De ny doping reglerna inom ridsporten.
Vad säger ni om dem , enligt mig är det F-N inte klokt att ridsporten godkänner det och inte tänker de på hästarnas bäst i allafall.
Jag läste bara vad Stig H skrev om det i aftonbladets sport blad och han skrev bla så här *De sänker sporten fullständigt.Inga sponsorer vill vara med i en sådan bransch där man uppmanar till den sortens behandlig av djur*
Inom travet är det ju stenhårt med allt sådant och det är bara positivt

Nä, det är verkligen inte klokt.

Det är helt sjukt fel!
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
man blir både ledsen och arg över detta. Man kan ju undra vad dom tänker med när dom lägger fram något sånt
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Vem la fram det? Vem tyckte att det var en bra idé? Hur fick den personen resten av de bestämmande krafterna att ställa sig bakom det?
Ofattbart!
www.stuteriprecious.se
Otroligt…
Det hela röstades igenom under kuppartade former utan att det ens diskuterats ordentligt. Man får hoppas att beslutet rivs utt, det är kmplett vansinne med allt annat!

Ja, hur kan man ens tänka tanken att säga "ja" till att låta skadade hästar tävla? (Vilket är summa sumarum av vad som kommer att hända.) Det känns lite som att de som röstade för förslaget har halvskadade hästar hemma i stallet som de vill få ut på banorna utan att behöva vänta på att de ska läka först… Suspekt!
www.stuteriprecious.se
#7 - om jag fattat saken rätt så har prinsessan Hayas (ordförande i FEI) man åkt dit för doping…
Man kan ju misstänka att det finns ett samband.

Vad sjukt!

Tycker det är helt vansinnigt

sjukt!

#8 Jag har också hört nåt om det. Det känns som sagt väldigt skumt allting, för det är ju inte de ärliga och duktiga ryttarna och ägarna som vinner på ett sånt här beslut, utan de som myglar och ljuger.
www.stuteriprecious.se

Står en utmärkt artikel om detta i veckans nummer av Ridsport, med allt som hände och diskussionerna efteråt. Läsvärt!

Bah! På min ort finns inte Ridsport! *nedrans* Någon som har läst artikeln och kan bjuda på ett sammandrag?
www.stuteriprecious.se
Gå in här http://www.no-fei.com och skriv på mot FEIs nya regler som tillåter tävling med Fanylbutazon i kroppen.
Om inte dessa nya regler stoppas så riskerar ridsporten att uteslutas som OS-gren. Statliga bidrag kan utebli och sponsorer drar tillbaka sina engagemant, för ingen vill ju förknippas med en "smutsig" sport!
Dessutom handlar det ju om djurskydd, hästar ska bannemig inte tävla om de är i behov av smärtstillande antiinflammatorisk behandling!

#15 Gjort! 
www.stuteriprecious.se
Upprörande är ju ett understatement! Vad f-n håller de på med?!
Vi lever alla under samma himmel, men vi har inte alla samma horisont.
Må väl,
Maria
#15 Självklart har jag skrivit under.

Jag försöker skriva under men det funkar inte , får bara fel meddelande ..

#15 Nu har jag oxå skrivit på!

#19 fick jag med, men när jag gick in på sidan så var namnet med ändå

# 21 Men inte mitt, jag har letat för fullt och det verkar som att jag inte kan skriva på från min dator varför vet jag inte , får väl testa på någon annans