Arma krake...
http://www.youtube.com/watch?v=opMiCyoRzYM
Har ni någonsin sett ngt värre???
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se
Men herrgud, tycker verkligen synd om hästen som behöver ha en sådan människa på ryggen.
Kan inte vara skönt med dessa hårda stötar i ryggen
Ryttaren kan ju inte rida

Den ligger ute på flera sajter, och jag har lika svårt att förstå hur folk kan skratta åt det som att låta krypet överhuvudtaget delta på en tävling…
/Therese.
Medarbetare på Arabiska Fullblod och Westernridning iFocus

fattar inte att människan inte skäms över att visa sig så usel bland folk och framför all stackars häst
# 2 varför såg det ut som det gjorde?
// Sofie
Stackars häst…
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

Fy tycker synd om hästen. Men hur in i helsike ramlar han inte av för? Fy stackars lilla häst
Ja man kan ju undra varför han inte togs av banan
. Har sett den på flera sajter och även på min stallchefs hemsida där hon skrev att somliga behöver inte ens kunna rida för att tävla.

Men trots uselt ridet, snäll häst mm
H U R håller han sig kvar??? språng efter språng
Jag är fashinerad
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Vilket stort hjärta den lilla hästen har som fortsätter att hoppa trots sin ryttares fruktansvärda dunsar på ryggen … Ofattbart att inte arrangörerna stoppade ekipaget.
Vilka cirkuskonster, kul att se. MEN karln kan ju inte rida så varför togs han inte av banan ? Underhållande var det iallafall, och hur i helsike håller han sig kvar ?

Man kan läsa i kommentarerna att han är proffisionell polo ryttare och har bytt häst med en hoppryttare på något jippo.
Sicken ärlig häst.
Härlig häst!
Har sett värre… observera den fria form som hästen får gå i mellan hinderna - inget ryck och sågande som vissa "proffshoppryttare". Han ger också hästen full frihet över hinderna (vilket faktiskt kräver känsla) - även om han själv är en meter över hästen.
Att han inte kan stå ordentligt med vikten i stigbyglarna… ja det finns en svårklasshoppryttare som rider lika illa - allt hänger på hur mycket pengar man har, hur snäll hästen är och ekipagets "fighting spirit". Någon som tänkt på hur Malin Bayard fäller hela överlivet när hästen landar efter hindret (jag är alltid orolig att hon ska slå i huvudet i hästen).
Tror säkert att denna kille skulle bli bra med träning ;-)
Vi lever alla under samma himmel, men vi har inte alla samma horisont.
Må väl,
Maria
Så hoppade en känd tävlingsryttare på 70-80-talet… har för mig han hette Kevin Bacon… osäker på stavningen… vann massor… här har han fått en stalker i hans fotspår
Extremt go häst!

#14. Stämmer, han kom från Australien och kallades för den flygande kängurun.

#13 Jag har alltid tyckt att MB har en rätt kass teknik i sadeln, men så får man ju inte säga om en toppryttare…
Det ser ut som att hon skulle behöva lite starkare magmuskler, men visst - så länge hon inte stör hästen så är det väl "helt okej". Det finns som sagt värre ryttare i världstoppen i hoppning.
#0 När den där kom ut på Facebook bland mina bekanta så var det flera som ansåg att det var fejk. Jag är övertygad om att det är äkta, men att ryttaren KAN rida - dock kan han inte HOPPA så bra! Det är säkert en dressyrryttare från början eller nån som inte har lärt sig hur man hoppar låga hinder - för de hoppar inte särskilt högt i videon och hans teknik hade funkat bättre på svårklasshinder. Hästen ser dessutom orutinerad ut, vilket han inte tar hänsyn till, så jag log lite inombords när de slutligen kraschade in i ett hinder. Han hjälper inte hästen fram till hindret och när den till sist blir för osäker så blir ett ett stopp, föga förvånande… En annan ryttare på den där hästen hade nog kunnat ta upp den i betydligt högre klasser.
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se

börjar undra om han är full eller ?! tycker enormt synd om hästen, men en helt otroligt ärlig häst.