Exteriör?
Fick denna bild från A-ponnydagen och kom att tänka på det. Jag har ju inte så många exteriör bilder på Tuffe och som ni ser på taglet ligger utställning rätt långt bort just nu. När han har som mest tagel har han ju kritvit man ner till knäna.
Iallafall bilden är kanske inte 100% från sidan och så står han i en minimal nerförsbacke, men endå, säker på att någon är duktig nog till at göra någon bedömning. Vore bara kul att se vad ni har att säga om hans erteriör
E: firh Bracken
U: Gisette
Valack, 14 år.
Vet redan att den dag han ställs kommer vi få minus på gångarter -_-
Riktigt bra galopp och hoppar bra. Men Långsam kort skritt och skumpig trav+ att han liksom inte böjer nedre kotan på frambenen. Han har inga problem med dom eller något och har alltid sett ut så, han bara böjer inte där vilket gör att traven mest ser lite lustig ut.
Jag börjar väl så är det väl alltid någon mer som hänger på…
Jag tycker han har stort huvud, vackert i sig, men lite stort i förhållande till kroppen, kort grov hals, stark rygg, kort ländparti.
Benen ser jättefina ut! Grova, korta skenor och bra knän.

#1 Tack så mkt:D Lite kul att du nämde att huvudet ser lite stort ut, för ett av de störta problemen jag har är att hitta grimmor, shetland är aldeles förstort, han har Mini och föl grimmor ^^ jag håller med om att huvudet ser lite stort ut men tycker bara det är lite komiskt.
Jag tänkte skriva att det kan vara bilden som gör att huvudet ser stort ut. Bilden kan vara tagen lite snett framifrån.
Mina shettisar har storlek ponny i grimma. Har aldrig lyckats få på någon en shettisgrimma. Så din måste nog ha ett extremt litet huvud.

#3Ja det kan nog vara bilden, fast jag tycker inte hand huvud ser så litet ut i verkligheten heller. Ändå är han en standard shettis med föl grimma

Puttar lite
vet att det finns många här inne som är väldigt duktiga på detta och det är spännande att höra^^

var visst bara en som svarade här
Jag kan inte det här, men svarar ändå ;)
Håller med om att huvudet ser stort ut, vilket kan bero på all päls samt vinkeln.
Vinkeln är inte den bästa, inte heller underlaget han står på, så det är svårt att ge honom en rättvis bedömning.
Han ser ut att vara ngt överbyggd på kortet, samt skulle vilja ha en mer musklad överlinje.
Håller med Teddy, benen ser fina ut, men som sagt svårt att se ordentligt.

#8 Tack^^ jo som vi båda skrev, bilden är inte den bästa, men det närmsta exteriör bild jag har.
behöver mer musklad överlinje håller jag med om till tusen^^ håller på att jobba uppden då han behöver den då han trickar.
Ska försöka skaffa en bättre bild framöver (då han förhoppningsvis inte har stubb och där han står på bra underlag^^)