God morgon 16/1-07
God morgon!
När denna dagen är slut kan jag förhoppningsvis titulera mig "körkorts-innehavare"…känns nästanl lite lustigt faktiskt, efter mycket om och men….(och en del pengar) så är det dags för uppkörning. Tappade nästan tron att jag någonsin skulle få uppleva denna dagen då mina möjligheter att övningsköra varit knappa, men den som spar, han har och nu är det dags. 

God Morgon!!
Ajajajaj….. Idag är "gubben" och jag alldeles leabrutna….Vi slet som djur igår, men nu är taket på lösdriften uppe igen!
Det gick över förväntan, men fy va tungt.
#0 Lycka till med uppkörningen! Håller tummarna.

#0 Lycka till med körkortet
God morgon, här blåser det fortfarande även om det inte är lika mycket som innan men det är ju en ny storm på G , får se om det är mer som går sönder.
Jag har blivit jätteförkyld , men det är ju inte ovanligt vid denna tiden .
Ajax mår efter omständigheterna bra men han varar och är jätteäcklig från en massa små sår som ploppar upp.., men det är bara till att tvätta och trycka ut varet , (säger jag som är jätte äckelmagad), han får ju penecellin och fenadyn , så jag hoppas att det ska bli bra i allfall.

#0: Lycka till med uppkörningen idag!
#2: Men usch då, vad har hänt med Ajax?

#0: Lycka till!
Idag blåser det igen och dagen måste bla ägnas åt att fixa stängslet som fått sig lite skavanker pga grenar som envisas att rasa…en jättetallgren hade fallit framför lösdriften! Tur att det inte befann sig ngn lite häst där!!!
Go'morron!
Är hemma med minstingen idag och imorgon oxå, på torsdag blir det vaktavlösning, då får maken ta sista natten ledigt från jobbet och ta nattpasset hemma istället. Hostihacki, vaknar ggr flera varje natt, så jag hoppas damen ifråga sover middag efter lunchen, för då knoppar jag oxå in en stund…
Blåsten bara fortsätter här på slätten, 7 + grader, tror vindarna är uppe i stormstyrka i byarna. Röjde träd och lagade staket igår em, så nu kan pållarna gå i nästan hela hagen igen.
#0 Lycka till
#2 får krya på sin pålle

God morgon!
Har just kommit hem efter att ha varit och lämnat barnen samt i stallet och morgonfodrat. Det var bara jag och Tilde idag också, vi ringde Maggan för att se om damen skulle åka med då jag ändå åkte förbi - men hon låg väl och snusade på sin kudde då kan jag tänka mig. :-)
På dagens schema står tvätt, tvätt och tvätt…
#0 Lycka till!
#2 Vad har hänt?
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

#6 JAG VIIIILLE ÅKA MED!

#7 Då skulle du ha svarat i telefonen Margareta! :-P
/Cattis

#8 AHA!

Godmorgon, ja här blåser det med.. men det är ju lugnt mot tidigare. Hemma med sonen som fått konstiga nässelutslag
Lycka till med Körkortet Rebecka!.
Vad har hänt Veronica?
#6 jag har tyvärr också en del tvätt att ta hand om..Hur kan det bli så att tvättkorgen alltid är full, trots att den var tom när man såg den sist??? = )
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se
#6 10 Var glad att smutstväten kommer till tvättkorgen
. Det fanns en tid i mitt liv när tvättkorgen var tom men smutstvätten låg spridd i huset, under sängar och soffor eller tom blöt kvar i träningsväskan

#11 Min tvätt ligger i fyra översvämmade korgar i badrummet, på badrumsgolvet, i badkaret ligger en massa lakan och sen är pojkarnas rumsgolv täckta av diverse… 
Jag skulle behöva kunna köra två maskiner samtidigt och köra dem tre ggr per dag för att hinna med all tvätt… Jag hatar att tvätta.
/Cattis

Godförmiddag. Här är vi fortfarande strömlösa sen Per blåste förbi.
Jag fick en hemsk internetabstinens och var tvungen att dra om några förlängningskablar en stund så jag fick ström till datorn. Hoppas dom får ordning på ledningarna snart, innan nästa oväder drar fram. Med hjälp av vårt lilla lånade elverk har vi iallafall ström till frysen och vattenpumpen (och i nödfall till datorn
) och värmen får jag från vedspisen.
Ha det så bra alla! /Sanna

God förmiddag!
All snön är nu bortsmält här och solen skiner, blåser ser det dock ut att göra rätt rejält.
#0 Lycka till!
#2 Vad har hänt med hnm?
Godförmiddag!
Ska snart iväg till läkaren med dottern och sen ska jag själv till AF bläääää. Här är det riktigt höst dvs regn och lite blåst.
#0 lycka till
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
God förmiddag!
Naturligtvis blåst även idag och säkerligen mer regn framemot sen eftermiddag-natt. Lerigt i hagarna x 1000. Vattnet blåser över bryggorna. Allt är som vanligt med andra ord. En stor gran som stod vid sidan av uppfarten till mitt hus har blåst ner. Tack och lov blev det inga skador annat än på granen. Både bil, hus och lyktstolpar klarade sig helskinnade. Fåglarnas matautomater som satt i granen har fått flytta till ett annat mindre träd. Nu återstår "bara" att få granen sågad i mindre delar och bortforslad.
I morgon är jag kallad som vittne i en rättegång. Absolut inget jag längtar efter men det känns viktigt men också jobbigt och nervöst. Förmodligen kommer det leda till att jag tappar några av mina "vänner/bekanta". Samtidigt vill jag känna att jag står på rättvisans sida. Livet är sällan lätt.
Jaaaaaa. Jag klarade det!!!!!

#18 Grattis!

#18: Stort GRATTIS! 

#18 Grattis!!!

GRATTIS REBECKA
Till er som undrar vad som hänt med Ajax är att vi hittade han i fredags i stort sett medvetslös , han hade kommit in i ensilage häcken och fastnat i ryggläge med halsen och huvudet utanför och benen i *stolparna*. var inte lätt att få in han men det gick , vi hittade bara sår uppe i mankammen när vet var här men nu har han alltså fått ett hål mitt på halsen kan man säga som det bara rinner var ut , jag tvättar och sådant , hoppas det hjälper med penecillinen som han får i spruta.
Har jag otur så måste jag även klippa han på halsen , han ser ju rätt rolig ut nu då jag var tvungen att klippa hans ben och under magen..

Grattis Rebecka!!!
#22 Usch det låter läskigt, hoppas att allt går bra och att han bättrar på sig!!!
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se
God eftermiddag!
Har i dag varit på anställningsintervju - mycket pirrigt! Stallet och hästarna är klara och resten av kvällen ska jag bara ta det lugnt, äta något gott och lägga mig tidigt.
#18 Grattis!

Yippie!!
Jag fick tillbaka strömmen för fyra sekunder sen!! Tjohoo!!! Nu slipper jag frysa häcken av mig och vara orolig för att huset ska brinna ner med alla ljus som jag har haft tända!
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
#18 GRATTIS GRATTIS!!! Jag vet hur lycklig man blir! 
Kör försiktigt!

Grattis!!
Grattis Rebecka! Hoppas att jag är lika skicklig när det är dags för mig…
GRATTIS Rebecka! Ta`t nu lugnt och fint med alla vintervägar som dyker upp rätt vad det är!
Skönt, va? Aldrig någon mer bredvid ratten som ska kommendera.

Grattis till körkortet!
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Tack alla!!..Känns nästan overkligt…har inte lyckats smälta det ännu. Givetvis kommer jag ta det lugnt..har redan träffat på många idioter på vägarna för att veta lite om hur man INTE ska göra