Protexin
Jag försöker få tag på Protexin, men Säljaren svarar inte på mail. Var köper ni - var finns det återförsäljare?
Runt Stockholm, Uppsala; Västerås (norr), södra Dalarna????
Nu börjar jag bli desperat. MÅSTE få tag på det!
Passar på att fråga, ni som givit era hästar(Dräktiga) Butta vid lindrigt fång. -Hur länge gav ni det och kommer ni ihåg i vilken mängd? Jag känner att jag ifrågasätter veterinären…
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se
Jag gav Carmen buta och hon fick det först 10 dagar i sträck en påse om dagen, sen när hon stod på djursjukhuset fick hon morfinliknande medicin genom dropp och hon stod där uppe i 2 veckor, när hon kom hem så fick hon buta igen i 10 dagar så alltså fick hon starka mediciner i 34 dagar i ett sträck och hon födde sen ett friskt föl.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Mitt sto hade lindrigt fång, en tendens enl. hovis.
Vet. har ordinerat 1 påse/dag i 3 veckor och sedan 1/2 påse i 4 dagar… Jag tycker det låter mkt. Stoet går helt obehindrat nu och är bra i magen och har fått butta i 9 dagar. Jag funderar på om hon verkligen behöver äta det i över tio dagar till, kanske kan jag halvera dosen, om det är för lite så borde det ju synas ganska snart på henne….
Tack Milla för ditt svar!
www.gullsmyrastuteri.se
hm hade det varit mitt sto hade jag inte gett mer buta om hon går obehindrat, men det är ju bara vad jag hade gjort!!!!!!
Precis som du skriver om hon inte klarar sig utan buta så lär du se det omgående.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

#0. Jag skickade efter Protexin från Skåne. Jag PM:ar dig telefonnr.

Tack Anette!!!!!!!!!
www.gullsmyrastuteri.se

#5. Det var så lite så.

Hej ursäkta att jag lägger mig i diskussionen. Jag blev bara nyfiken på vad ni använder protexin till. Jag har nä,ligen själv en mini som haft en släng av fång nu i vinter.

#7. Det är tarmbalans för tex hästar som haft fång.
#7 Fång utlöses ju av att det blir obalans i tarmfloran. Protexinet innehåller frystorkad tarmflora från friska hästar och det hjälper till att hålla tarmfloran stabil (-are) vilket borde kunna minska risken för fång.
Tarmfloran hos hästar består av ett stort antal mikroorganismer som har till uppgift att bearbeta fodret så att näringen kan tas upp. Tarmflorans sammansättning beror helt på vad hästen får för foder, den anpassar sig för att ta hand om just den foderstat den enskilda hästen har. Det är därför man bör göra foderbyten successiva, så att tarmfloran hänger med… Vid tvär förändring av matintaget kan det bli jättekaos i tarmfloran och så kan det bli fång av det, om man ahr otur.

Jag har ringt och fick prata med ngn som tog min beställning men hon visste ingenting om att beställa över telefon, hon tog dock beställningen och skulle lämna den vidare, det är nu 9-10 dagar sedan och jag har inte hört eller sett ngt, Ni som köpt Protexin, HUR har ni köpt det och hur lång tid fick ni vänta??
www.gullsmyrastuteri.se

Jag ringde numret du fick av mig. De skickade det dagen efter.

Jag får väl försöka igen… trist när det tar tid.
www.gullsmyrastuteri.se

Idag fick jag tag på en mycket trevlig man på Vet Nutra och han berättade mycket om deras produkter och deras kundrer.Hemsidan har inte största prioritet då dom mest säljer till tex. veterinärer. djursjukhus. mm. Flyinge är en kund sa han.
Om någon annan är intresserad så var det inga problem att beställa över telefon.
Tipsade honom om ifokus… han kollade på sidan redan när vi pratade på telefon = )
www.gullsmyrastuteri.se