Hööks öppnar sin 23e butik
i April 2010 kommer hööks öppna sin 23e butik !
Denna gång öppnas det i Örebro, Mariebergs Köpcentrum. Fler butiker planeras under 2010.
bara lite info…

Äntligen!!!! Har väntat på det länge!

När blir det Skövde då? Jag väntar otåligt.
Åhh, äntligen i Örebro. 
Hööks här blev då en stor besvikelse för de flesta häromkring, hoppas den i Örebro blir bättre =)

Röstar också på skövde alt. Falköping. Men det kan vara bra med lite avstånd så man inte handlar för mycket :)

#4 vad blev besvikelse ?
Annette, tror det kommer….
den värsta besvikelsen är personalen, totalt okompetent och ingen kundservice-inriktning what so ever =(
# 7
Vi har annars en bra hästbutik redan i Marieberg. Bra kvalite. men saknar en del att önska till mindre småhästar.
# 7
Då får vi bara hoppas att vi får bättre personal i Örebro. Det handlar väl bara om att man väljer riktiga ryttare som har ridning på djupet.

ok, det var ju väldigt tråkigt , hoppas dom bättrar sig. vilken butik handlar det om Anna ?
#9 Valbo.
#8 det räcker inte att dom bara är ryttare, dom är säkert kunniga i Valbo också, men dom har nog ingen butiksvana ngn av dom, inget kundbemötande alls, inte ens ett hej när man kommer in och nåde den som vill lämna tillbaka ngt som inte hållt måttet…
Bra ryttare i all ära, men jobbar man i butik så är kundbemötande och service A och O

Undrar om det NÅNGÅNG kommer upp en butik längre norrut än Sundsvall?? 35 mil enkel väg känns lite saftigt..
Så i nuläget spanar jag på nätet och OM jag vill ha något tittat på så skickar jag ner mamma till Valbo med artikelnummer och att hon får fota och klämma/känna på sakerna.. Eller för den delen prova skor åt mig!
Anna-Carin
# 10
hi hi hi Den typ av butiker ser man nog lite av var här och där. Sant att det kräves någon form av kundbemötande. Iallafall om man vill växa ut till fler kunder.
Men vet man vad man är ute efter och kan butiken så spelar det mig ingen roll. Jag plockar ihop det jag ska ha och betalar och går ut med ett hej el forstatt trevlig eftermiddag. !
Om jag har varit tvungen att byta något som visat sig inte passa som tänkt så har jag hitills ännu inte mött på något motstånd i några av våra butiker. Det har alltid gått bra.
Jag välkomnar Hööks på Marieberg. JObbar intill, så jag kan lätt som en plätt ta mig lunchturer dit och se vad som finns, kommit in nytt osv. Synd bara att det kan slå ut den andra butiken intill. för de håller faktist högre kvalité på sina produkter, men som sagt de saknar en del att önska till de mindre hästarna. Det är där som jag kan kanske få lite mer att hämta av Hööks.
#12 till de mindre hästarna? Jag tycker hööks har väldigt dåligt utbud till de allra minsta.

#13 vad söker du då ??
Hööks har täcken från 85cm, grimmor o träns från mini shetland, även miniföl grimmor fr. denna höst. benskydd till shetland.
schabrak, sadlar, selar…
men sen är det ju så Anna att gillar man inte sortimentet el butikerna så är det ju så. Men många är glada över att det faktiskt finns en hel del till shetland numera.
vi är många shetlands uppfödare som faktiskt jobbar på Hööks i Borås och vi är på inköps avdelningen hela tiden för nya produkter.
bara på Hööks i Borås finns vi som har
Stuteri Solliden, Stuteri Sango, Ädelssons ministuteri. sen finns det ett par till ute i butikerna som har shetland !!
Jag tycker att Hööks har mycket till shetland men tyvärr är det väldigt dålig passform på det mesta jag provat och jag väljer att inte handla där alls längre.
Det var bättre förr på hööks, i alla fall med grimmor och sådär. Nu är utbudet sämre och passformen inget att ha, det gäller tränsen också.
Täckena har däremot bra passform, men nu fanns det väl inte ens vintertäcken kvar. Och helst ska man gilla rosa och mönstrade täcken med små hästar på, visst är det jättesött men ibland vill man ju gärna ha det lite stilrent och sådär.

Handlar ofta på Hööks i Upplands-Väsby. Trevlig personal och bra sortiment.
Även om hööks faktiskt bättrat på sortimentet till mindre hästar de senaste åren så har kvalliten inte blivit bättre! Storlekarna är lite udda ibland, för att inte tala om passformen.
Benskydden i stl shettis är ju jättestora! Passade perfekt på russet i stallet. Fleecetäcket i ponnystorlekar sprack i bogen efter en kort promenad vid första användningen för en i stallet. Jag köpte remonttränset men det åkte tillbaka, de måste tänkt på något annat djur när det tillverkades, inte på en shetlandsponny iallafall!

#18 då är mina hästar jätte konstiga. För har 2 av mina som har benskydden.
#19 Jag köpte den minsta sorten men de var på tok för stora för min meterhöga ponny. 15 cm i höjd är de som jag köpte i en annan butik och ponnyn kan inte ha så mycket längre. de från hööks var högre.
Hööks har väl inte haft benskydd i shettisstorlek? Eller har jag missat något?

Har slutat köpa täcken på Hööks till mina små, de är så trånga framtill o går knappt att knäppa, blir alltid en glipa fram vid bringan o hästarna kan inte röra sig

#21 jo vi har små benskydd stl xs till shettisar =)
Tycker Hööks jobbar bra med att få fram saker till de små hästarna! Det är faktikt så att tjejerna tar fram produkter som de tror på, och plutte nuttiga saker säljer, fast inte alla gillar det! och täckena tycker jag sitter riktigt bra, i alla fall på mina hästar. Vinter täckena tror jag de plocka bort för att det inte var någon som ville köpa så tjocka täcken till de små hästarna.
Det är inte lätt att göra alla till lags.
Ädelssons Sadelmakeri

Håller med dig Pernilla.
hur många gånger har vi inte tagit med prover hem o kollat av på våra shettisar.. både mini o standard.
men det är ju så att vill man inte så funkar det inte heller. Det är ju upp till var o en var man vill handla. Det var aldrig tanken med denna tråden att det skulle bli en sån här historia, ville mest informera om att det kommer öppna en butik till !

Har handlat väääligt mycket på hööks och är överlag nöjd! Som vanligt, oavsett varifrån man köper, så får man använda ögonmåttet och det egna förnuftet (ser detta ut att passa just min häst?)! Och sen kanske man får byta om något inte passar. Bara för att det står shetland är det ju inte sagt att dom ska passa alla shettisar! Har även köpt en hel del till min hund och varit nöjd med det!
Men en gång träffade jag på en tjej som jobbade på Hööks, hon var nog ganska ny och var jätte jättetrevlig! Men när jag frågade om det möjligtvis fanns någon grimma till shetlandsföl, så sa hon att nä, så små grimmor tillverkas inte! När vi gått därifrån så muttrade sambon något om att finns det selar till marsvin så finns det ju givetvis grimmor till shetlandsföl…! Men man kan ju inte veta allt!
Men jag tycker att alla, på Hööks i Uddevalla iallafall, är jättetrevliga och har inte varit griniga om något behöver bytas!
Så, hoppas att allt blir finemang med den nya butiken!
#26 Så tjusigt!
Jag brukar handla i Borås och tycker de är jätte trevliga där.
Mne det vore ju skit kul om det kom en butik till Skövde :o)
Jag saknar flugtäcken och exemtäcken i shettis och mini storlek. Det finns överallt i str 145, men min erfarenhet är att shettisar oftare får exem än halvblod…
Och mini shettis grimmorna på hööks måste vara ett skämt! Personalen i butiken i Sundsvall avrådde mig att köpa dom för att de är så stora! Jag köpte ändå, dom var ju billig så jag chansade, och dom går nog två varv runt min minis huvud :P
Miniföl grimman från hööks kan min 3 åriga mini ha OM det är nosludd överallt på den :P annars är även den för stor…
Jag kanske har ovanligt liten mini, men det tvivlar jag på, hon är ca 80 i mankhöjd.
I övrigt ser jag inte Hööks som bättre eller sämre än någon annan butik, och som flera redan sagt så kommer det ju mer och mer till små hästar! =)
Saknar dock även jag en butik norr om Sundsvall! Jag har 15 mil enkel resa, inget man åker dagligen precis.
Är mycket nyfiken på var övriga butiker ska öppna i år?? =D
#29 Är du ute efter ett exemtäcke rekomenderar jag dig www.boett.com har själv ingen exemhäst men har förstått att de har de bästa täcket.
För övrigt kan jag hålla med om grimmorna (i alla fall årets för 49:-) De var nästan förstora till mina standard shetland, och då köpte en kompis minishetland till hennes mini.
Delad glädje är dubbel glädje :)