Lovande hingstämnen
Vi har för många unghingstar, har försökt att gallra ut vad vi ska spara och inte. Men det vi nu har kvar är ändå för många. Tänkte därför vända mig till er uppfödare som vill satsa på en hingst att visa fram och till en liten peng.
Min tanke är att jag tar ut en symbolisk summa för hingsten, t ex 1000:- och att det blir ett hingstkontrakt på den istället.
I gengäld så vill jag att den/dom du köper verkligen får en chans att visas.
Vi har både föl, 1 och 2 åringar att välja på. I stort sett alla är svarta, alla har holländsk stam av mkt hög kvalitee. Som jag skrev ovan så är priset inte avgörande utan mer symboliskt.

Vilken smart ide!
Nu är jag ju inte uppfödare, och har inte möjlighet att ha hingstar, men jag hade gärna hjälp dig! Älskar att åka på utställningar! Bor ju nästan "granne" med dig. (Furusjö).
Hoppas du hittar någon som har möjlighet att ta ett par stycken. Trist att behöva kastrera "bara för att" och sälja.

Nä men vad kul, bor vi så nära varann
Då måste du komma och hälsa på och ta en kopp kaffe.

Vad innebär det att köpa med hingstkontrakt? Lite nyfiken blir man ju allt

#2 Jag kommer GÄÄRNA förbi! Vore väldigt kul att få se alla dina vackra hästar! Jag är nog den största besökaren av din hemsida, är inne ett antal gånger i veckan. Länge funderat på om jag ska "våga" höra av mig och be om att få komma och titta på dina snyggingar. Men jag vet att jag kommer bli så kär i nån och vilja köpa, och sånt är ju lite jobbigt!!

Vore intressant med en lista över vilka ni ska sälja !
så har man lite lättare o kolla stammar mm
Jag är också intresserad av vad det innebär att köpa med hingstkontrakt och skulle också vilja se en lista. :)

Säger som föregående att de hade varit intressant att se en lista på vilka hingstar de gäller

Ett hingstkontrakt innebär att man betalar en summa vid ett ev godkännande av hingsten. Det kan också vara så att man skriver att säljaren ska ha hingsten en säsong t ex.
Jag har inte riktigt bestämt vilka hingstar det skulle gälla, känns missvisande att sätta ut några stycken. Jag är öppen för förslag.
Det ska ju också kännas att det stämmer för både häst o köpare.
Men stam mässigt är det bl a e Timothy af Jäboruder, Jozo, Flinta af Jäboruder, Balade vd Römer mm
Mmmm….Balade vd Römer inteutan att man blir sugen!!!!!

putt

Vi kommer ju på onsdag o kollar vad du har för kul.
Ser att det finns en Klarijn avkomma hos er också.

Putt … det gäller också en del av årsfölen

Puttar upp tråden igen

Igår åkte Bordeaux af Jäboruder och Baldric af Jäboruder till nya hem. Ett stort lycka till med dom.
Det finns fortfarande några kvar om det är någon som är intresserade

Dom står så fint inne i stallet o tuggar hö, det finns ingen botten i dom. Magnus la nog in 10 kg igår kväll o inte ett strå fanns kvar imorse. Pellets är oxå gott men morötter kan kvitta. Idag ska deras hage bli klar så dom får komma ut i den oxå.

hehe ja dom är vana att ha fri tillgång på stråfoder