Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 882 ggr
polgara
0

God morgon!!! 091111

God morgon!!!

Idag är det mulet i Borås, uppehåll just nu iaf.

Ska snart försöka få iväg 2 jättetrötta tonåringar till skolan, sen blir det stallet med allt vad det innebär. Idag ska jag o Marica desutom besöka stuteri Jäboruder för första gången o se hur Anne, Ben o alla hästarna har det. Resten av dagen blir till o slappa o ta det lugnt, har varit mkt nu de senaste dagarna. Igår fick jag hem min nya stjärna, tyvärr har de klippt av henne manen så hon ser ut som en mupp, avklippt rakt av både i manen o luggen, vi får hoppas det växer ut igen

Ha en bra dag allihop!!!

Hanna-D
0

God förmiddag

Första chansen till sovmorgon på flera veckor - vaknade tio i sex Rynkar på näsan Har i alla fall en ledig dag och får i eftermiddag besök, fika och hästtittande.

Mockning av stall, hagar och lösdrifter står på dagens schema, radion har pajat i stallet så jag vet inte hur det ska gå Rynkar på näsan

Ha en bra dag!

[lindatornerup]
0

God morron!….eller ja, så jättekul är det ju inte idag! Fick åka in och bli akut opererad i söndags kväll , efter vi varit i Åstorp. Har varit hängig och grinig de sista 2 veckorna och nu fick jag veta varför! Jag hade en stor äcklig böld på insidan av mitt lårSkrikandesSkrikandesUsch   det var det dj….aste jag varit med om!!!!!Nu är jag äntligen hemma igen , men hur mycket problem är det när man är ensam och blir sjuk…någon mer som vet hur det är???Tack min söta snälla och duktiga Sissel som har ordnat och fixat med hästarnaKyssSå nu får man försöka ta lite nya tag och hoppas att det blir lugnt fram över!! Så var det slut gnällt för idag!  Ha det bra allihop!!

Mija
0

God middag!

Vilken dag, det började med att det ringde på dörren kl.7.20, utanför stod det en polis som undrade om vi sett någon stryka omkring runt huset, det hade skett en trafikolycka precis nedanför vårt hus och den skyldige föraren hade avvikit från platsen. Vi hade inget märkt ens så det hade vi ju inte sett, man blev ju helt klart pigg när det händer n ågot sånt här.

När det väl var dags för barnen att åka till skolan följde jag dem ut till skolbussen och väntade på den tillsammans med dem, det var lite olustigt, man vet ju inte om personen ifråga enbart var chockad och skadad eller om det var någon påverkad person, men ivart fall så ville barnen att jag följde dem, vilket är självklart.

När de väl åkt så satt jag i godan ro och fixade med lite småbestyr då det plötsligt ringer på mobilen, det var en granne till oss som bor vid vår maskinhall och där jag har vinterhagen, hon hade sett någon stryka omkring vår maskinhall och nu var polisen där med spårhundar och ville söka igenom vår maskinhall då hundarna markerade att någon försökt eller gått in i vår maskinhall, det var bara att ta med sig gubben och åka upp dit och släppa in polis och hundar, men de hittade ingen där. Deras letande fortsatte då de misstänkte att det fanns stöldgods i bilen och att det kanske var mer en föraren i bilen. Den andre stackaren i den påkörda bilen skadade sig tydlligen lindrigt, men med tanke på hur hans bil såg ut så trodde jag inte han klarat sig alls.

Så det blev en omtumlande start på dagen. Nu återgår man till sysslorna, jag måste vänta på veterinär då vår gammeltant Gonda fått fång Rynkar på näsan Det är inte vår dag idag, suck.