Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 4280 ggr
susanne-s
0

S N Ö

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här ser det ut hos oss just nu Skrattande

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

susanne-s
0

en bild till

www.gullsmyrastuteri.se

Charlotte-Aveback
0

#0: Åh, vilken häftig vinterbild! Glad

annie
0

#0 Ja!! Visst är det härligt! Här faller snön i drivor och pållarna är som små snöhögar i hagen. Skrattande

exitingsvillemo
0

här är det också aldeles vitt, underbart!! Vi har långöppet i butiken på söndag, och sånt här väder brukar vara bra för vinterförsäljningen =) Me Like!!!!

Hanna-D
0

Ser nog likadant ut hemma, här på Arlanda vräker snön ner.

Ahnna
0

#0 Det ser likadant ut hos mig. Man ska tydligen vara jäkligt försiktig med vad man önskar sig, för igår satt jag och svor över att det var så hårt och fruset överallt och ingen snö. Nu är det som sagt helt sjukt mycket snö och snöar fortfarande!

Jag känner, högst personligen, att nöjet med att skotta är extremt kortvarigt! Nu har jag gjort det en gång, hela gården, så nu får det vara för resten av vintern!

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

PetraJ
0

Ni kan väl dela med er? Vi har bara regnSkrikandes!

IdaT
0

Hos oss började det snöa redan igår… Skrattande Äntligen får man det positiva med det kalla vädret.

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

Charlotte-J
0

Här (1 mil söder om Motala i Östergötland) vräker snön ner. Det kom lite pudersnö redan i söndags och lite mer igår men det syntes knappt, men nu som sagt öser det ner ;-)) Härligt!! Ska gå ut sen och ta lite fina vinterbilder tänkte jag. Kan ju lägga in nån här då.

Amor vincit omnia Kyss

Milla
0

I saxtorp är det så bart det kan bli, så ingen snö alls i Landskrona.

Vilka fina foto.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Miija
0

Och min reaktion var: Åh, fy f*n!   Sååååådant snöväder vill jag inte ha. Bara lite lagom sakta och mycket. Flört

polgara
0

Här har det oxå kommit snöSkrikandes, men inte på långa vägar så mkt som ni har

Charlotte-J
0

Nu har jag förevigat min damer. 1 årsstoet Persilja har roffat åt sig hela hösilagebalen ser det ut som Flört

Amor vincit omnia Kyss

Charlotte-J
0

Och tjockdamerna Salvia och Ivette + lilla 1 årsstoet Milon.

Amor vincit omnia Kyss

Charlotte-J
0

En bild till!

Amor vincit omnia Kyss

[lindatornerup]
0

Vilka fina vinterbilder!! Här i Kågeröd är det faktiskt också lite vinterlikt, efter snön som fallit och som fortfarande faller! Mina shettisar blev nog lite " snögalna" för dom for runt som raketer i hagen när snön börja falla.

Trine
0

#13 Skoj att ni har snö med, Du vet ju vart lilla Persilja eller mor får bo om dom vill SkrattandeHon ser ju ut o trivas som fisken lilla damen.

Här har vi minst två dm nu, Härligt!!( två mil utanför Edsbyn åt dalarna till) Ska ut o knäppa kort i morron , har inte varit nån ide idag snöat hela tiden o min kamera e ingen hit då…

[Rebecka]
0

Snö även i Liatorp/Älmhult idag

[Rebecka]
0

blidde tömkörning i snön idag

susanne-s
0

Charlotte, fina bilder på dina flickor.
Älmhult, är det småland? Kul att snön kom så långt söderut.

www.gullsmyrastuteri.se

[Wildglow]
0

0# Är det en häst eller en björn? Jag tycker det liknar en liten björn ^^

[Rebecka]
0

#20 jepp älmhult ligger småland, precis gränsen till skåneland

VeronicaP
0

Vaknade upp till vinter vitt idag , hm undra hur länge det får ligga , jag hoppas ju fram till jul och jag bor ju i Tönnersa som ligger lite söder om Halmstad :-)

Ska se om snön behaga ligga kvar tills det blir ljust ute så ska jag passa på att ta lite kort

Anna-karinS
0

Appropå det här med snö, är det någon som plogar snö med sin shettis och i sådana fall vad använder ni för utrustning? Jag funderar varje år när jag står och skottar om inte hästarna borde kunna göra det i stället. Det borde ju gå att göra någon bra anordning så att dom iallafall drar bort snön från gården.  Eller vad tror ni?

jessssica
0

Här (Ludvika, dalarna) är det ordentligt med snö nu, bara att hoppas att allt ligger kvar!

Igår kunde jag för första gången den här vintern ta mig ut på en pulkatur med shettisen! :)

Hanna-D
0

#24 Jag vet att Elisabeth brukar göra det, se om det finns bilder på deras hemsida från förra året:

www.shetlandsponny.eu

Anna-karinS
0

#26 tack för tipset. Det fanns några bilder där på en plog. Det såg jätte kul ut, det där måste man ju prova.

Ahnna
0

#27 Var hittar du de bilderna?

www.stuteriprecious.se

Anna-karinS
0

#28 Under nyheter 2008.

Anna-karinS
0

Nu har jag provat att bygga en plog och vi har även varit ute och plogat lite med den. Tyvärr så blev den lite för lätt så jag ska sätta på en tyngd imorgon så ska vi försöka igen. Annars gick det jätte bra. Himla kul var det tyckte både jag och hästen.

Anna-karinS
0

En bild till på bygget. Det är försök 1.0 som sagt. Den ska förbättras något. Men det funkar iallafall. Och vi hade roligt. Vi har fått cirka 2.5-3 dm snö och han som plogar på våran lilla väg jobbar i stockholm i veckorna så det här var verkligen ett alternativ så att vi slipper bli helt innsnöade innan fredag när det blir plogat med traktor lite mer på riktigt.

Hanna-D
0

#30 Det var snabba ryck Skrattande

Anna-karinS
0

En bild till med exit förspänd.

Anna-karinS
0

#32 Jag blev så inspererad när jag såg bilden på hemsidan som du länkade till mig.Glad Tack för tipset!

Här är en bild när han hade vant sig vid mina ideer så att jag kunde gå bredvid i stället.

Ahnna
0

#34 Tjusigt! Nåt sånt där vill jag också bygga, men när jag läste om plogar på Skogshästens hemsida så blev jag avskräckt av alla tekniska detaljer, samt att de rekommenderade att man hade blad med negativ vinkel och allt sånt. Jag har ingen svets så jag tänkte att det skulle bli ett alldeles för krångligt projekt, men om din variant i trä funkar så är det ju kanon! Glad

www.stuteriprecious.se

AnnaLundin
0

Förvisso ingen häst på bilden, men så här såg det ut hemma hos mig tidigare idag.

ThiffannyJ
0

Så här såg det ut hos oss i går. I dag har det kommit ännu mer snö!

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

ThiffannyJ
0

Och en till.

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

SofieN
0

Försökte ta lite bilder på hästarna idag vid fodringen, men dom stog inte så stilla och bilderna blir allt annat än bra med mobilen.

På bilden: Kango och Trollet.

SofieN
0

Eztrella

SofieN
0

Fridolf, som mer ser ut som en björn. :)

SofiaChristina
0

Katrineholm idag -12 och ca 2 dm snö.

Här står Dockan och poserar i snön.

hermitage
0

här snöar det. 6 minus

<3Orra..Funiper..Roshems Mylady..Zephir<3

Hanna-D
0

I natt när jag kom hem från jobbet var det minus 20! Nu är det bara runt minus 8.

Anna-72
0

Vi skulle ha en sådan där puts och mys dag. Gjorde vad vi kunde med grabbarna och tog dem på en promenad. Mencenzo-09 och Boogie Woogie av Jäboruder -08 på bilden

Anna-72
0

En till på  Boogie Woogie, lillkillen.

Anna-72
0

Å en vinter bild till på min lille Mencenzo

Anna-karinS
0

#45 vilka fina killar du har.

Hanna-D
0

Epus i galopp

Hanna-D
0

Epus igen. Sen dog kameran Rynkar på näsan

Fiona
0

Fint snö- och frosttäckt är det här! Var minus 19 vid 09.30 i morse Tyst

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg