Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 14-utrustning
Läst 2680 ggr
abbe75
0

Vad är detta för en vagn?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag undrar om det är någon som vet vad denna rockard heter (om den nu har någon namn)?

Ni får ursäkta bildkvaliten, fotot är taget med en mobil.

Silenos
0

Ser ut som en Globus rockard. Vilken affär säljs den i ?

exitingsvillemo
0

som 1 säger så ser den ut som en globus-rockard. Men svängeln sitter annorlunda. På globusen sitter svängeln ovanför skaklarna, men det kan ju hända att dom ändrat det.

abbe75
0

Tack.

Den såldes på Börjes i lördags men utav en liten miss kan man säga.
De har ju slutat sälja vagnar där men när jag kom in på stallbacken i lördags så stod denna där och då var ju jag som en hök på den Flört
Enlig kassörskan så var detta en vagn som hade kommit lite långt in på lagret i samma veva som de slutade sälja dem. men nu så hade den kommit fram och de sålde den till ett mycket rimligt pris, och då kunde jag ju inte låta bli den med tanke på att jag har suttit och kikat på denna modellen ända sedan jag blev shettisägare Glad se "En dröm har slagit in"

SofieN
0

Jag tycker också att det ser ut som en globusrockard, men skaklarna ser om möjlig ännu klenare ut än dom som sitter på globusrockarden om jag inte minns helt fel.

Minsanne
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är nog den tidigare modellen på Cavaletti som jag säljer. Skaklarna och hjulen är starkare på cavalettin som den är nu. Sen har vår broms, det såg inte ut som om din hade det.

Så här ser den ut som vi säljer, har tyvärr ingen foto på hela rockarden med nya hjul

SofieN
0

#5 Går det att köpa hjulen separat?

Minsanne
0

Ja det går, har dock inte uppgift på vad dom kostar

SofieN
0

Jag har ju en globusvagn som "reservvagn" och den behvöer nya hjul, men det är ju frågan om om dom passar till den..

exitingsvillemo
0

#5 satt inte svängeln högt upp på den gamla modellen ?

Vagnen i #0 sitter ju svängeln lägre iaf.

niare
0

ser ut som dom på granngården

mille-star
0

Den ser väldigt klen ut i konstruktionen, hur hade du tänkt använda den?

abbe75
0

Om man gämför med en gamla hederlig rockad, så ser den ju ut att vara betydligt klenare, beror nog mycket på konstruktionen skulle jag tro.

Vad använder man en vagn till, troligt vis att köra med skulle jag tro. Jag kommer att använda den till blandad körning skulle jag tro.

mille-star
0

12# Menade snarare om du tänkt köra i lugn takt på grusvägar eller skumpa runt på skogsstigar. Jag hade inte rekommenderat denna vagn för "tuffare" körning då jag sett liknande exemplar som blivit sneda och vinda vid körning på gropig skogsväg.