Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett12-foder-utfodring
Läst 4464 ggr
missLilja
0

någon som testat st hippolyt foder?

Har någon här testat st hippolyts foder?

Var på en info om detta foder i dag, de hade ett speciellt foder framtaget för robusta raser ex shetlandsponny, ett för fång hästar osv. verkar vara kanon foder.

men har någon testat????

Hanna-D
0

Har haft hingstar i träning här som ätit fodret, kan dock inte avgöra om det var ett bra foder eller ej, märkte ingen skillnad.

Annette
0

Jag är väldigt skeptisk när de påstår att de har foder som är bra för fånghästar Obestämd. Eftersom ingen fånghäst är den andre lik så tror jag inte på den marknadsföringen.

Anna-Karin
0

Jag har använt deras foder i många år men har nu slutat pga det blev så himla dyrt…. har gått upp massor sedan jag började fodra med det. Jag fodrade med EquiGarden och Irish Mashen vid behov.

Men jag kan varmt rekommendera deras Irish Mash om man har hästar som har "känslig mage"… jag har bl.a. gett det till mina fånghästar under medicinering för att deras mage inte skall "lägga av" men då högst 1 dl uppblött i varmt vatten. Även kolikhästar funkar bra på detta foder… mitt importsto blev superbra i magen efter bara någon dags fodring med Irish Mashen… sen är det bra att fortsätta fodra med det innan man trappar ner till några gånger i veckan.

Så jag kan varmt rekommendera deras foder som jag provat… men det är ett dyrt foder… frågan är om det inte finns billigare alternativ som är lika bra. Lycka till!

Milton1
0

Jag har gett min shettis det och han gillade det. Men det är dyrt och jag hann inte göra av med en säck innan det blev dåligt.

Ellinor Johansson
0

Vi har provat Irish Mash. När Try som skulle medicineras med en tuff medicin mot en fästingsjukdom blev vi rekoenderade Irish Mash av Strömsholmsdjursjukhus.

Det fungerade mycket bra pållarna gillade det verkligen

missLilja
0

Låter helt underbart, ska nog ta mig ner och inhandla lite mashen e ju given då den verkar vara mirakelkur.

[Teddy]
0

Jag har använt mashfodret. Märkte ingen skillnad. Har också använt deras muslifoder. Det skulle göra underverk på mitt gamla halvblod. Men jag märker ingen skillnad.
Möjligen i plånboken….
Och som Annette säger; producera ett foder för fånghästar???

Ellinor Johansson
0

#7 Jag trodde inte Irish Mash var ett kraft foder utan mer något tillfälligt man ger vid speciella behov.

Jag tror en säck kostade 250 kr och den räckte hur länge som helst. Tillslut fick jag ge andra pållar det som extragodis.

Maliiin
0

Jag har fodrat med St Hippolyt´s foder. Det funkade för mig och var bra. Hade ett som var anpassat för islänningar som lätt får eksem och så. Denna shettis hade varit besvärad av eksem på sommaren. Men han fodras med det och har inte haft några problem med det sen dess. Peppar peppar ta i trä!

En kompis till mig använde Equigarden och mashen och det verkade funka bra för henne med.

Däremot mineralerna sorterade våra hästar ut. Vet många hästar som inte äter dessa så dom kanske inte smakar så braTungan ute

Anna-Karin
0

#8 Du har rätt Irish mashen är ett tillfälligt foder vid "magproblem" eller som förebyggande vid medicinering… iaf enligt deras föreläsning som jag var på.

#9 Mina hästar åt mineralerna som godis! Flört

[Teddy]
0

Enligt "min" försäljare skulle Mashen göra så min häst la på hullet. Jag har också använt deras lucern, men den har heller inte mer effekt än vanlig svenskproducerad lucern.

Anna-Karin
0

# 11 Irish Mashen är ett tillskottsfoder för  "känsliga" hästar inget fullfoder… men om hästarna har "magproblem kan man fodra uteslutande med det som ända kraftfoder en period till magen rättat till sig… för att sedan trappa ut det helt. Läs mer på Hippolyts hemsida…

h00jff
0

Jag är supernöjd med Hippolyts foder. Mitt halvblodssto som är svår att hålla i hull blev superfin av müslin och otroligt blank i hårremmen. Hon har även fått Mash en gång per vecka. Mina shettisar fick Equigard förra vintern. Tycker inte att det var särskilt dyrt med tanke på hur lite de fick (någon dl per dag), men de blev rätt feta (sedan kanske det även berodde på att de fick för mycket grovfoder).