Måste man få en katalog?
I en ponnyförening jag är medlem i skickas ett mail ut drygt en vecka före utställningen där det står i vilken ordning ponnyraserna ska bedömas. De som inte svarat på mailet får en katalog på posten.
Skulle man inte spara mycket pengar i shetlandsföreningarna genom att göra likadant? Katalogen finns ju på nätet i alla fall.
Du som vill ha katalog, motivera gärna varför.

Jag tycker att det är roligt att få en katalog. Skälet till det är att det är roligt att ha med på utställningen tycker jag. Så att man kan "hänga med" och veta vilken/vilka ponnyer som är inne osv. Visst kan man skriva ut den själv hemifrån, men en katalog vill jag ha. (fast sen är ju frågan om inte miljömotiveringen slår högre och katalogerna borde slopas!?) 
För mig räcker det med underlag på mail/nätet. Behöver inte en katalog i brevlådan. Och om jag behöver en kan jag lika gärna skriva ut en, jag slänger ändå katalogen efter utställningen.
De jag gärna har kvar är från Generalmöntringarna och hingstpremieringarna.
Delad glädje är dubbel glädje :)
Jag vill gärna ha en katalog (alla sparas) men kan lika gärna ta den på plats och printa ut vägbeskrivning/försättsblad från nätet.

Jag vill ha katalog, antingen hemskickad eller på plats. Jag sparar alla kataloger, har kvar ända från 1982 och det är jätteroligt att gå tillbaks och titta i dem.
Ur publiksynpunkt är katalogförsäljning på plats ett absolut måste tycker jag. För hur kul är det att vara på utställning och inte ha en aning om vad man tittar på.
Jag håller med, katalog i brevlådan är inte alls nödvändigt, förutsatt att man får en när man kommer till utställningen. Det är däremot en fördel om den finns på nätet - i alla fall antalet deltagare/klass och i vilken ordning klasserna ska vara.

Katalog vill jag gärna ha, men möjligtvis skulle jag kunna tänka mig att få den på plats. Men då måste den finnas tillgänglig på nätet innan (vilket den ju alltid gör) och där måste även klassordningen med antal deltagare ligga, så det går att planera.
Jag var visst lite för snabb på tangenterna - självklart ska man få en katalog på plats! Jag menar att man skulle spara en hel del på portot.

Det jag läser med störst intresse i en katalog är i vilken ordning klasserna går, när det börjar, hur man hittar dit och vem man ska ringa om man kommer vilse. Sånt står sällan på nätet innan en utställning, så av den anledningen är jag glad över att det kommer en katalog i brevlådan.
Om man bara fick ett papper eller ett mail med alla ovanstående uppgifter en vecka innan utställningen, och sen fick en katalog på plats istället om man vill ha en, så skulle jag vara nöjd.
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
Jag behöver ingen katalog, jag slänger dom när jag kommer hem ändå. För mig räcker det med info via mailen med anmälda hästar och vägbeskrivning samt när mina hästar ska gå.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
För mig räcker det den information på mailen. Katalogen kan jag få vid incheckningen.
Jag vill gärna ha katalogen hemskickad, minst en vecka innan utställningen. Tycker det är intressant läsning att kolla stammar och ägare osv…
Kanske kan man fylla i på anmälan om man vill ha katalogen hemskickad och annars får man den på plats?
# 11 Stammarna ser du ju på nätet.
Ska man se ekonomiskt på utställningsavgiften borde den höjas för att täcka alla kostnade som ökat. Man kanske ska ta betalt för katalogen på som man gör på andra djurslag som ställs ut?

Tar den gärna på plats. Katalogen blir ofta kvar hemma, så för mig vore det bättre.