Sommarlovs entrepenör
Hej, idag i skolan har vi i 9:an fått information om något som heter Sommarlovs Entrepenör. Enkelt kan man säga att det går ut på att man gör sitt eget sommarjobb (man kan starta ett café ex), tjänar sina egna pengar, är sin egen chef, bestämmer själv hur mycket man vill jobba osv. Man får slå ihop sig fler om man inte vill driva det själv och det inkluderar 9or, 1or & 2or på gymnasiet. Man får handening, mentor, 2000 kr i startkapital & försäkring. Jag fick en ide under tiden som dom pratade om det.
Jag har länge funderat på att ta emot A & B-ponnys för inkörning. Jag har haft häst sen jag var 3, kört mycket, mina föräldrar har hållt på sen barsnben med hästar, min pappa jobbar med hästkörning, vi har egen gård. Jag har invigt min 17åriga kompis som bor tre km här ifrån i iden. Hon har också haft häste sen treårs åldern. För man behöver ju vara minst två om ett projekt som innefattar inkörning. Sen har vi vid behov duktig hjälp utav mina föräldrar.
Frågan är nu om det är eftertraktat med inkörningshjälp? Och somsagt det är bara en ide men vi vill gärna förverkliga den.
Sen är det ju mycket jobb såklart både nu före & sen om det blir något. Man behöver göra avtal/kontrakt, annonsera osv. Sen är det mycket jobb om det kommer några hästar men detta är vi fullt medvetna om.Men somsagt det är bara en ide!
Skriv gärna synpunkter, tips & råd, erfarenheter & framförallt om ni vet att det finns efterfrågan!
Tack på förhand!
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

Vet att det efterfrågats på ponnytrav i fokus så gör en förfrågan där också vetja! Lycka till, ingen dum ide' alls.

Jag har lagt in samma inlägg där med =)
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Vilken kul idé från skolan sida, tänk om vi på stenåldern hade haft den chansen då hade jag kanske haft mitt hunddagis idag.
Lycka till tjejer.

Jag hade ingen aning om att det existerade förens igår men det känns väldigt roligt & spännande 
Tack!
Jenny

putt
Jenny

Det låter väl jättebra om du kan få din pappa till hjälp också
.

Ja vid behov så har vi duktig extrahjälp utav föräldrar 
Jenny

Länk till [Sommarlovs entreprenörerna](http://www.youtube.com/watch?v=R6XYW-53Cps&fea ture=channel_page)
Jenny

putt
Jenny

Jag puttar upp den här tråden igen då det inte blev något den här sommaren men jag funderar på det till nästa sommar. Tror ni att någon skulle nappa?
Jenny