God Morgon 14 januari
Det är orkan här, eller åtminstone storm. Konstigt nog har vi inte strömavbrott ännu. Man har uppmanats att hålla sig inne, men det kan jag inte göra, måste ju till stallet. Det är bara att hoppas att inga träd ligger över vägen, det är väl bäst att lätta på gaspedalen idag också.
Hoppas det här ovädret försvinner fort.

God morgon!
Här har det kommit ca 1 dm rätt blöt snö, men det blåser inte så mycket ( 5 mil nv. om Gävle) Har fått hem en stor rundbal med hö till fåren så dem behöver jag inte bekymra mig om idag. Thimon ska få prova gå in till fåren om det börjar blåsa, annars får han komma in i stallet tidigt idag.
Ha en skön dag och hoppas att ni inte drabbas alltför hårt av stormen idag. //Erica
Go'morron
Stormar på Östgötaslätten. Var nyss ute och fodrade pållarna inne i stallet, höet hamnar väl i stan om jag skulle försöka ge dem ute…
Ska iväg till barnens skola idag och hjälpa till med att måla deras nybygda gympasal, invändigt som tur är
. Den blir jättefin och barnen slipper snart åka buss till en annan skola och ta de tider som "blir över" typ direkt efter lunch. Det vet man ju hur kul det var när man gick i skolan.
Hoppas nu inte stormen blir värre så strömmen håller sig kvar.

go morgon
det blåser ganska bra här i Borås, men ingen ny Gudrun än.. hästarna får stå inne en stund till så vi ser hur vädret blir. tog in bebisarna från lösdriften då vårt nya sto har lagt beslag på den.. dom var glada att komma in en stund.
hade tänkt att köra o så idag men vi får se vad som händer. Ha en bra dag allihop och hoppas att alla har ström o inte blåser bort.

Morrn morrn! Här blåser det knappt nått än men det kommer väl.
Ska köra ut ett par balar till hästarna och i eftermiddag ska Norma och jag träffa lite kompisar, föräldrar och barn.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
God morgon!
Här har det ramlat blöt snö, blåsten är ännu ej något att oroa sig för, men de säger ju att den kommer även att drabba oss dock i mkt mindre omfattning än hos Er söderöver! Hoppas Ni slipper mkt stormskador nere i s. Sverige.
Det är väl bara att avvakta om pållarna får gå in långt tidigare än vanligt idag, beror helt på vad stormbyarna tänker "bjuda på".
Morgon!
kom precis hem från stallet. Hästarna får stå inne en stund till. Det är ingen hemma hos stallägaren så om det börjar blåsa ännu mer finns det ingen som kan ta in dom. Gav dom bara frukost hö inne och fyllde på vatten, 10 minuter senare var vägen hem oframkommlig för det hade rasat träd över vägen och ett precis utanför vårat garage. Var nog tur att hästarna fick stå inne…

god morgon. oj vad det blåser idag.
God förmiddag! I skåne blåser det som bara den….såg ett inslag ifrån Halland på nyheterna…och personligen är jag glad att jag inte bor där..många var stömlösa..får hoppas "Slättens" och alla andra som håller till där reder ut stormen.

God förmiddag!
Här i de södra stockholmsregionerna är det lugnt och fint och ganska klart på himlen. Men det kanske bara är lugnet före stormen …
Var rädda om er där ute!
god middag, här blåser det lite si så¨där.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

God morgon!
Blåser inte här i Uppsala, men mkt av snön har töat bort under natten/förmiddagen. Väcktes för en liten stund sen av min farbror som berättade att det var riktigt oväder där hemma. Hästarna håller de på att plocka in där hemma o sedan får de stå inne tills det värsta är över.
#11 ja du Rebecka här går länsstyrelsen ut och varnar för att man ska hålla sig inne. Måste dock säga att i Landskrona är vi än så länge förskonade för starka vindar, ska snart ut och göra klart stallet och sen får hästarna komma in i fall det skulle braka loss riktigt här också.
Måste säga att jag tycker det är lite kusligt. Hoppas bara inte någon blir skadad.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

#12 Såg lite på tv nu och det ser lite overkligt ut när man sitter här uppe och träden knappt rör sig. Min mor ringde precis och sa att halvblodet vägrade gå in så nu får hon få sin mat ute så hon blir nöjd.. Känns bäst ha den inne när det blåser så för man vet aldrig vad som kan hända med hagarna.
Får verkligen hoppas att ingen blir skadad.
God morgon i söndagens virvelvindar!
Hoppas ni alla söder över klarar er så gott det går från blåst/orkan eller storm, vad det nu blir. Hemskt otäckt med dessa krafter.
Här hade vi blåst i morse i samband med nattens snöfall. Vi har fåt ca 1,5 dm blötsnö. Men det skulle bli blåsigt på e.m. igen och ymnigt snöfall :-//. Pust! Blir lite ketchupeffekt på det hela. Allt eller inget….
Ska göra klart stallet o fylla upp vatten ifall det blir strömlöst….
Ha en bra dag!

Nu är jag hemma från stallet. Hästarna fick bara vara ute några timmar. Det ligger nerblåsta träd överallt på vägen dit, så jag vet inte ens om jag kan ta mig dit mer idag. Nu tar pappa resten av fodringana. Fy, vad skitigt det kommer vara i boxarna i morgon.
Här varnar de också på radion, man skall hålla sig inne. Ett ladugårdstak hade blåst av och lagt sig på en väg en bit härifrån. Jag var framme på jobbet och där har jag att göra i morgon, grenar överallt. Dessutom hade en takpanna och en grej över skorstenen lossnat, så jag får väl ta med mig snickaren dit.

Här i Tärnsjö är det ff lugnt men dom varnar även här för kommande storm… får vänta och se vad som händer.
Var rädda om er alla där ute!!!
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Go´middag!
Här har vi äntligen fått strömmen tillbaks, telefon och internetkablar har Roger precis fått lagat tillfälligt efter det att ett träd fallit över vår väg, kabel och in i hagen….Men den värsta dramatiken var i fm. då jag vaknade (har jobbat natt) och skulle kolla va "gubben" gjorde ute i detta väder. När jag tittade ut fick jag se honom liggandes på taket till vår nybyggda lösdrift!!! Det hade blåst av flera plåtar och medan jag såg på kom det ett par till farande runt öronen på Roger!!! Det var naturligtvis fruktansvärt, och jag vart ju livrädd…… Som tur var kom han lyckligt ner utan skador…och så småningom fick vi med lite hjälp fast och förankrat fuktspärren som fladdrade vilt i stormen. Nu börjar det avta något, men fortfarande kommer det en och annan rejäl stormvind emellanåt. Hästarna var inne i lösdriften när detta hände och jag "tackar vår skyddsängel" att varken de eller någon människa kommit till skada!!! De var faktiskt, efter omständigheterna väldigt lugna och fina när de blev utsläppta, skönt, de kunde ju lika gärna varit panikslagna….
Hoppas av hela mitt hjärta att ni som bor högre upp i landet, dit ju stormen är på väg nu, blir förskonade från allvarliga skador. Var rädda om er alla!!

#17. Vilken tur att det gick bra med Piroger! Här har bara några tegelpannor flyttat på sig. Hittills kanske är bäst att tillägga.

Här njuter hästarna för fullt övet att äntligen få "riktigt" väder!!
Det är sånt här väder mina vänner som är det naturliga för våra små pållar!

hej. Strömmen tillbaka nu och det blåser fortfarande väldigt mycket. Har inte vågat ta ut hästarna i dag, träden har nästan nuddat backen.. dom är inte jätte glada att varit inne hela dagen, men men.. jätte kul o mocka m pannlampa, sen blir boxarna inte kul i morgon, men det får man väl ta. taket på grannens ladugård har stora hål och flertalet träd har vält, men alla mår bra i varje fall. Hoppas alla klarat sig bra.
God kväll!
Här är det lugnt, regn men inte speciellt mkt blåst. Ponnyerna får vara ut så länge som möjligt, än ser det inte ut att gå någon nöd på dem.

#18 Jo, man får verkligen va tacksam, han kom undan me lite blåmärken….sen blir man lite skakig…när man tänker påvad som kunde hänt….
Tur man har en hästras med mycket gott psyke!!!

#24Kanske både och?

#25 Kanske det kanske 

God kväll!
Här blåser de nu rejält och snöar en del. Så det är nog vår tur nu, även om vi troligen inte får ens i närheten så jobbigt som ni neråt i landet fick.
Hästarna ser däremot ut att njuta mer än någonsin av detta. De fryser ju knappast, och nu tycker de inte att det är så varmt heller. Är glad att mina går ute dygnet runt, då man sett på nyheterna vad som hänt med djur som stått instängda i stormen. Hus som rasat, träd som gått genom taken på ladugårdar osv. Våra hästar stod mitt ute på öppet område och sov (!) då jag var där och fodrade för ngn timme sedan.
Som Märta skriver, det är ju det här de är skapade för att klara och leva i. :-)
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
19# Undrar vad jag har för häst då :P Mitt sto vände i dörren och gick in igen när jag skulle släppa ut henne…
God kväll!
Nu snöar det på tvärsan här i sthlm (iaf hemma hos mig) och man ser knappt grannens hus! Det blåser dock inte så mycket än…

Mina shettisar ville inte alls in. De sprang runt i de stora hästarnas tomma hage och brallade. Jag fick övertala dom med morötter :) De hade väl gärna kunnat vara ute, men jag var inte säker på att kunna ta mig dit igen pga alla nerblåsta träd. Gissar på att de är lagom griniga när min far kvällsfodrar dom.
Har just varit och tagit in de små liven. De har mått som ena små princessor idag, stått i lä bakom en jättestor granhäck
.
Förödelsen då: Två och en halv tall nere, alla var naturligtvis tvugna att lägga sig över eltråden i hagen, en REJÄL bit av vår gårdspil ligger på marken Ett gammalt plåttak på driven, två tappade hinkar i brunnen, nyinköpta elverket funkade inte
.
Alla lever dock och mår bra!! Hade svår datorabstinens vid ett par tillfällen, men är man utan el och bara har källvatten att hinka upp så finns det att göra ändå när det ska lagas mat, diskas och fixas dricksvatten. Tack och lov för vår vedspis i köket.

God Kväll , tack för omtanken Rebecka, ja inte är det kul att bo i Halland i dag inte , här blåser det fortfarande , peppar peppar så har vi ström ännu men det blinkar från och till hela tiden.
Det blåser så mycket att jag faktiskt knappt kunde gå ut till hingstarnas hage för att jag höll på att blåsa i väg, vårat hästsläp (ifor williams) var på väg att hoppa i väg , hade tom dragit handbromsen och det stod på inner plan , men vinden tog tag i det och lyfta så släpet hoppade fram , fick gå ut och koppla på bilen och flytta det , men har inte vågat koppla av det ännu.
En hel del vindskenor har ramlat ner och några presennignar och annat är väl snart nere i Skåne men hästarna verkar inte ha haft ont av det , de har gärna varit ute idag, mest stackars Ijor (nyförvärvet) som blev chockad av det halländska vädret , du vet de där hästarna från Roslagen är nog lite klena
.