kan jag inte sätta mer nu. =(
Ett annat sto jag visat skulle höjas till GI då jag gjort bruksprov. Arne frågade vad stoet fick som treåring och då jag sa 39p så sa han ja men då får hon det nu också.

#42 Jag har visat för Roland många gånger o han har ALDRIG frågat om hur hästen varit utställd tidigare med vilka poäng.
#43 Bara för det är det väl inte sagt att han inte frågat?? Många visar dom ju som treåringar och stamboksför då, sen spelar det ingen roll vad jag förstod utan det var när dom ej är stamboksförda som det var viktigt. Inte vet jag. Det har hänt för mej och en vän till mej iaf.

Jag har visat endel ston som också endast ska stbf men han frågade inte då heller så jag tror inte att det är vanligt att domarna frågar. Nu säger jag inte att jag misstror dig på något vis men man får uppfattning om att dom här nämnda domarna gör så jämt och det tror jag inte.
#45 Var står att dom gör det jämt? Lika mkt fel i uppfattningen som jag fattade det som att eftersom du aldrig råkat ut för det så har det aldrig hänt… same same
Det där med vad domaren får och inte får eller bör säga är lite mysko.
En gång visade jag två hästar på samma utställning för samma domare. Båda fick kritiken God typ men den ena fick en 8a och den andra en 7a. Då jag frågade domaren efteråt hur det kunde bli så så sa han till mej att han kunde ändra och sätta en 7a på huvud7hals/bål istället om jag hellre ville ha en 8a på typ. snopet!

Tror att vi får göra en ny tråd om det här med premiering istället för att kapa den här tråden om bilder på 06:or 
#48 Ash, alla andra kapar trådar överallt… 

Jag visad Brocélinde på premiering som 3-åring och fick 41p, året efter när hon visades för stambokföring frågade domaren vad hon fått som 3-åring och så fick hon samma poäng igen…
#50 nämen titta där… och i södra regionen också.. undrar om det kan ha varit samma domare 
här är en till. Förra året när vi visade Paola så frågade man också vilka poäng hon fått tidigare.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Men varför?

#51 Det var Hans Barkevall. Han tittade knappt på henne utan han frågade bara vad hon fick som 3-åring, så ja man undrar ju varför?
#54 Lika dåligt oavsett vem som dömt tycker jag…

#56 Fina James :-)
#57 Fick du mailet med alla bilderna jag skickade till dig?
lurvponnyn.vimeddjur.se

#58 När skickade du det , har du skickat nyligen så har jag inte fått det .
#60 För ett par veckor sen, så jag får testa att skicka det igen.
lurvponnyn.vimeddjur.se

Då lägger jag in mina båda flickor.
Först ut Miss Marilyn
e Ytterhalls Mistral
u Lyktans Karisma - Mustang v Bunswaard
www.gullsmyrastuteri.se

FEL Karisma är ju efter Watson v Bunswaard så´klart!
Lyktans Rosita
e Watson v Bunswaard
u Berdine v Hogehof - Mustang v Bunswaard
foto Ann-Mari Anjou
www.gullsmyrastuteri.se
#19 & 41 Tack så jättemycket! Det tycker jag också… 

en bild pa en tjej som stannar har just nu. Halvsyster till min bebis.

Och en pa min 'lilla' hon star inte lika fint som syrran.

#73 Va fin hon är !!

#77: Tack! 

#76 Lika fin som i Malmköping! 
Delad glädje är dubbel glädje :)
#82 Tack! Är så glad åt min fina bruna ponny!
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

Då kan jag ju putta in en bild på Hippotekets Hia-Hia också. E. Zeb u. Hippotekets Esska - Sir Douglas.

#87 Han bara är för läckert tecknad! Undrar vad för teckning ett föl efter honom o Doris skulle ha
…
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//
#88 Ja, hon är ju för häftigt tecknad hon med !
Ja du en helsvart kanske?