Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 953 ggr
[lindatornerup]
0

God morron 16 december

Nu är vintern kommen till Kågeröd, eller ja..det är ju minus och lite vitt uteTungan ute Och vägarna är glashala, för innan sandbilen hittar hit , har det hunnit bli vår!! Och igår "hände det plötsligt"…min enorma gödselstack blev hämtad…undrens tid är inte förbiFlörtIdag ska min hovslagare komma , men jag undrar om han vill kasa upp här ända ifrån Sjöbo…får se under dagen, får väl se till att här är lite god fika om han dyker upp. Annars är man väl inte på topp direkt, men infektionen håller sig rätt lugn fn , så bara jag slipper opereras innan jul så är jag glad!!Och julklapparna är inte inhandlade, det lär väl bli den 23;e som vanligt, fast man säjer varje år att man ska vara ute i god tid…blir sällan så. Så det blir att vässa armbågarna och ge sig upp till Väla ( ett stort köpcentrum utanför helsingborg) Vet ialla fall, vad jag ska ha , alltid nåtFlört  Ha en fin vinterdag med eller utan snö!!

balotte
0

God morgon!

Inatt har det kommit bra med snö här och -4 grader. Hästarna var som tokiga när dom kom utSkrattande, det är underbart att se, få sådan julstämmning. Idag jobbar jag eftermiddag så jag ska slappa lite nu.

Ha en bra da alla!

InaJacobsen
0

Nämen, har ni hovslagare som bor enda nere i Sjöbo? Hoppas innerligt att du slipper någon mer operation innan jul vännen och hoppas att Väla har fina julklappar ;) Måste faktiskt erkänna att jag köpte min första julklapp i Påskas, så allt är redan klappat och klart för min del ;)

VeronicaP
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

MOrrn morrn , även här har det kommit snö och jag hoppas verkligen det får ligga kvar, det blir så mycket ljusare ute och hästarna håller sig renare om de inte står med huvudet i ensilagebalen vill säja ;-)

På bilden våran godkända hingst Madgic och en av hans kompisar russåringen Edwin :-)

HeidiH
0

Vilken härlig behåring han har Madgic!

Här är oxå en hel del snö, fast rätt lagom. Min lilla dam som ju varit lite tunn sen jag fick henne har tagit sig fint, hon vägde 255 kg med viktmättbandet! När jag kollade i början var det 220. Hon har fått rätt mkt lusern, men det ska minskas nu. Vill inte ha henne för tjock heller!

För min del blir det oxå shopping av julklappar den 23. Trist, men är luspank fram till dess.

Idag ska jag se om jag kan få min lilla tjej att dra mig i pulka. Önskar såå jag hade en loksele att använda! Nu har jag inte ens nån sele, utan använder en sadelgjord som brösta. Funkat bra än så länge med är ju knappast optimalt. Funderar på o ta med kameran upp idag o se om jag kan få några kort på mina skruttar! Länge sen nu!

VeronicaP
0

#4 Ja den är härlig och det bästa är att den är även så lätt att borsta igenom :D

SaraDoos
0

#5 Han kunde gott dela med sig lite till dottern ;)

Här SNÖAR det, men eftersom det är plusgrader lär det inte vara vitt när jag går hem från jobbet. Slutar tidigt idag, ska ut till pållarna, annars inga stora planer för dagen.

polgara
0

God dag !!!

Här är det massa vitt på marken, enda positiva med det är att hagarna inte är leriga, annars avskyr jag snö.

Förmiddags sysslorna i stallet är avklarade så det är bara till o åka upp i kväll o plocka in dom små liven som ska in.

Mina julklappar är så gott som klara, ska möta mamma på stan om en 3 kvart o hjälpa henne med julklappsinköp.

Ta det lugnt i halkan allihop!!!

VeronicaP
0

#6 Du får inte borsta dottern så ofta :P

balotte
0

#3  Hihi han ser ut som min dotter när hon kommer ner på morgonenFlört.

VeronicaP
0

#9 Glad då får vi väl hoppas att dotterns hår också är lika lätt att borsta ur Flört

Dehlfimia
0

God Eftermiddag!

Här har vi lite snö som ligger kvar än men det kommer ner snöblandat regn hela tiden ,är på -0 strecket och har varit det hela dan. Hästarna är iallafall lite renare nu än innan.

Har varit på sjukhuset i Helsingborg i förmiddes och just nu är jag barnvakt till mitt lilla barnbarn som ska vara här några timmar ,kul för Mattias som har någon o leka med . Blir inte gjort så mycket med hästarna idag .

Ha en fortsatt bra "vinter" dag alla oavsett var i landet ni bor !

SaraDoos
0

#8 Dotterns man borstas det väldigt sällan på, men där är nån liten skitunge som gnager på den tror jag…

Turgubben
0

Goförmiddag !

Här har "vargavintern" kommit. I morse hade vi - 24* & nu mitt på dagen visar termometern fortfarande på - 22,5* så inatt får vi nog räkna med neråt minus 30 kan ja tro  Förvånad

Solen skiner så vackert på dom snötyngda träden så här ska ut & fotas snart.

VeronicaP
0

#12 brukar vara så tyvärr ;-)