God förmiddag!!! 091109
Morrn!!!
Idag är det uppehållsväder över Borås o det är inte vanligt. Stallet klart så det är bara till o plocka in dom ikväll. Idag jobbar jag kvällsskiftet o det är lite ovant när man jobbar natt i vanliga fall. Ska slänga mig i badet en stund o sen vila lite, blev ingen sömn igår efter jag gått av nattpasset så jag är lite seg. Man ska nog inte köpa häst på morgonen när man jobba natt för då kan ma inte sova sen
Ha en bra dag allihop!!!

Fick aldrig veta i gårdagens tråd vad det är du köpt för något?
Jag har jobbat kvällspass igår, 15,45-01.30, spå kom just upp ur sängen. Skönt att sova!
Idag blir det stallet, och lite pyssel hemmavid. Igår lärde jag Sickan att kliva upp med frambenen på en "betongplatta". Svårt till en början, men gick sen bra! Ska repetera idad så får vi se om det sitter! Tänkte även tömköra en sväng.

Kom just hem från vet. Hunden opererades i onsdags för livmoderinflammation, op gick bra men hon verkar inte må bra.
Stressad till tusen, gnäller och flåsar. Vet har tagit prover, ultraljud men dem hittar inget fel.
#2 Stackars Jessie, hoppas hon mår bättre snart.

#1 Har köpt ett äldre sto e. Almnäs sirocco
#4 Grattis till nya hästen
#2 Stackare, kan kanske glädja lite om jag berättar att min förra tik betedde sig likadant efter livmoderoperation, och hon vart helt återställd. Det tog ca 4-5 dagar innan hon slutade pipa , gnälla och flåsa runt. Hoppas hon mår bättre snart din vovve.
Själv ska jag strax åka och jobba, kanon trött är jag med. Varit lite stressigt med saker och ting. Men nu är det bestämt att mina tjejer kommer flytta , de kommer stallas in på Norrstjärna ridcenter i Rosersberg. Blir en liten omställning. Men kommer nog bli bra 

En del tikar är väldigt irriterade på att det stramar i stygnen. Blir oftast som en omvänd hand då man tar bort dessa.
Har hon fått ordentligt med smärtstillande ? Dom ska ha smärtis så länge de behöver, ofta tre till fem dagar.
Människor som gör samma op får gå med morfinpump de första dagarna, så djuren behöver också lite hjäöp på traven.
Här i Dalarna har vädret varit okej i dag. Har tyvär sovit bort större delen då jag jobbar två nätter nu.

# 7 Hon har rimadyl.