Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: allmänt
Läst 1715 ggr
Minsanne
0

Julklapp till oss och hästarna

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det fanns en tråd om hur transporterna ser ut, men jag hittar den inte.
Tänkte visa vår fina lastbil och hur vi har inrett den.
Bilen är en Isutzi av 2000 års modell. 4 stora fönster i höjd så ponnyerna kan titta ut, 3 stora takluckor och 8 stycken mellanväggar i storlek för shetland.

Den är bara så himla fin Tungan ute
Vi lät göra i ordning den i Holland hos en hästbils makare.
Detta får bli, inte bara vår julklapp till oss själva utan även till hästarna. Dom kommer att åka kungligt i denna lastbil.

Minsanne
0

Invändigt

Minsanne
0

Mer närbild på mellanväggarna, precis byggt som till för stora hästar, fast för shetland Cool

SofieN
0

Gud vad avundsjuk jag blir, så himla fint och smidigt!

Ni hade en liten transport till salu förut, som var helt anpassad till shettisar. Finns det mycket sånt att få tag på i holland?

carina-w
0

Tjusigt !!Flört

Minsanne
0

Menar du denna?
Den är kanonfin att köra shettisar i, den har vi fortfarande kvar och den är till salu. En riktig liten pärla, dragkrok har den också Glad

I Holland finns det en hel del hästbilar. Det är ju så mycket fler hästar där än här. Det finns okså en del kreatursbilar, typ för får t ex. Passar ju jättebra till shettisar där man inte behöver ha så högt i tak

Pyttis
0

Åh, vilken julklapp, vilken bil och inredningGlad En så´n julklapp ( i mindre format) skulle jag INTE säga nejtack tillSkrattande

Minsanne
0

Men Pyttis … den blå här ovan har vi ju kommit fram till förut att den skulle passa dig perfekt. Sa vi inte det Obestämd

SofieN
0

#5 Den verkar också bra. Men jag syftate på en hästtransport, en helt vit. Ingen lastbil alltså :)

Hanna-D
0

Jättefin! Hur brett/långt är spiltorna?

Minsanne
0

#8 Hmm … det vete 17 vilken det är Obestämd

#9 Spiltorna kan breddas hur mycket som helst. Själva bredden på lastbilen är 220 cm, så jag tror att själva spiltan är 170 cm, men den kan också längas om jag sätter mellanväggen snett i färdriktningen.
Förstår du hur jag menar?

zettan
0

Tror hon menar dom små vita som man kunde ha minisar i bla. Stod inne i ladan bladn övriga vagnarna om jag minns rätt Tungan ute

Minsanne
0

ja men visst, den hade ju jag glömt.Obestämd suck, får skylla på åldern

Hanna-D
0

#10 Absolut, tack! Fick nämligen mått på en lastbil för ponny som lät OK och när jag sedan mätte på Fixy - som är den största av våra var det alldeles för kort, dina mått verkar ju mer rimliga för shetland Glad

Pyttis
0

Anne: Här är vi på "jakt" efter en typ liten buss, inredd/inredas för små pållar för B-kort, automatväxladFlört……MEN Din blå är fin, helt klart….kanske holländarna har ngt/några i MIN önskelista, också?Tungan ute

SofieN
0

#11 Ja, precis. Den såg verkligen pytteliten ut! Kanske opraktiska om man åker på körtävling och måste ha in vagnen också, svårt att avgöra storleken på bild. :) Men smidigt när det är anpassat till dom små.

[lindatornerup]
0

Jättefin! Själv har jag fått inrett ett Boj Bravo släp , till att ta 3st shettisar, med varsitt öppningsbart föster, 2 stora takluckor också öppningsbara + ett utrymme längst fram till alla saker man vill ha med( hinkar ,hö  täcken hjälmar etc) Det är även 2 sk sparkdörrar bak ( innanför lämmen), som gör det lätt att lasta av och på när man är själv. Det absolut bästa köp jag någonsin gjort, även om det var dyrt. Det är nervägt efter vad min bil får dra( + shettisarna) så det körs på b körkort. Det lär väl bli min julklapp för några år framåt, men det är det värtCool

Hanna-D
0

#16 Bilder? Glad

[lindatornerup]
0

Tyvärr inte,  men det går kanske att fixaFlörtJag är faktiskt också jättestolt över denGlad

Stall-Stjarna
0

1# Superfint, förstår att du är nöjd. Rena vrålåket för dina ponnysar =)

16# Är oxå lite nyfiken där ;-) Är det en Xtra bred vagn då?

Har själv nyss köpt ett Boj släp, och där jag köpte till "földörrar/väggar" fram så mina shettisar åker i box kan man säga… eftersom jag oxå har innerdörrar bak med.

Som du säger en "dyr" julklapp i många år… men det var det värt!