Briar Smartie är jättefin! Jag var med när han importerades till Danmark. Han rör sig otroligt bra.
Den hingsten hade man inte tackat nej till om man nu bedrev avel i rasen !

Ojoj, hoppas den kommer till sverige! kul en skimmel till! Älskar ju skimlar och det finns inte så hemskt många av dem som jag uppfattat det!
Är det någon som har koll på vad en Svensk krona kostar mot den Danska kr. ?
Vadå importerades till Danmark. Har han stått i Sverige tidigare ?
#4 Det står ju att han är godkänd i både england och holland så han är väl antagligen importerad ifrån nån av dom länderna till danmark kanske?
Verkligen en fin hingst, tänk om man hade massa pengar liggandes över, och tiden dessutom.
#4 När han importerades från Holland till Danmark.
100 danska Kronor
=
144,51 svenska Kronor
Om han skulle komma till Sverige så undrar jag om han måste få ett godkännande av den Svenska föreningen innan han används i aveln för att hans avkommor ska få registreras som rena här i Sverige ?

Jag har haft ögonen på Smartie i över ett år, eftersom han har stått till salu på Stutteri Hesseldal rätt länge. Men mina pengar räcker inte så långt…
Hoppas att någon annan på den här sidan om Öresundsbron har råd att ta hem honom! 
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se

Nej. För att regga avkommorna i SSS krävs det obligatoriska ( vid import ) CEM-testet samt att språngrulla förs, givetvis.
Han var fin han!….
I want one :D
lurvponnyn.vimeddjur.se
Att bara införskaffa honom till att ha på gården som ett pynt är väl ingen som skulle vilja betalala för.
Frågan är väl mer intressant om en sån här man har stoägare i Sverige som kommer med ston.
Att många skulle vilja betäcka sina ston med honom är nog många, men hur många sen som kommer, det är en annan femma.
Har en som var intresserad i att köpa honom, men när vi satt igår och gick igenom så insåg hon att det skulle bara vara att kasta pengar i sjön.
Han skulle isåfall få gå ihop med deras B ponny. Men det lutar åt att det får bli en traditionell shettis.
(De måste komma att ta bort en ponny inom kort på 27 år. Som har varit i deras ägor lika länge. )
Skulle som sagt varit roligt att få en sån här fin hingst i Sverige. Men en sån här hingst ska ju då ha en marknad och det är ju det som är tveksamt om det finns någon.

#14 Det är väl ändå upp till köparen om denne vill ha hingsten i avel och om det i så fall är "pengar i sjön" om det bara kommer ett fåtal ston? Med tanke på hur många hingstar det finns i Sverige så är 2-3 ston per år att betrakta som hyfsat bra, trots allt. Om jag tog hem Smartie så skulle jag erbjuda honom till avel för andra, men det skulle inte vara det huvudsakliga målet, utan jag skulle i så fall använda honom på mina egna ston samt tävla honom - precis samma syfte som jag har mina andra hästar för; mitt eget höga nöjes skull. 
www.stuteriprecious.se
# 16
Vad hon mena var att hon inte ville lägga så mycket pengar på att ha bara en häst som den att bara gå i hagen.
För henne är det inte det intressanta att vara hingstägare. Hon har bara nämnt att hon kan tänka sig en om den går bra ihop med sin B valack.
Själv har hon inga egna ston i den här rasen. Hon är inte ute efter att avla själv.

#17 Hon, kanske, nej. Men jag uppfattade ditt inlägg som att du tycker att man bara ska ha en hingst om just den har en marknad med många ston. Och jag menar att det måste ju vara upp till ägaren. Jag har t.ex. en unghingst som jag hoppas mycket på, men inte bara till avel. Om han, som godkänd hingst i framtiden, skulle ha en marknad har jag ingen aning om, men det är inte väsentligt eftersom jag i första hand skulle vilja avla på honom med mina egna ston. Om JAG tror på honom så har han en marknad hos MIG, men hur övriga landet resonerar går ju inte att gissa sig till.
www.stuteriprecious.se
# 17
Det var hennes ord.

#19 Okej, då blir det ju annorlunda. 
www.stuteriprecious.se

Fast får man eg fortfarande länka till annons där namn och sådant syns ?
Har fortfarande för mig att man inte får göra det men vad vet jag.
Min fråga är då varför har de inte visat fram den i Danmarks hingstekåring då ? Det är en fråga jag alltid ställer mig när jag ser en hingst som är importerat till ett land och de skriver att den är Eu godkänd , varför importera en hingst och sen inte visa fram den i sitt hemland tror man inte på hingsten som man har importerat ???

#21 Man kan vända på din fråga också..varför ska man göra något som redan är gjort? Är den godkänd så är den. Alla har inte möjlighet att visa fram hingst och då är att köpa en redan godkänd en väg att ha egen hingst. Behöver inte handla om att man inte tror på sin egen hingst.
Tillägg: Fär vems skull ska man visa en redan godkänd hingst? Sin egen, potentiella stoägare eller för att en del tycker "att man ska" ?

#22 alla har väl möjlighet att visa fram sin hingst. Med tanke på att det är hästar som har visat sig ha patella luxenation bla som är Eu godkända så tycker jag nog att man ska visa fram den …
Man kanske även kan få fler ston som vill betäcka om hingsten är framvisad och sen så kan ju jag tycka att är det en stor uppfödare som brukar visa fram hingstar även importerade men bryr sig inte om att visa vissa ja då blir jag misstänksam om varför man inte visar fram just den hingsten …
# 21
Du får ursäkta mig här och nu !
Att han är EU godkänd räcker för mig, om jag sen själv tycker om individen. Nu har han dessutom Holland i ryggen det slår för mig högre än ett Dansk eller svenskt godkännande. Så för mitt vidkommande saknar ett Dansk el om så ett svenskt utlåtande mindre betydelse. Vet att fler i Danmark sätter de Holländska bedömningarna högre än deras danska domares bedömningar.
Vad däremot var bra att veta om var det # 15 talade om. Det hade däremot kanske varit mindre lyckat att få på halsen.

#24 Det nr 15 pratar om får man ta privat och inte öppet
Du får tycka vad du vill och jag tycker vad jag vill , förklarade bara hur jag tänkte om jag såg en sådan annons ..
Men min fråga kvartsår ändå får ´man verkligen länka till annonser helt plötsligt??
# 25
Varför skulle man inte få länka till en annons ? Vad är det för fel på den annonsen. Ser inget som ser konstigt ut med den.
Den som satt ut den har ju själv satt ut den. Har man satt ut en annons så är det väl för att uppmärksamma på något. och nog har den fått uppmärksamhet. Hästen som presenteras där är ju klart en snygging i klass, Är någon rädd här för konkurens, tar för mycket blickar till sig eller vad är det frågan om ?
Ingen har ju ens sagt ett ont ord om hästen heller. Bara rosat den.
Roligt att se folk hitta upp sådana här annonser och vill dela med sig. Det är sånna här individer som ger adrenalin.

#25 Nej men innan har man inte fått länka till annonser där man lägger ut andras namn osv ..
Tror ingen är rädd för konkurrens överhuvudtaget , den är inte enligt mig finare än många andra hästar som säljs
men regler ska vara lika för alla väl och då andra som har länkat till annonser har ju blivit borttagna därav min undran ,

Har inte läst denna tråd förrän nu.
Det stämmer att vi förut tagit bort länkar till annonser, så jag har tagit bort även den här.
# 28
Skulle vara intressant att veta varför annonsen för den Danska hästen togs bort. Jag har tittat i reglerna och tycker mig inte kunna se något utryckligt förbud mot annonser. ?

Oj, jag hade inte sett några regler om att man inte fick länka till annonser då det inte är sin egen häst. Sorry!
# 30
Vart hittade du den regeln ?
# 31 Du är väl välkommen att lägga ut en annons här på forumet om du vill, finns ju en rubrik som heter säljes..

Nej men så otroligt roligt Anne, GRATTIS till en fin hingst!!! 

Grattis Ann och Ben, hoppas det blir ett lyckat köp!
Väldigt trevlig kille!
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

#34 o 35 Tack så mycket 

Nej, men så underbart!!! Himla roligt!! Hur hög är han?
#33 Grattis och lycka till med Smartie!
Grattis! Och tack för fotona på Paola.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

#33 WOW!!! Synd att min tilltänkta "brud" till honom bara blir 2 år nästa år… 
www.stuteriprecious.se

Tack, vi hade också spanat en hel del på honom innan 

Grattis

Grattis 
grattis!

#33: Grattis till nytillskottet! 
GRATTIS till snyggingen Anne och Ben!

Grattis till ytterligare en jättefin hingst!