Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett14-utrustning
Läst 2553 ggr
Angif
0

Globus senskydd

Är det någon som vet hur stora globus lädersenskydd är i storleken? Storlek shetland är väl säkerligen för stora till min mini men man kan ju hoppas på att de är små i storleken Cool

Milton1
0

Vet inte hur läderskydden är men jag vet att de andra som de har till shettis är för stora till min som är en shettis av normalhöjd.

Annalena
0

Jag har Globus läderskydd till min häst och upplever väl storleken som ganska "normal".

Angif
0

Ok, tack för svaren. Jag får helt enkelt försöka få tag på dem och höra hur höga de är.

exitingsvillemo
0

Gammal tråd, men jag hittade den av en slump =)

Jag fick hem Globus läderskydd till shetland till butiken igår och tyvärr måste jag säga att dom är aldeles för stor till shettis.

Synd för det var fina skydd, men passar nog bäst på B-C-ponny.

Stall-Stjarna
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag köpte dem till mitt sto (som är ca 86cm i mkh), de är ngt för långa för henne fast de funkar =)

Skickar med en bild…

Stall-Stjarna
0

Jag kan mäta mina sedan om du vill?

Ahnna
0

#5 De ser ju på tok för långa ut både uppåt och neråt. Synd, för det är som sagt fina skydd! Hur hög är din ponny?

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Charlotte-J
0

#0 Måste det vara läder? Det finns i Neopren 14 cm höga. De är inte från Globus utan från Holland.

Amor vincit omnia Kyss

Stall-Stjarna
0

7# Bilden gör det inte riktigt rättvist, de är för långa men inte såå mycket… Min ponny på bilden är 86cm.

exitingsvillemo
0

#9 nog tycker jg att dom ser för lång ut.

Mätte globusskydden i butiken idag och dom var 20 cm Förvånad det är nästan cob-längd på dom.

Har dock fått in jättefina Jacson-skydd som i storlek Ponny mäter ca 15 cm, alltså lgom höjd till shetland =)

SofieN
0

#10 Du har ingen bild på Jacsonskydden?

exitingsvillemo
0

HÄR finns bild på skydden =)

Stall-Stjarna
0

10# Har jag sagt nåt annat?

exitingsvillemo
0

#13 vad enar du? Jg menade inget ill alls. Jag mätte mina globusskydd, men det kanske inte är samma modell som dina, som dina knske inte alls mäter 20 cm. =)

SofieN
0

#12 Dom ska jag lägga till på min önskelista!

Kul med något som inte är blått, lila eller rosa. :)

Charlotte-J
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och dessa är dom från Holland 14 cm. Finns i många färger.

Amor vincit omnia Kyss

exitingsvillemo
0

#15 ja visst är dom snygg =) Och så finns det ju matchande kotskydd till bakbenen att köpa till.

Riktigt bra kvalitet är det också, samt gelinlägg för passformen. Gelen formar sig efter benet, för att återgå till normal form när du tar av dom, så skydden passar alla ben oavsett utformning.

Elshira
0

Jag kan bara föreställa mig vilket helvete ni shettis ägare och ännu värre er med mini shettisar har… Själv köper jag allt i storlek shetland eller "xs" och då passar det till mina Welsh Mountains som är 115-120 i mkh, har 15-17 i skenan och 110 cm på täcken~

benskydd använder jag mig av ett par som vi "alltid" haft som är i storlek (om man jämnför med de som finns i butik) typ "xxs" eller något år det hållet. Dom passar till riktigt små ben och har inte hittat några lika bra än =(

Lycka till i.af!

Hakuna matata!

Annette
0

Jag tycker faktiskt inte det är så svårt att få tag i utrustning.
Sen beror det ju på om man "måste" ha det också Flört. Ofta köper man ju utan det finns ett egentligt behov av saker och ting. Åtminstone jag Glad.

SofieN
0

#19 Ja, inte behöver mina hästar benskydd, transportskydd och boots egentligen, Och inte alla 30 täcken som ligger och hänger lite överallt i stallet, hästarna går ju ute på lösdrift och då behövs ju inga täcken.

Ibland är man bra onödig ;)

Ahnna
0

Jag är en sån som bara köper sånt som jag använder. Under säsonger när jag tränar och tävlar mycket så går det åt rätt många täcken och transportskydd och grimskaft och tömmar och allt vad det nu är. Helst vill jag ha två av allting, just för att det går sönder, blir lerigt, blir blött eller whatever. Hittills har jag bara ett par stigläder som ligger oanvända bland alla mina hästsaker och anledningen till det är att jag köpte dem i reserv och har sedan dess haft syntetsadel med syntetstigläder. Men det känns ändå bra att ha ett par i läder i reserv den dagen det verkligen behövs.

Glad

Men har man bara hästarna gående hemma eller i avel eller dylikt, då kan jag tänka mig att man inte har samma behov av grejer.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se