Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: allmänt
Läst 585 ggr
[lindatornerup]
0

God Middag Fredagen den 13.e!!!!!!

Idag får man väl se upp, det är ju fredagen den 13:e, men det ena spöket tar väl inte det andra (hoppas jag)FlörtMår väl rätt ok efter omständigheterna, och det får man ju vara nöjd med. Vädret är faktiskt bra ..inget regn=inga leriga hagar! Det är konstigt , för det känns inte som det är första advent om drygt 14 dagar. Året har gått så fort, såg faktiskt på nätet att proppar för nästa år redan låg ute. Ser ut att bli många utställningar nästa år …kul!!Händer inte mycket här fn  så  ni får ha en bra dag allihop!!!

SofieN
0

Jag har knappt kollat ut idag, men inget regn eller snö är det i alla fall. Och antagligen ganska kallt.

Ska strax ut till stallet, måste mocka vindskyddet som hästarna använder väldigt flitigt till toalett. Inte speciellt kul..

Och inatt bär det av till Ullared med buss, hoppas jag hittar lite bra shettisgrejer där!

Hanna-D
0

Min otur började igår så jag borde vara förskonad idag. Fick en klockren spark över revbenen på höger sida. Inget brutet tror jag men ont som f-n och svullet och regnbågens alla färger finns på min kropp.

Dessutom är en av hästarna allergisk mot något, prover är inskickade för screening, i värsta fall är det avlivning som gäller Gråter

Jobb i kväll och sen ledig helg, underbart!

Ha en bra dag!

[lindatornerup]
0

# 2 hoppas det går bra med både dej och hästen!!

HeidiH
0

# 2 Fy så tråkigt med hästen och vilken otur att bli sparkad!

Här händer heller inte mkt, ska slite mig från den här dumburken o börja städa.. Sen till stallet och fixa det sista, samt klickerträna Sickan lite. Ska även börja lite med islandshästen tänkte jag. tror det kan vara bra för henens självförtroende att få klickerträna lite. hon har lätt att bli osäker..

polgara
0

God dag!!!

Här är det kallt men uppehåll, några enstaka snöflingor har dalat ner. Var i stallet tidigt imorse o släppte ut pållarna som står inne, sen iväg med mellangrabben till skolan o snabbt hem för en dusch, för att sedan bege mig med lillgrabben till barnmottagningen. Tillbaka till stallet för mockning o div. andra sysslor. Nu har jag äntligen landat hemma o springer fram o tillbaka till tvättstugan. Vid 18-tiden blir det stallet igen o grejja lite med hästarna som ska vara inne. Lösdrifts hästarna är klara redan. Ikväll blir det fredagsmys med ungarna o bara koppla av.

Ha  en bra dag allihop!!!

Carita
0

#2 Men Hanna, jag håller tummarna att hästen blir bra och även du förstås!

Jag trodde jag fick mitt i måndags men idag reste sig en 1 årshingst (travare) när vi var på väg ut i hagen. Pang en hov i ryggen och en i huvudet, snurrigt och huvudvärk blev resultatet. Efter en stund blev synen på vänster öga sämre och jag blev lite skraj faktiskt. Men nu är det bättre och att min ena shettis nu är haltfri kompenserar upp all smärta i världen :)

Nu snöar det för fullt så vad som ligger på backen i morgon bitti återstår att se. Åh vad jag längtar till vinter och parkörning med släden :)

Ha en bra helg!

PP
0

#6 Vad roligt det låter med parkörning med släde! Skulle du ha lust att förklara hur anspänningen ser ut? Kanske visa någon bild?