Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: allmänt
Läst 629 ggr
[lindatornerup]
0

Godkväll 14 december

Här i Kågeröd är det minus grader och lite, lite snö..hoppas det blir lite mer vintervitt, innan julGladPållarna är helt laddade när dom ska ut på morgonen, det är väl den höga klara luften som  det, i vilket fall som helst så kan man stå hur länge som helst och se dom studsa runt i hagen!!Sissel skulle gå lite med lilla Delfie( vi gör det lite varje dag) men hon uppförde sig som värsta rodeo hästen så det fick bli en väldigt liten promenad , men hon hann iallafall ge Sissel en spark på benet..inget allvarligt dock! Väntar fortfarande på att få min gigantiska gödselstack , hämtad..blir så trött när man inte gör annnat än väntar, men man har ju inget val,  skulle jag flytta den med skottkärran ( som det dessutom är punka på, så har jag att göra fram till midsommar ungefär…..Skrikandes  Ha en trevlig kväll allihop!

Sotingetroll
0

Här i Östersund snöar det för fullt, har kommit kanske 2-3dm idag Glad Så nu väntar vi bara på julen Flört

InaJacobsen
0

Vad avis jag blir #1! vill ha mer snö till Skåne! ganska roligt att jag som bor i Ystad inte har någon snö alls, men hästarna som bor i Simrishamn (ca 3 mil bort) har ett tunt täcke med snö!

[lindatornerup]
0

#2 Såg på vädret i morse att du lär få vitt i Ystad också , så det lär ju bli en vit jul för oss här nere ocksåGlad

InaJacobsen
0

Oh Yes Linda, de finns hopp om det! :)

SaraDoos
0

inte en snöflinga i Helsingborgstrakten… :(

VeronicaP
0

#5 Vi har fått lite snö här och har tom kommit lite lite idag med :-)

SaraDoos
0

*tittar ut*…

nä, väldigt grått här - fortfarande inte en flinga. Jag bor helt enkelt inte på något snö-ställe.

[lindatornerup]
0

Vill du ha lite fina flingor ifrån kågeröd , så kan jag skicka lite upp till dejFlört

Pyttis
0

Här kom kanske "allt" på en gång? Har fått ca 35 cm vitt bara under dagen, fin lätt snö.

Riktigt roligt att skotta säsongens första iafSkrattande Tänkte nästan slänga mig ner och göra en ängel….mina 50+ till trotsGlad men hejdade mig när jag kom på all snö som skulle hamna innanför jackan…