Granngårdens havrefria musli
Nån här som har den, hur är eran erfarenhet av produkten, måste man komplettera med något. Ponnyn får ju självklart hö också samt lite halm för och tugga på. :) Och hur mycket kan ja ge. Räcker en näve varje dag av muslin. Mvh Hanna
Vilket märke syftar du på? Jag har en sort från Krafft. Gillar inte färdigfoder egentligen men det var det enda Fixy åt när hon stod på djursjukhus så då köpte jag en säck till henne.
Granngården har eget foder, så jag köpte deras musli som är havrefri men som innehåller skalet av havren. så undrar om nån har erfarenhet av den.
Mina flickor o travaren åt det förrut och älskade det! Har inget att invända mot det fodret…funkade fint.
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//
:9 låter bra, såg de innehöll lite lucernpellets. fanns väldigt mycket i det fodret.

Jag ger det till min ena shettis under vintern. Det funkar fint och hon älskar det. Min andra shettis blev lös i magen av det…
min shettis o fjording äter det och älskar det. håller hull bra. jag rekomenderar det
Kanske skulle prova det på Sissels kräsna fjording , som bara rynkar på mulen åt det mesta i foderväg!
En näve müsli om dagen gör nog varken till eller från i den totala foderstaten.
Huruvida det behövs något mer tillskott beror främst på vad höet innehåller - kanske innehåller det tillräckligt med energi, protein och mineraler för att du inte ska behöva ge något tillskott alls. Och kanske innehåller det inte i närheten av det ponnyn behöver ha, då behövs betydligt mer tillskott än så.
Man måste komma ihåg att det inte finns "fullfoder" till hästar på det sätt som det finns till hundar och katter, där maten ger allt som hunden/katten behöver. De pellets- eller müslifoder som finns är gjorda för att komplettera det hö man ger - förutsatt att höet har "normalvärden", vilket väldigt många höpartier inte har…

Jag har Granngårdens havrefria musli till min minishettis o islänning. Ger dom bara 1 resp 3 dl. per kväll när dom kommer in. Inte för att komplettera foderstaten utan mer som "godis". Dom gillar det o jag tycker att der ser o luktar gott.

Om det är vad du behöver komplettera ditt grovfoder men så är det väl helt ok. Själv tycker jag det är ett onödigt dyrt foder om man ser näringsmässigt på det, högt mj o lågt smrp. har för mig jag såg att det kostade 179kr för 20kg, det blir ett kg pris på 9kr