Ingen rädder för vargen här...Eller??! jo lite..
Måste bara skriva av mig lite,… imorse så har en hund blivit attakerad o dödad av vargen i utkanten av ormtjärn, där vi ofta brukar rida o köra
. Ägaren gick 50m !" meter bakom hunden, PANG så rusade vargen fram från sidan o flög på hunden,( har man berättat för mig) .Det är fjärde hunden på två månader nu…Mitt på dan ringer min sambo på väg hem från Edsbyn, (jag hade min mobil av iom batteriet dött o höll på o laddas) grannen ringde o varnade att vargen var på åkern vid honom o jagade en fågel!! Det är ca 400 m " fågelvägen" till oss,lite åkrar o en bäck emellan.Jag ut o kolla av läget, Zdeno var lite orolig o sprang o "vankade" fram o tillbaks längs trådarna. Dom andra la jag ut hö åt vid stallet , kan ju erkänna att högaffeln följde ju med ända fram till bron iaf
…Sambon åkte till grannen direkt men då hade han tagit bössan o skjutit av två varningskott så han hade dragit till skogs en vända, sen kom han tillbaks ut på åkern igen för att sen lufsa lugnt till skogs…Dom stog o pratade ett tag då kommer ett rådjur utfarandes i vild panik rakt mot dom, det ser gubbarna och tvär girar ca 20 m framför dom o drar mot skogen mot oss…Hmmn undrar om vargen fått sig ett skrovmål eller ej..
Men jag kan ju erkänna att man känner sig lite ( o inte bara LITE) nervös nu när man har lösdrift och inte box åt alla.
Jag vet att det är en ensam STOR hanne, så jag hoppas han tycker shettisarna ser lite för stor ut iaf…
Ja jag lär väl sova dåligt inatt kan jag tänka…
Ska väl förtydliga att Zdeno tog jag in iom att han går ensam i en hage, tyckte det kändes tryggast så iom att han var orolig..
jag resonerar som så att dom andra går då iaf minst två st så då kanske vargen drar sig för o gå på dom…
Det som oroar mig mest är att han inte verkar nå skygg, jättemånga som har observerat honom lufsandes runt om i området här mest ca 1-2 km härifrån ,totalt nonchalant för trafiken vid storvägar o så..
Ska bli kul o se vad myndigheterna tänker göra…
Ja nu e de fan inte kul :( du är inte ensam om att vara orolig! De var oroligt här i morse, grannens hund lät mycke mer än vanligt! Obehagligt är bara för namnet. Stackars Affe och hans familj, tragiskt att höra sin hund skrika på de viset och sen ta reda på en sargad kropp som fortfarande lever… Vilket sista minne av en kär familje medlem :( men de är ju så här vissa folk vill ha de, synd att de är vi som måste bo granne med vargen bara!

NEJ så hunden klarade sej inte fyyyy så tragiskt 
Men vart ska detta sluta med alla dessa vargar ?
Tur att du tog in din "guldklimp" vet ju vad han betyder för dej..
Hoppas natten blir lugn för er iaf..
Myndigheterna lär väl inte göra mer nu än annars antar jag! De lär nog fortsätta så här :( Folk som nu tror att de här är mitt i skogen ska ju även veta att strax intill ligger motionsspår, crossbana, hus med boende, mycke folk är just i ormtjärn och går, rider, kör häst, 4 hjuling, fiskar mm! Så de är inte vi som stör i vargens "område"