Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: allmänt
Läst 4386 ggr
kahelin
0

Julklappar till hästarna!

Ska ni köpa några julklappar till era shettisar (självklart även andra raser om ni har det)? Vad ska ni hitta på i så fall? själv har jag inte tänkt på något speciellt, lite dålig fantasi där faktiskt, mer än lite extra äpplen och morötter!

kicki80
0

julgodis blir det här till alla våra hästar

Hanna-D
0

Lite extra morötter.

Anna-karinS
0

Mina grabbar får en varsin ny grimma plus att Chippen får ett nytt sele och exit får ett nytt fleece täcke. Sen blir det såklart julgodis i form av äpplen och morötter.

Maliiin
0

Mina pållar får alltid julklappar på julafton! Brukar bli massa hästgodis, äpplen, morötter, knäckebröd och även någon grej. Typ grimma, täcke eller nåt annat kulGlad

InaJacobsen
0

Extra allt på julafton ;)  Brukar göra en "tårta"; två runda stora knäckebrödskivor, rivna morötter, äpplen och betfor, de gillas!

SofieN
0

Dom får så mycket grejer i vanliga fall så dom får bli utan ;) Däremot blir det nog något extra gott, en del morötter, äpplen och kanske knäckebröd.

zettan
0

Självklart får de lite extra godis och pussar. Ibland har jag gett dom grimmor men just nu har jag nog lite för många Skäms

[lindatornerup]
0

Här blir det också morots, äpple, knäckebröd, x-tra pyssel och massor av pussarKyssHar blivit en del grimmor odyl även här….Skäms

Annette
0

Mina får inget alls utöver det dagliga.

Skall man se det ur hästperspektiv så tror jag de ger 17 i vilken dag på året det är Flört

Joystick
0

Jag har nog inte tänkt på att köpa julklappar till killarna!

Fast å andra sidan har jag shoppat rätt mycket åt de den senaste tiden tack vare detta forum har jag fått tag på många begagnade fyndGlad ALLT från enbets och parselar till bett och täcken!!

Någon form av julgodis blir det alltid här på jul- och nyårsafton.

Granris i hagen står högt på önskelistan här! Gott att gnaga på och det går även att dra dragkamp med..

Å så en liten fruktkompott med päron, äpplen och morötter.

Anna-Carin

Caspianowner
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har köpt några röda grimmor. Lurviga, och med lite glimmer på

AnnicaL
0

Mina brukar få lite morötter, äpplen och knäckebröd till kvällsfodringen. Dom har det mesta som dom behöver i prylväg, så det har bara blivit extra gott dom senaste åren. 

Tror oxå att dom egentligen inte bryr sig specielt, men jag gör det!Flört Tycker det känns viktigare att ge till dom som betyder mycket för en än att få själv, och där ingår absolut mina djur!

Dom andra djuren får oxå Julklappar, men dom får ju sitta med runt granen och vara med och öppna, så dom verkar tycka det är lite spännande!

kahelin
0

ja nu när jag läst era svar så har jag fått ett litet tips iaf! Det får nog bli varsin ny grimma, det är lite dåligt på den fronten tyvärr. De har bara en grimma var….

Och så kom jag ihåg vad jag brukade göra till min sköthäst när jag var liten, jag blandade äpplen, päron, socker, knäckebröd osv tills det blev riktigt geggigt och kladdigt! Mycket uppskattat kan jag säga :) så det får nog bli lite av den varan också. Men det var riktigt kul att läsa vad ni hittar på!

abbe75
0

Min lille kille ska få en knäckebrödstårta gjord på ett par runda knäckebröd, vetekli, morötter och äppel

Sen kommer han att få ett nytt träns (blått nylonträns) och det blir säkert en reflexgrimma också kan jag tänka mig.

Ehal
0

Här blir det lika 'brutalt' som vanligt. Dvs inget godis, inget kraftfoder och som vilken dag som helst. Fast det är klart, jag kan ju ge veckans tokoselgiva på julafton förstås *ide*

Och så får de tänt i stallet på natten.

Julklappsmässigt så både ja och nej. Eg nej för jag köper inte julklappar så, de får så mkt saker ändå. Men i år hamnar många inköp just kring jul, så det kan ju räknas som julklapp =) I så fall får stora ponnyn en helt ny garderob (täcken ggr flera + matchande transportskydd) som dessutom är juligt röd. Dessutom har han redan fått en liten fläckig dvärg (hans ord) i julklapp - dvs shettisen ;)

Herr shettis får lite ny grejer (täcken och så) och så sele + vagn då. Så ska man se det så är det här nog 'värsta' julen ur julklappshänseende och rejält bortskämda.

Men som sagt, ingen godistilldelning, tyvärr den hårda baksidan med att vara fångponny..

SannaHolmgren
0

Mina hästar får nog en enda liten extra morot, ingenting annat. Däremot så får barnen lite nytt, manrosetter, ridvantar, ridbyxor, nån borste, nåt grimskaft, hovkratsar, pälsglans (pälsglansen använder barnen i håret ocksåSkäms)

Jag önskar mig nya fina uteboxar, fast det får duga med det lilla vindskyddet i år också misstänker jag, då värmen till vårt hus måste prioriteras.

Margareta
0

Jag shoppade hos Börges under Globenhelgen
Skäms

Svårt att låta bli med sådana sötisar…

Numer pensionär i Nynäshamn

exitingsvillemo
0

Brukar inte köpa julklappar till hästarna, men ngt extra gott i krubban brukar det bli.

Morötter och äpplen.

Vi brukar pynta i stallet, med knäckebrödsskivor, dom får hästarna äta upp sen när julen är över =)

Granris är också uppskattat, brukar trä det genom gallren på boxarna, det kan dom pilla med i flera timmar =)