Fyrkantiga fodertunnor
Någon som vet var det finns fyrkantiga lådor/backar lämpliga för foder? Med lock. De jag hittat är oftast för små eller låga, vill helst få i en säck (20-30 kg).

IKEA!
Anna-Carin
Var där i går, fanns inget lämpligt dessutom har de hål i alla lock.
Vill du ha något ordentligt så skulle jag nog snickra ihop en foderlåt själv. Är inte så svårt som man tror (i.af om man är lite händig) och den kommer att vara vetydligt stadigare och säkrare än något i plast =) Dessutom kan man ju få dem precis som man vill ha dem själv!
Annars skulle jag kunna tänka mig de lite större plastlådorna med lock som man brukar ha för sittdynorna till utemöbler?
Hakuna matata!

#2 Tidigare så hade de vita stapelbara lådor med delbara lock som rymde en kraftsäck.
Anna-Carin

Jag köpte plastlådor på IKEA i våras, de fanns i alla storlekar från pytte till närmast gigantiska. Mina största är jag övertygad om att det går i en hel fodersäck i, de är riktigt stora och har lock utan hål.
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
Bauhaus har också stora lådor med lock som sluter tätt utan hål.

Hanna: har du tittat på de som Granngården har? De är precis lagom att ställa ner en fodersäck i och locken är hela.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
#7 Nej, ska kolla det vid tillfälle.
#3 Blir för tungt med trä, vill enkelt kunna rengöra/diska ur dem så det går bort.
#8 Oj, jag har nog aldrig kännt det nödvändigt att diska den vi har… xD Man har ju bara torra saker i, så på sin höjd en dammsugning :D Däremot är en liten skrubbning på utsidan inte helt fel ^^
Hakuna matata!
Kanske är pedant men jag städar ur innan jag fyller på en ny säck. Diskar även hästarnas krubbor varje dag 

#10 Har du vägarna förbi så kom in o kolla på dem jag har. Jag tycker de är de absolut bästa jag haft, de både tar lite plats och gör "säckhanteringen" mkt smidigare.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
#10 Haha okej xD Här brukar krubborna vara så pass renslickade för jämnan oavsett vad de får i krubban :D Men får de något blött så kan man få torka ut någon gång kanske, men den lillla lort som finns får de allt leva med enligt mig (A)
Hakuna matata!
#11 Absolut! Är nästan ledig hela denna vecka så det är inte omöjligt att jag svänger förbi! Köpte du dem i Arninge? Tror knappast att Rimbo har… 
Jag har runda fodertunnor går i en 25-30kg säck, tunnor med lock som jag köpt på ÖoB för en billig peng fungerar utmärkt! Inga hål i locken …
Har köpt på City Gros lagoma att ha en säck foder i. Bra lock som man lätt kan ta av fast händerna inte är de bästa.
#14 Var just fyrkantiga jag letade efter.
Har dock hittat vad jag söker nu - tack för alla förslag!
Vart hitta du dom ? *nyfiken*