Äldsta shettisen
Någon som vet hur gammal den äldsta, nu levande, shettisen är?
http://www.regret-nothing.com
Nej men min shettishingst som avlivades 2004 dog som 37- åring o det var mkt gammalt.

Wow! 37 år var en imponerande ålder!
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Jo det är det nog men så gjorde han inte mga knop i sitt liv. Ett riktigt lyxliv hade han… bara äta, sova o sk-ta. Vi körde honom en del när han var yngre o när jag var ännu yngre så red vi honom o har väl aldrig slått mig så mkt på ngn annan häst som på honom. En riktig siggig envis stark pålle som inte var jätte förtjust i barn. Men älskade honom så o saknar honom grymt ännu.
Vi har haft en sådan tråd här tidigare. Ska försöka hitta på den. Tror det var någon riktigt gammal där.

vi hade en som dog för nåt år sen 42 år gammal å blev riden nästan hela sitt liv
Wao vad häftigt! En shettis också?
härligt att höra, vi tyckte våran vart gammal då vi fick ta bort honom. Han var endast 28 år…:)

#6 ja det va en shettis hon kanske till och med blev 43 kommer inte ihåg våran förra hovslagare köpte henne så det va där hon va det sista så

det är rätt häftigt att dom kan bli så gammla! min första shettis blev "bara" 27:P
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

Han lever nog inte nu, men 2001 träffade jag en shettis som var 40 år gammal - både blind och döv, stod mest och stirrade in i tomheten hela dagarna, men gullig var han!
När jag var barn och läste Penny så fanns det en artikel där en gång om en shettis som hette Alexa eller nåt, som precis hade fyllt 40 år. Den såg fräsch ut har jag för mig…
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
i september skrev jag och berättade om min Ballie som blev 39 år. när jag visade bild och skrev om henne var det redan bestämt att hon skulle avlivas till hösten. jag har lovat att jag skulle berätta lite mer om hennes liv och härstammning. jag har inte känt någon lust eftersom jag fick en del kritik för att jag behöll en sådan gammal häst, dock vill jag säga att de allra flesta hade en sund och positiv inställning. återkommer om det kan tänkas finnas intresse.

#11 Det gör det absolut!! Är ju fantastiskt att få lov att rå om en häst så länge, och förstår att det blir många härliga minnen….Vill du dela med dig så är det säkert många med mig som skulle bli glada.
Vad gäller ev. kritik så är det väl alltid så att man har olika åsikter om saker….. Men det var ju ni som kände er häst bäst och därmed endast ni som kunde avgöra hur den mådde. Eftersom den blev så gammal är det ju bevis nog att den var mycket väl omhändertagen.
Ser fram emot hennes historia….=0)
Vilka imponerande åldrar shettisar kan komma upp i =)
#11 Jag skulle iaf tycka att det vore intressant att få höra om henne
Oj jag har alldrig funderat fören nu om hur gammla hästarna kan bli jag hoppas att mina får behålla hälsan och få bli gammla =)

det stod i kvälls posten i dag om shettisen skrållan som är 36år

Alexa blev 42 år gammal.
#11 vad jag minns så var det mest en person som kritiserade dig hårt för din gamla häst men vi andra tyckte det var väl överilat utan att denne ens sett hästen vad jag förstått. Stå på dig och berätta! Jag tycker det vore intressant!

#19 Åh, vilken fin liten herre!!
#19 jättefin var han verkligen och som sagt lite gråhårig men det är ju bara charmigt :)