Jag kan tyvärr inte komma. Min pappa fyller 75 år i helgen så vi skall ner till Skåne och fira honom.
Hoppas ni får ett bra höstmöte!

Självklart, när mötet ligger 2 mil hemifrån
Eller vad säger du Teddy 

Kommer inte, har ingen möjlighet att åka i år
Jag hade velat åka, men ska jobba och det är inte flyttbart. 
Jag kommer inte.
#1 Hälsa och gratta från oss! Jag vet förresten en bra present 
Tack, då vet jag vilka som INTE kommer! Frågan var vilka som kommer….
Ska vi cykla in, Pernilla?

#6: Tack, det skall jag göra. Hm, nu blev jag nyfiken … 
#8 PM:ar dig 

Jag kommer! 
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Vi kommer också

#7 Tyvärr jag äger ingen cykel men ska vi kan ju köra shettis 

En fundering; ska möjligheten finnas kvar med Höstmöte? Är det värt kostnaden när det nu är så i förhållande få som tycker det är viktigt nog att vara med på.
Jag har alltid varit för att ha öppna möten och har nästan alltid kommit på dem även när det bara var för "personligt bruk" och jag vet att det finns en liten klick som kommer så gott som varje gång. Man varierar delar av landet men det är ändå samma människor.
Samtidigt är de mycket klagomål på kostnader - så vad är egentligen rimligt?
Och varför är inte fler intreserade - det finns ju mycket åsikter i omlopp för det mesta. Det är ju då detta är så bra att få möjlighet att till rätt personer på rätt plats framföra åsikter och frågor. Även klagomål självklart. Klagar ingen officiellt så är ju allt bara löst skvaller och hörsägen och det har vi ju fått lära oss att inte ta på allvar..
Eller kanske en avelskonferens vart annat år eller nåt kunde ersätta höstmötena.
Bara lite spontana funderingar som poppade upp just nu.
Ha en bra helg oavsett om Ni väljer att åka på höstmötet eller inte!

Jag håller med ovan var finns alla på mötena?
Jag åker själv denna gång för att få svar på alla frågor som ställdes på förra årsmötet, de flesta frågor svarades med ( det tar vi till oss)
så därför ska det bli interesant och se vilka förändringar som gjorts.
Bland annat kommer vi få svar på vad generalmönstringen kostat,vad riksen kostat,vad mötens kostnader sjunkit med samt vad årsmötet 2008 kosta , anledningen att jag tror vi får reda på detta är att många på årsmötet krävde det och då det inte kommit något protokoll än är det svårt för er som inte var med att veta vad som diskuterades.
Samtidigt förstår jag att folk inte vågar yttra sig då några som ställde ett antal frågor förra årsmötet bemöttes med ilska och himmlande med ögonen. förrviso var det en hel del kritik men den var inte felaktig och borde inte bemötas så respektlöst. Jag vet inte om jag själv skulle komma på fler möte efter ett sånt bemötande.
Så jag håller med ovan kom till mötet och säg vad ni tycker är bra och tycker ni att något ska ändras så säg det också
Hmm… Bra att jag blev påmind! Mitt inplanerade jobb blev inställt… Är det någon som vill samåka så kanske jag kan smyga iväg. Det kostar för mycket (för min plånbok just nu) att ta hela bensinkostnaden själv, tyvärr.
Är det nån som vill åka med mig från Kalmar? Eller bli upplockad längs vägen?
Jag kommer
# 13 14 Jag tror att Höstmötet har överlevt sig själv. En anna sak som säkert också påverkar är kostnaderna och det ekonomiska läget i Sverige. Jag skulle inte åka om jag inte hade så nära till Norrköping
En avelskonferans vart annat år tror jag verkligen på.

Jag gillar ju eg att åka på möten för det är ju då man kan yttra sig och säga sin åsikt och få information och försöker gå när jag kan men då jag har varit iväg i stortsett varenda helg sen april i allafall och hade en stor kostnad förra helgen på avelskonferensen i Malmö så fick jag snällt stanna hemma denna helgen , Sambon var tvungen att göra andra saker och någon måste ju ta hand om barnen …