Mina boxar är 6.5 kvm
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

mina är mellan 9-10 m2
Hingstboxarna 6 kvm och stonboxarna 4 kvm. Fölisarna har en stor samlingsbox. Tyvärr gillar inte alla pållar att sova i boxar, helt OK att gå in och äta kraftfoder men sen vill de ut igen

Alla mina går på lösdrift och de verkar trivas mkt bättre med det än när de stod uppstallade.

Lösdrift på alla, även de stora ridhästarna och de mår mycket bättre än när de stod på stall.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
tror att våra är nånstans mellan 7-10 kvm (jag är usel på att bedöma avstånd, längd osv, men boxarna är riktigt stora (tycker jag iaf, har sett stora hästar med mindre boxar =))

Våra shettis boxar är mellan 4.5 till 10 kvm, sen går flera på lösdrift, en lösdrift till ska byggas till våren, de stora ( halvbloden) har stora boxar, vissa av de små vill hellre vara ute än i stall.

Lösdriften är inte iordningsställd ännu, så just nu står lilleman i en box som är 12 kvadrat och lillan står i en box som är precis under 8 kvadrat. Lösdriften blir runt 12-13 kvadrat, tror jag…
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
Har 3 boxar i stallet. En är 6 m2, den andra är 9m2 och den tredje är 12m2. Men eftersm mina går på "lösdrift" har de tillgång till de 2 största boxarna + stallgången. De har fått vara inne några nätter den senaste tiden men då går de lösa och kan umgås ändå. Har en standard och en mini.

Ozzy går på lösdrift.

Vi har två boxar som är 9 kvm, fem som är 8 kvm och fyra som är 6 kvm. Just nu är de flesta tomma. Steve har en av dem på 9 kvm och de andra, Pretiosa, Nadja, Ofelia och Papageno, har 8 kvmsboxar.
De går ute mellan 07 och 19 - och tycker det är jätteskönt att komma in på kvällen.
Boxarna är på 9 kvm, tre går på lösdrift och hur stor ligghallen är vet jag inte exakt.