Roslagsvagnen
Tänkte eventuellt beställa en Roslagsvagn, men tänkte först höra med er om era erfarenheter av vagnen! Vad tycker ni? Är den i tyngsta laget för minishettis? Rullar den lätt och jämnt? Hur är det att köra med den på gräs? I lera (händer ju ibland att man hamnar i det)? Är tacksam för all "input"!
Har Roslagsvagn till mina minisar som = 79 - 82 cm i mkh. Inga problem för dem att dra den. Brukar ibland även ha "groom" med. De travar på lika piggt iaf. Kör mkt på gräs samt skogsstigar utan problem.
Har skaklarna i kortaste läget, det passar bäst i mina storlekar
Det är alltså teleskopskaklar?

ja har för mig det finns två lägen för skaklarna=D
Ja, skaklarna är teleskopmodell, iaf på min som är 1 1/2 år gammal.
Jättebra, tack! Bara att vänta på svar från tillverkaren då… Nästa problem blir vilken färg man ska ha 

Jag har grön=D för mig att det e guld dekor på:P
Jag tror att jag ska ha en svart. Ska måla de fula plankorna på "golvet" svarta också (ska ha en comfort så jag behöver inte måla sätet och ryggstödet). Tror det blir snyggast så.
Min = vinröd
Vinröd är ett no-no. Hilfiger är nästan pölseröd och det kommer inte passa med vinrött då :/ Mörkblå kanske…?
En av mina = riktigt röd fux, men det "skär" sig inte alls, faktiskt! Men det finns ju många fina färgval.
Är jättenöjd med våra vagnar!! Kan inte tänka mig någon annan nu när man kört med dem i så många år!! Åtta år tror jag de är! Har en svart, den har teleskopskaklar, den är nyast. Den älsta är Mörkgrön, har varit guld streck på den men de är utnötta… Ska tillägga att jag kör både mini och standard med dem, 77-101 cm.
Delad glädje är dubbel glädje :)
Sökt på nätet utan resultat efter leverantör/tillverkare. Någon som vet en hemsideadress??
Tackar, tackar