Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: allmänt
Läst 1498 ggr
AnnaLundin
0

var får man mest betalt?

Att priserna på shettisar generellt inte är så höga här i sverige vet väl de flesta.

Då är frågan, betalar man mer för ponnyerna i något av våra grannländer. om man generaliserar?

Erfarenheter?

Lise
0

Finland har jag sålt till och de betalar vad ponnyn är värd, sen tycker jag att det är mer efterfrågan på "ponnytravstammade" shettisar. Själv kommer jag inte att ta så många föl mer, jag blir ledsen när jag ser alla dessa annonser med billiga shettisar som ingen vill ha.

VeronicaP
0

#1 Håller med dig.

Fast jag tycker nog att de betalar i våra grannländer mer än vad de vill göra i Sverige , man kan tro att det vet mer om vad hästarna verkligen är värda hm ..

Fast jag tycker nog att de som är intresserade av trav , vill ha hästar som har startat på travet och gått bra där och sen om det är travstam eller inte har ingen betydelse + i kanten om de är diplom sto också för som en köpare sa till mig , det är så bra för då har man en verkligt bra märr i avlen sen också ;-), hon är både snygg och kan springa bra

Mitra
0

Har sålt till Finland själv, och som 1 och 2 säger betalar dom vad ponnyn är värd. Sen sa dom från Finland att oftast finns det bättre travponnysar i Sverige för dom har inte kommit lika långt som oss,

Sen vet inte jag så mycket inom avel och utställning, men vad jag har förstått så är dom lika intresserade av Svenska ponnysar även där.

AnnaLundin
0

Jag har ju också sålt en ponny till Finland, för några år sedan, och är nöjd med vad jag fick betalt för den.

Jag har en ponny som jag klurar på om jag kanske skulle sälja den, men då endast om jag kan få riktigt bra betalt - annars kan den lika gärna gå kvar här hemma. Men där är orsaken till min fråga. Jag tror helt enkelt inte att jag får så mycket betalt som jag skulle vilja ha om jag säljer inom landet och tänkte i så fall skicka utomlands.

Har Ni några bra tips på ställen att annonsera för försäljning till Finland el Norge?

angabogard
0

Jag sålde 2 st åringar i fjol till finland. Och hon som köpte dom sa att shettisarna var dyrare där, så hon tyckte att det var bättre att fara till Sverige och köpa.

Och jag var då nöjd med vad jag fick för dom.  Hon försökte inte ens få ner priset som faktiskt en del svenskar gör. 

Blev så ledsen igår när jag såg ett hingstföl vara utannonserat för 1500kr. Man undrar ju vart vår underbara ras är på vägen!? Skrikandes

Mitra
0

Dessa sidor hittade jag på Bukefalos.Och det är i Norge.

WWW.hest.no

WWW.hestemarked.no

WWW.finn.no

WWW.tv2.no(marked/torg på nett/tv)

Ska se vad jag får fram mer, för mina köpare hörde av sej till mej, så jag har ingen erfarenhet av att annonsera, ev, kan jag höra med dom vart man kan sätta ut annonser i Finland.

Hanna-D
0

I Finland kostar de flesta seriösa sidor några euro att annonsera. Kan skicka länkar till dig om du är intresserad ändå.