Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 1883 ggr
[Shettisar]
0

Öronkappa

Vet någon vart man hittar detta som passar shettis med normalstora samt pytte öron? Är i behov av 3 styck till nyårsafton:-(

Har bara hittat till stor häst samt russ.

[Teddy]
0

Jag undrar om det finns… jag köper vanlig storlek och tar av öronen till hälften, funkar jättebra.

Charlotte-J
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har till ponny men det kan ju funka att ta av öronen som Teddy skriver.

Amor vincit omnia Kyss

SofieN
0

Räcker det inte bara med att stoppa bomull i öronen då?

[Teddy]
0

#3 Jag antar att hon vill ha mössorna för skojs skull, och att stoppa upp mössans öron med bomull får nog hästarna att bli åsnelika.

Hanna-D
0

#4 Hon menar nog att trådskaparen kan stoppa bomull i hästens öron Flört

SofieN
0

#4 Haha, ja precis. Det var det jag menade.

Att stoppa mössans öron med bomull är nog ingen hit. ;) Men jag hade en ponnymössa ifrån hööks och den passade hyfsat bra.

[Shettisar]
0

Nej,jag ska ha luvorna till att döva hästarna inför nyårs smällandet.Enbart bomull i öronen och utan huva så skakar de ur bomullen.

Fiona
0

Men en sån luva i tyg hjälper väl inte så värst mycket? Där jag kör travhästar har vi jämt i mjölkproppar som bomull och en luva med silikonfodrade (tror jag att det är Obestämd ) öron till de nerviga hästarna.

Men gör som de andra säger och sy en söm bara så att öronen på luvan blir kortare och stoppa i bomull i öronon också :)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

IdaT
0

#8 Om jag förstått saken rätt (vilket det inte är säkert att jag har Flört) så är tygluvorna till för att bomullen i öronen inte ska ramla ut, tanken är alltså att det ska vara bomull i öronen när man använder den.

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

Fiona
0

#9 Aha jag trodde att det var meningen att de ska dämpa ljud bara x) Min kompis har en sån på sin ridhäst när hon tävlar och hon har ingen bomull i öronen Obestämd Och hon har den för att dämpa ljud och inte bara för prydnads skull!Men det låter mest logiskt som du tror  =)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

[Shettisar]
0

Jo en del använder det för att döva och då med bomull i öronen sen luva.Andra för att skydda mot flugor och en del enbart för att det ska vara "snyggt". Jag ska ha med bomull och kanske vanliga huvor inte dämpar så bra ändå? Ska kanske investera i  riktiga "trav" tussar och huva…