Långa skaklar?
Ska försöka hitta lite träningsskaklar och skaklar till kälke. De flesta är ju dock fullstora.
Någon som kör med dessa fullstora skaklar till shettis? Fungerar det? Några tips annars på hur man fixar skaklar som är lagom långa lite enkelt?

Funkar bra att köra med fullstora skacklar även med shettis, iaf på de kälkar och slädar vi har. Man behöver längre pisk och nog långa tömmar bara
En fördel är att eftersom shettisen blir längre fram är skacklarna litet högre upp där, mindre risk att de trampar utanför.
Jag har "anpassade" åt mina shettisar, tycker det är mkt bättre.
Jag har lyckats få tag i träskaklar av äldre modell som man har kunnat korta av baktill o sen satt fast dom igen. Många bönder har som bara ligger i gamla lador så har man tur så kan lyckas få köpa billigt o rentav gratis.
Jag har både "lös-skaklar" o Fasta skaklar beroende på vad jag ska köra.Sen har även gubben svetsat järnskaklar åt mig.
Bilden är med järnskaklarna, tänk på att hon inte har riktigt dragläge därav ser det konstigt ut men det rättar till sig när hon går framåt.Släden har jag fixat av en gammal timmerkälke funkar alldeles utmärkt!
#2 Ser att i bakgrunden så har jag ett par fullstora skaklar mot väggen, ni ser nog själva att dom inte skulle bli så bra för en shettis…