Nybliven ettåring
För ett tag sedan efterlystes nytagna foton av föl födda 06. Idag fick jag äntligen till en hyfsad bild av vår Rosengårds Papageno, född 23 juni 2006. i våt vinterpäls. Han är pappa Steves största beundrare och följer honom tätt, tätt hela dagarna i hans hingsthage. Kul för Steve med sällskap och bra för Papageno med en sådan lugn, stabil och underbar förebild.
Mitt "stoföl" Kaxeba (e: Allgunnes Xtan ue: Gläntans Cross) har jag bara "dåligt" kort på…
Papageno ser ju grov och fin ut… Kanske kunde man önska lite längre hals… eller?

Vad fin han är, man ser Steve-dragen i honom.

Hej Ulla. Vad fin han har blivit, han har växt sen han var här i sommras.. Jag kan nog inte hålla med Kacka, tycker han har en jättefin halshållning.. fin utstrålning, hoppas han blir lika fin som far o mor. Hur har det gått m allt?? har ni kollat Pia igen ?? hör gärna av dig Ulla, vi hoppas att ni kommer till våren igen.
Kram från oss på Solliden ( dalsjöfors)

#2 ja där har han längre hals!! Men han ser verkligen grov och fin ut!!!
#6 jag tror du har vänt på "e" och "u"…

#2 Ja det var en meget flott åring!!Han ser svært lovende ut! Med en lang og fin hals vil jeg si! Å hva for en god kropp!!
Ja det er mange flotte Rosengårds hester,i Norge har vi to flotte hingster derfra Gimmic og Monsum,far og sønn! To meget gode individer.
Lykke til videre med han!
Mvh Inger

#5 Kul att höra av någon ända från Australien! Den lilla damen på fotot ser rejäl och grovbent ut - grattis och lycka till med henne!
#8 Tack för dina vänliga ord om våra hästar! De värmde! Kanske kommer det någon mer Rosengårdshäst till Norge i vår, vi har en på gång.
Skickar med en bild av pappa Steve när mina små "stallänglar" ska ut och tömköra honom i skogen.

#9 Tack! Jag hoppas sjalv att det gar bra, tycker hon ar jattefin! far se henne i morgon bitti. Forra agaren sager att hon ar brun-svart, men jag tycker hon ar bara svart, inte saker riktigt hur det funkar har!
Här har vi hingst"fölet"…
Jag har svårt för att säga att "fölen" blivit ettåringar, 1-åringar har blivit tvååringar osv…

#13 Jag håller med dig - det känns lite kufiskt att kalla en 6- månaders bebis för ettåring! Men det är ju så bestämt att alla hästar fyller år 1 januari, så man får väl bara vänja sig vid det!
Det var en väldigt liten bild på ditt hingstföl, men så vitt jag kan se är han välutvecklad. Gratulerar! Ska du visa honom i Vartofta?
Både #15 och #16 riktigt snygga små pojkar! :)
Lycka till med dom båda
#17 tack tack men jag har precis sålt Berra han kommer att bli en perfekt barnponny.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
TACK! Jo han kommer TROLIGEN visas i Vartofta till att börja med men jag tycker att han steglängd är lite kort (har varit det sedan födseln)…