Veterinär vid HP 2000-2004
Vilka var veterinärer vid de olika HP ovanstående år?
Har letat i gamla SP men hittar inte vad jag söker.
2000-2002
Lennart Rådberg. Suppleanter Lars Björklund och Anders Edman
2003 Vår Anders Edman. Suppleant Göran Åkerström
2003 Höst Anders Edman. Suppleant Annika Melin-Johansson
(Annika tjänstgjorde i Gislaved)
2004 Vår ?
2004 Höst Sigrid Gahne
Veritas odium paretFörvånad
Vilka som tjänstgjorde ovan Dalälven vet jag inte, men på Gotland brukar det vara Annika Melin-Johansson
Något som är intressant är att titta på de avelsvärderingsbevis som utfärdats i norr, gällande det veterinära anmärkningarna. Se dem på SH:s hemsida

Tack Kristin!
Kan man hitta äldre avelsvärderingsbevis på nätet? På SH:s sida finns väl bara från 2001?
#3 Det är som du skriver, med avelsvärderingsbevisen från 2001.

Vilka ingick i de olika premieringsnämnderna 2000-2004?
Har för mig att Beckman och Ström har varit ordförande, men vilka fler var med?
Kan svara senare, måste ut nu.
Veterinär våren 2004 Anders Edman. Jag och en till assisterade honom. Det var i Gislaved
2000 var Madeleine Beckman ordförande
Rasledamöter var: Steven Strang, Håkan Ström och Gun Johansson.Därefter enligt lista AJ, AE, RF, I-L H, TJ, RJ, KL
2001 Vår var Madeleine Beckman ordförande
Rasledamöter var: Rowena Prowan(har för mig hon inte kom pga galnakosjukan? eller var det 02), Håkan Ström, Alf Johansson. Därefter enligt lista AE, RF, I-L H, GJ, RJ, KL
2001 Höst var Madeleine Beckman ordförande
Rasledamöter var: Steven Strang, Håkan Ström.Därefter enligt lista AE, RF, I-LH, GJ, RJ, KL
De som är angivna enligt lista är det som träder in vid förfall eller jäv.
Jag har inte angivit 1 och 2 vice orförande
fortsättning kommer
Rättelse 2001 Höst Madeleine Beckman ordförande
Rasledamöter Håkan Ström, Alf Johansson.Därefter enligt lista AE, RF, I-LH, GJ, RJ, KL
2002 Vår, hittar inte just nu
2002 Höst var Madeleine Beckman ordförande
Rasledamöter var: Rowena Prowan, Håkan Ström, Alf Johansson. Därefter enligt lista AE, RF, I-L H, GJ, RJ, KL
2003 Vår, hittar inte katalogen just nu. Men har för mig att det var Håkan Ström och Alf Johansson + ev Rowena Provan
2003 Höst var Håkan Ström orförande. Rasledamöter Rowena Provan (kom nog inte?) Alf Johansson. Därefter enligt lista AE, RF, RJ, KL
2004 Vår var Håkan Stöm ordförande. Rasledamot var Alf Johansson.Därefter enligt lista AE, RF, RJ, KL
2004 Höst samma som våren
Samtliga uppgifter i denna tråd postade av mig med reservation för eventuella fel
Hjärnsläpp! Rättelse våren 2004 var det i Vetlanda
Kanske skulle vara mul&klövsjuka…

Tack för hjälpen, Kristin
.