Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 769 ggr
polgara
0

God morgon!!! 091114

Morron!!!

Vaknade upp i ett regnigt Borås. Hade tänkt ta lite sovmorgon idag, men kroppen är inställd på att gå upp 6.30. Försökte ligga kvar men det gick inte alls. Snart dags att åka ut till pållarna o sen blir det hämta hö o halm. Ska dessutom försöka sova bort några timmar på eftermiddagen, så man orkar jobba 2 nätter. 

Ha en fin  lördag allihop!!!

HeidiH
0

Godmorgon! det var vitt ute igårkväll, nu bara mörkt och blött.

Ska jobba på turridningen idag, har först en 6 timmars-tur, och därefter en 1,5 timmes tur. Blir mkt sittandes på hästryggen idag! även om det ju försvinner en hel del tid vid lunch och så! Blir inte gjort något direkt med hästarna idag. Ska bara mocka, mysa mm.

Funderar på och klippa shettisen, hon är blöt av svett varje morgon då hon får gå ut. Förtsa vintern på typ minst 7 år hon stor på box och inte går på lösdrift.. Känns inte schysst att hon ska behöva svettas så på nätterna..

balotte
0

God morgon!

Grått ute men det regnar inte. Hästarna är ute, idag blir det städning av hagarna och lite jobb med russet, bara hästgöra hela helgen.

Ha en bra dag alla!

Ninnii
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon!

Här har det regnat i natt men just nu håller det upp.

Är så trött, vi kom i säng vid 23 och jag fick skringa o kissa en massa gånger o Peter snarkade nåt kompiöst hela natten, , sen vaknade min dotter och ville ha välling. Efter att somnat om vaknar jag igen av dottern som inte kunde sova för hon hade ont i benet, då fick hon sova mellan mig o Peter då var klockan 5.30. Sen vaknade jag när Peters klocka ringde kl 7, då han skulle upp o jaga. Sen somnade jag om igen och då ringer mamma, sen min syster och sen Peter. Så det vra bara att gå upp och inse att dagen blir väl inte som man tänkt sig.

Nu har jag bara 8 dagar till beräknad barnafödelse. Hoppas bara man inte går över tiden, kan allt komma nu tycker jag så man blir av med den stora magen som är i vägen.

Hoppas ni andra får en bra dag!

[lindatornerup]
0

God Morgon! Här har det regnat hela natten , så hagarna är ju " lattjo lajban"Tungan uteJag vaknade före tuppen som vanligt, och gick ner och matade katterna, och la mej på soffan och skulle kolla lite på Tv…..somnade och vaknade halv tio!!! Har inte hänt sedan stenåldern att jag har fått sova så längeGlad Hästarna var nog i chock , för dom brukar vara ute först av alla , men idag var grannens före! Ska försöka vila lite i helgen , sen får det bli nya tag i nästa vecka!  Ha en trevlig lördag allihop!!